- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
Nr 118 z dnia 25 stycznia 2013 roku w sprawie polityki kadrowej
UCHWAŁA Nr 118
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 25 stycznia 2013 roku
w sprawie polityki kadrowej
Na podstawie § 14 ust. 1 pkt. 5 oraz ust. 4 pkt. 3 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie uchwala się co następuje:
§ 1
W celu realizacji strategicznych zadań Uniwersytetu w zakresie polityki kadrowej przyjmuje się następujące działania:
1) określenie zasad i kryteriów zatrudniania na stanowiskach nauczycieli akademickich na poszczególnych wydziałach i zatwierdzenie ich przez Senat;
2) tworzenie nowych etatów naukowo-dydaktycznych w jednostkach organizacyjnych Uniwersytetu tylko w celu:
a) zwiększenia liczby uprawnień do nadawania stopni naukowych, po wyczerpaniu możliwości wynikających z przenoszenia pracowników między wydziałami Uniwersytetu,
b) zapewnienia minimum kadrowego i zadaniowego do realizacji procesu dydaktycznego na poszczególnych kierunkach studiów,
c) zapewnienia realizacji zadań naukowych w ramach projektów badawczych, pod warunkiem zapewnienia finansowania etatów z tych projektów;
3) wyegzekwowanie zwrotu przyznanych stypendiów habilitacyjnych od nauczycieli akademickich, którzy w ciągu dwóch lat od daty upływu okresu, na który stypendium zostało przyznane, nie wszczęli postępowania habilitacyjnego;
4) przestrzeganie określonych w ustawie i statucie Uniwersytetu okresów zatrudnienia na stanowiskach asystentów i adiunktów;
5) doskonalenie funkcjonowania systemu ocen pracowników;
6) ograniczanie zatrudniania osób, dla których Uniwersytet nie jest podstawowym miejscem pracy;
7) zatrudnianie osób, dla których Uniwersytet nie jest podstawowym miejscem pracy tylko wówczas, gdy jest to niezbędne do uzupełnienia wymaganego minimum kadrowego na poszczególnych kierunkach studiów;
8) ponowne nawiązanie stosunku pracy z nauczycielem akademickim nie posiadającym i posiadającym tytuł naukowy zatrudnionym na stanowisku profesora, któremu z mocy prawa wygasł stosunek pracy w związku z ukończeniem odpowiednio 67. i 70. roku życia tylko wtedy, gdy jest to niezbędne do uzupełnienia wymaganego minimum kadrowego związanego z uprawnieniami do nadawania stopni naukowych lub minimum kadrowego na poszczególnych kierunkach studiów;
9) ponowne zatrudnianie starszego wykładowcy na stanowisku adiunkta jest możliwe tylko po uzyskaniu stopnia doktora habilitowanego;
10) ograniczanie zatrudniania na stanowisku asystenta osób nieposiadających stopnia doktora.
§ 2
1. W celu racjonalizacji zatrudnienia pracowników administracyjnych i technicznych w administracji centralnej i jednostkach organizacyjnych Uczelni należy:
1) przeprowadzić przegląd stanowisk i kadry z uwzględnieniem oceny:
a) celowości utrzymywania stanowiska,
b) efektywności pracy na każdym stanowisku,
c) zakresów obowiązków i zakresów czynności,
d) możliwości zmniejszenia liczby stanowisk,
e) możliwości likwidacji lub racjonalnych przekształceń jednostek;
2) ustalić i wprowadzić odpowiednie wskaźniki lub limity zatrudnienia, na podstawie wyników przeglądu.
2. W obsadzaniu stanowisk administracyjnych i technicznych preferuje się rekrutację wewnętrzną w drodze rozmowy kwalifikacyjnej lub konkursu.
§ 3
Traci moc Uchwała Nr 23 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 7 lipca 2000 roku w sprawie kryteriów i zasad zatrudniania nauczycieli akademickich na podstawie umowy o pracę na drugim etacie i Uchwała Nr 204 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 26 czerwca 2009 roku w sprawie polityki kadrowej i umacniania uprawnień akademickich.
§ 4
Realizację uchwały powierza się Prorektorowi ds. Kadr i Kanclerzowi.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: mgr Maria Sobczak | Opublikował: Zofia Konopka |
Data wytworzenia: 24.01.2013 | Data publikacji: 30.01.2013 13:16 | Data aktualizacji: 07.10.2013 10:55 |
Liczba wyświetleń: 4374 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Uchw118polkadrowa.doc | 41 KB |