- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
UCHWAŁA NR 907 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 27 kwietnia 2012 roku w sprawie zmian w dotychczasowych kierunkach i specjalnościach kształcenia w Uniwersytecie
UCHWAŁA NR 907
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 27 kwietnia 2012 roku
w sprawie zmian w dotychczasowych kierunkach i specjalnościach kształcenia w Uniwersytecie
Na podstawie art. 62 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym (DzU Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.) oraz § 14 ust. 1 pkt. 3) - 4) Statutu Uniwersytetu (przyjętego Uchwałą Nr 785 Senatu UWM w Olsztynie z dnia 25 listopada 2011 roku w sprawie Statutu Uniwersystetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie) na wniosek rad wydziałów, Senackiej Komisji ds. Dydaktycznych oraz Senackiej Komisji Rozwoju Uczelni i Budżetu, Senat uchwala, co następuje:
§ 1
1. Na kierunku BIOTECHNOLOGIA - uruchamia się kształcenie na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia-inżynierskich o profilu ogólnoakademickim w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej z 7.semestralnym okresem nauki.
2. Kształcenie na kierunku, o których mowa w § 1, realizowane jest na podstawie planów studiów i programów kształcenia dostosowanych do efektów kształcenia określonych przez Senat odpowiednio dla poziomu i profilu kształcenia, stanowiących załącznik 1 do niniejszej Uchwały.
§ 2
W Uniwersytecie dokonuje się zmian w ofercie kształcenia na niżej wymienionych kierunkach studiów:
1. Likwiduje się makrokierunek AKWAKULTURA I BEZPIECZEŃSTWO ŻYWNOŚCI - realizowany na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia-inżynierskich z 7.semestralnym okresem nauki.
2. Na kierunku BIOLOGIA:
1) tworzy się specjalność „biologia z nauczaniem wychowania fizycznego” - na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia-licencjackich o profilu ogólnoakademickim z 6. semestralnym okresem nauki,
2) likwiduje się niestacjonarne studia drugiego stopnia, realizowane w zakresie specjalności biologia środowiskowa w wymiarze 4.semestralnym.
3. Na kierunku DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA:
1) tworzy się specjalność „studia kulturowe” - na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 4. semestralnym okresem nauki,
2) likwiduje się specjalność „wiedza o kulturze”, realizowanej na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia w wymiarze 4. semestralnym.
4. Na kierunku FILOLOGIA:
1) tworzy się „specjalność nauczycielską w zakresie języka rosyjskiego” - na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia-licencjackich o profilu ogólnoakademickim z 6. semestralnym okresem studiów,
2) likwiduje się „specjalność nauczycielską w zakresie języka rosyjskiego i języka angielskiego”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia w wymiarze 6.semestralnym,
3) likwiduje się specjalność „filologia ukraińska z językiem angielskim”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia w wymiarze 6.semestralnym,
4) likwiduje się „specjalność nauczycielską w zakresie języka ukraińskiego i języka angielskiego”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia w wymiarze 6.semestralnym,
5) likwiduje się specjalność „filologia ukraińska”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia w wymiarze 4.semestralnym,
6) likwiduje się „specjalność nauczycielską w zakresie języka ukraińskiego”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia w wymiarze 4.semestralnym.
5. Na kierunku FILOLOGIA POLSKA:
1) tworzy się „specjalność nauczycielską w zakresie języka polskiego” - na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia-licencjackich o profilu ogólnoakademickim z 6.semestralnym okresem nauki,
2) tworzy się „specjalność nauczycielską w zakresie języka polskiego i wiedzy o kulturze” - na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 4.semestralnym okresem nauki,
3) tworzy się specjalność „studia kulturowe” - na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 4. semestralnym okresem nauki,
4) tworzy się specjalność „edytorstwo tekstów” - na poziomie niestacjonarnych studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 4.semestralnym okresem nauki,
5) likwiduje się specjalność „wiedza o kulturze”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia w wymiarze 6.semestralnym.
6. Na kierunku FILOZOFIA:
1) tworzy się „specjalność nauczycielską w zakresie filozofii” - na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia– licencjackich o profilu ogólnoakademickim z 6. semestralnym okresem nauki,
2) tworzy się „specjalność nauczycielską w zakresie filozofii i etyki” - na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 4.semestralnym okresem nauki,
3) tworzy się specjalność „studia kulturowe” - na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 4. semestralnym okresem nauki,
4) likwiduje się specjalność „wiedza o kulturze”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia w wymiarze 4.semestralnym.
7. Na kierunku GEODEZJA I KARTOGRAFIA:
1) tworzy się specjalność „geoinformatyka” - na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 3. semestralnym okresem nauki, studia prowadzone w języku angielskim,
2) likwiduje się specjalność „geodezja i szacowanie nieruchomości”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia w wymiarze 3.semestralnym, prowadzoną w języku angielskim,
3) likwiduje się specjalności: „geodezja i szacowanie nieruchomości”, „geodezja gospodarcza”, „geodezja i nawigacja satelitarna”, „kataster nieruchomości”, realizowane na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia w wymiarze 4.semestralnym.
8. Na kierunku HISTORIA:
1) tworzy się specjalność „turystyka historyczna” - na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia-licencjackich o profilu ogólnoakademickim z 6.semestralnym okresem nauki,
2) tworzy się „specjalność nauczycielską w zakresie historii i wiedzy o społeczeństwie” - na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 4.semestralnym okresem nauki.
9. Na kierunku MATEMATYKA:
1) tworzy się specjalność „nauczenie matematyki” - na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia-licencjackich o profilu ogólnoakademickim z 6.semestralnym okresem nauki,
2) likwiduje się „specjalność nauczycielską w zakresie matematyki i informatyki”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia w wymiarze 6. semestralnym.
10. Na kierunku MECHANIKA I BUDOWA MASZYN:
1) tworzy się specjalność „mechatronika w inżynierii mechanicznej” - na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 3.semestralnym okresem nauki.
11. Na kierunku NAUKI O RODZINIE:
1) tworzy się specjalność „asystent-opiekun osób starszych” - na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 6. semestralnym okresem nauki,
2) likwiduje się specjalność „profilaktyka społeczna”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia w wymiarze 6. semestralnym.
12. Na kierunku OCHRONA ŚRODOWISKA (Wydział Ochrony Środowiska i Rybactwa):
1) tworzy się specjalność „systemy waloryzacji środowiska” - na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 3.semestralnym okresem nauki,
2) tworzy się specjalność „inżynieria procesowa, biotechnologia i ochrona środowiska” - na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 3.semestralnym okresem nauki; oferta w języku angielskim,
3) likwiduje się specjalność „ochrona zasobów naturalnych”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia w wymiarze 3.semestralnym,
4) likwiduje się specjalność „biotechnologia w ochronie środowiska”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia w wymiarze 3.semestralnym, oferta w języku angielskim.
13. Na kierunku OCHRONA ŚRODOWISKA (Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa):
1) zmienia się nazwę specjalności „kształtowanie i ochrona środowiska” realizowanej na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia w wymiarze 3. semestralnym na nazwę „ochrona i kształtowanie środowiska”.
14. Na kierunku OGRODNICTWO:
1) tworzy się specjalność „urządzanie i pielęgnacja terenów zieleni” - na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 3.semestralnym okresem nauki,
2) uruchamia się kształcenie w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej - na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 7.semestralnym okresem nauki,
3) likwiduje się specjalność „produkcja ogrodnicza”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia w wymiarze 7.semestralnym.
15. Na kierunku PEDAGOGIKA:
1) tworzy się specjalność „menadżer kultury” - na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 4.semestralnym okresem nauki,
2) tworzy się specjalność „edukacja dorosłych z gerontologią” - na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 4.semestralnym okresem nauki,
3) tworzy się specjalność „diagnostyka pedagogiczna z edukacją międzykulturową” - na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 4.semestralnym okresem nauki,
4) tworzy się specjalność „terapia pedagogiczna i wspomaganie rozwoju dziecka zdolnego” - na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 4.semestralnym okresem nauki.
16. Na kierunku PEDAGOGIKA SPECJALNA:
1) tworzy się specjalność „edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną” - na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia - licencjackich o profilu ogólnoakademickim z 6.semestralnym okresem nauki,
2) likwiduje się specjalność „oligofrenopedagogika”, realizowaną na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia w wymiarze 6. semestralnym.
17. Na kierunku SOCJOLOGIA:
1) tworzy się specjalność „socjologia innowacyjności i zachowań rynkowych” - na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia - licencjackich o profilu ogólnoakademickim z 6.semestralnym okresem nauki,
2) tworzy się specjalność „socjologia nowych mediów” - na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia - licencjackich o profilu ogólnoakademickim z 6.semestralnym okresem nauki,
3) tworzy sie specjalność „socjologia interakcji rodzinnych” - na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia - licencjackich o profilu ogólnoakademickim z 6.semestralnym okresem nauki,
4) tworzy sie specjalność „socjologia rozwoju lokalnego i regionalnego” - na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia - licencjackich o profilu ogólnoakademickim z 6.semestralnym okresem nauki,
5) likwiduje się specjalność „socjologia samorządu terytorialnego”, realizowaną na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia w wymiarze 6. semestralnym.
18. Na kierunku RYBACTWO:
1) likwiduje się specjalność „akwakultura i akwarystyka”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia w wymiarze 3. semestralnym (oferta w języku angielskim).
19. Na kierunku STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE:
1) tworzy się specjalność „wiedza o Litwie” - na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 4.semestralnym okresem nauki.
20. Na kierunku TECHNIKA ROLNICZA I LEŚNA:
1) tworzy się specjalność „inżynieria rolnicza i leśna” - na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 3.semestralnym okresem nauki,
2) tworzy się specjalność „inżynieria procesów przetwórstwa spożywczego” - na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 3.semestralnym okresem nauki,
3) tworzy się specjalność „technologie energii odnawialnej” - na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim z 3.semestralnym okresem nauki,
4) likwiduje się specjalności: „energetyka i odnawialne źródła energii” oraz „mechatronika w rolnictwie”, realizowane na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia w wymiarze 3. semestralnym,
5) likwiduje się specjalność „maszyny rolnicze i przemysłu spożywczego”, realizowaną na poziomie niestacjonarnych studiów drugiego stopnia w wymiarze 3. semestralnym.
21. Na kierunku TOWAROZNAWSTWO:
1) tworzy się specjalność „towaroznawstwo handlowo-celne” - na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia - inżynierskich o profilu ogólnoakademickim z 7.semestralnym okresem nauki,
2) tworzy się specjalność „kontrola i sterowanie jakością w gospodarce żywnościowej” - na poziomie niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia - inżynierskich o profilu ogólnoakademickim z 7.semestralnym okresem nauki,
3) likwiduje się specjalności: „obrót towarem” oraz „jakość żywności”, realizowane na poziomie niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia w wymiarze 7. semestralnym,
4) likwiduje się specjalność „obrót towarem i obsługa celna”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia w wymiarze 7.semestralnym,
5) likwiduje się specjalność „towaroznawstwo w produkcji zwierzęcej”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego i drugiego stopnia, odpowiednio w wymiarze 7. i 3. semestralnym.
§ 3
1. Kształcenie na powołanych uchwałą stopniach kształcenia i specjalnościach prowadzone będzie od 1 października 2013 roku na podstawie planów studiów i programów kształcenia uchwalonych przez właściwe rady podstawowych jednostek organizacyjnych i dostosowanych do kierunkowych efektów kształcenia, określonych przez Senat. na których realizowane są poszczególne kierunki studiów oraz specjalności kształcenia.
2. Absolwenci uzyskują tytuł zawodowy na podstawie uzyskanych kwalifikacji w zależności od kierunku studiów i stopnia kształcenia, w zakresie zrealizowanej specjalności.
§ 4
Studenci realizujący naukę na kierunkach studiów i specjalnościach kształcenia, określonych w ofercie edukacyjnej przed dniem wejścia w życie niniejszej uchwały - kontynuują studia zgodnie z rozpoczętym cyklem kształcenia według planów studiów i programów kształcenia określonych dla danego kierunku i poziomu studiów i specjalności.
§ 5
Studenci realizujący naukę na zlikwidowanych niniejszą uchwałą kierunkach studiów i specjalnościach, kontynuują studia zgodnie z rozpoczętym cyklem kształcenia do momentu jego zakończenia.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Senatu
R E K T O R
Prof. dr hab. Józef Górniewic
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: mgr Maria Sobczak | Opublikował: Dorota Nowakowska |
Data wytworzenia: 26.04.2012 | Data publikacji: 28.05.2012 07:53 | Data aktualizacji: 28.05.2012 08:56 |
Liczba wyświetleń: 2854 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Uchw907.doc | 403.5 KB |