- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
Nr 532 z dnia 27 czerwca 2014 roku w sprawie zmian w Statucie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
UCHWAŁA Nr 532
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 27 czerwca 2014 roku
w sprawie zmian w Statucie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
Działając na podstawie § 14 ust. 1 pkt 1 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie stanowi się,
co następuje:
§ 1
W Statucie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie wprowadza się następujące zmiany:
1) § 38 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Instytut można utworzyć, jeżeli w proponowanym składzie osobowym, liczącym przynajmniej piętnastu nauczycieli akademickich zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy, co najmniej jedna osoba posiada tytuł profesora, a cztery osoby stopień doktora habilitowanego.”
2) w § 66 skreśla się ust. 9 i 10,
3) dodaje się § 78 w brzmieniu:
„§ 78
- Nauczyciel akademicki może podjąć lub kontynuować zatrudnienie w ramach stosunku pracy tylko
u jednego dodatkowego pracodawcy prowadzącego działalność dydaktyczną lub naukowo-badawczą. - Podjęcie lub kontynuowanie przez nauczyciela akademickiego dodatkowego zatrudnienia w ramach stosunku pracy u pracodawcy, o którym mowa w ust. 1, wymaga zgody rektora.
- Podjęcie lub kontynuowanie dodatkowego zatrudnienia bez zgody rektora stanowi podstawę rozwiązania stosunku pracy za wypowiedzeniem w przypadku, gdy Uniwersytet jest dla nauczyciela akademickiego podstawowym miejscem pracy.
- Senat określa, w drodze uchwały, procedurę oraz kryteria udzielania przez rektora zgody na dodatkowe zatrudnienie, o którym mowa w ust. 1.”
4) w § 85:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Nauczyciele akademiccy podlegają okresowej ocenie, przeprowadzanej nie rzadziej niż raz na dwa lata lub w innym terminie na wniosek nauczyciela akademickiego podlegającego ocenie albo kierownika jednostki organizacyjnej, w której nauczyciel akademicki jest zatrudniony. Oceny nauczyciela akademickiego posiadającego tytuł profesora, zatrudnionego na podstawie mianowania, dokonuje się nie rzadziej niż raz na cztery lata.”
b) dodaje się ust. 3a w brzmieniu:
„3a. Procedura związana z dokonaniem okresowej oceny nauczycieli akademickich, z uwzględnieniem terminów,
o których mowa w ust. 1, rozpoczyna się 1 marca lub 1 października i trwa miesiąc.”
c) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. W przypadku uzyskania przez nauczyciela akademickiego oceny negatywnej z wnioskiem o rozwiązanie stosunku pracy lub warunkowo-pozytywnej, kolejną ocenę przeprowadza się po upływie roku.”
d) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Okresowej oceny nauczycieli akademickich dokonują:
1) wydziałowe komisje oceniające,
2) Komisja Oceniająca dla Jednostek Pozawydziałowych,
3) Uczelniana Komisja Oceniająca,
4) Odwoławcza Komisja Oceniająca.”
5) w Załączniku Nr 7 do Statutu Kryteria i tryb oceny nauczycieli akademickich”:
a) § 4 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Komisje oceniające powołuje rektor na okres kadencji, na wniosek właściwej rady.”
b) § 5 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W celu dokonania oceny pracy osób pełniących funkcje prorektorów, dziekanów, prodziekanów, kierowników jednostek pozawydziałowych oraz członków wydziałowych komisji oceniających i Komisji Oceniającej dla Jednostek Pozawydziałowych, rektor powołuje Uczelnianą Komisję Oceniającą.”
c) § 5 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Uczelniana Komisja Oceniająca spełnia także funkcję organu odwoławczego w odniesieniu do ocen wydziałowych komisji oceniających i Komisji Oceniającej dla Jednostek Pozawydziałowych.”
d) § 5 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Członkami Uczelnianej Komisji Oceniającej są: prorektor nadzorujący sprawy kadrowe jako przewodniczący,
z zastrzeżeniem ust. 3a, po jednym przedstawicielu z tytułem profesora z każdego wydziału, jeden przedstawiciel z jednostek pozawydziałowych, po jednym przedstawicielu związków zawodowych działających w Uniwersytecie, jeden przedstawiciel samorządu studenckiego i jeden przedstawiciel samorządu doktorantów.”
e) w § 5 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:
„3a Przewodniczącym Uczelnianej Komisji Oceniającej dokonującej oceny prorektorów jest prorektor właściwy
ds. kadr, a w przypadku przeprowadzania oceny prorektora właściwegods. kadr - rektor.”
f) dodaje się § 5a w brzmieniu:
„§ 5a
- Odwoławcza Komisja Oceniająca pełni funkcję organu odwoławczego w odniesieniu do ocen dokonanych przez Uczelnianą Komisję Oceniającą względem osób pełniących funkcje prorektorów, dziekanów, prodziekanów, kierowników jednostek pozawydziałowych oraz członków wydziałowych komisji oceniających
i Komisji Oceniającej dla Jednostek Pozawydziałowych. - Członkami Odwoławczej Komisji Oceniającej są członkowie Senackiej Komisji ds. Kadrowych.
- Funkcję przewodniczącego Odwoławczej Komisji Oceniającej pełni przewodniczący Senackiej Komisji
ds. Kadrowych.”
g) w § 6 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. W skład wydziałowej komisji oceniającej wchodzi:
1) na wydziale posiadającym uprawnienie do nadawania stopnia naukowego - co najmniej 5 nauczycieli
akademickich posiadających tytuł profesora lub stopień doktora habilitowanego oraz co najmniej
2 przedstawicieli pozostałych nauczycieli akademickich zatrudnionych na wydziale;
2) na wydziale nieposiadającym uprawnienia do nadawania stopnia naukowego - co najmniej 3 nauczycieli akademickich posiadających tytuł profesora lub stopień doktora habilitowanego oraz co najmniej 1 przedstawiciel pozostałych nauczycieli akademickich zatrudnionych na wydziale.”
h) w § 6 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Do składu wydziałowej komisji oceniającej każdy z działających na wydziale związków zawodowych deleguje swojego przedstawiciela.”
i) § 7 otrzymuje brzmienie:
„§ 7
- W celu dokonania oceny nauczycieli akademickich zatrudnionych w jednostkach pozawydziałowych,
z wyjątkiem kierowników tych jednostek, rektor powołuje Komisję Oceniającą dla Jednostek Pozawydziałowych. - W skład komisji wchodzi 5 przedstawicieli nauczycieli akademickich.
- Do składu Komisji Oceniającej dla Jednostek Pozawydziałowych każdy z działających w Uniwersytecie związków zawodowych deleguje swojego przedstawiciela.
- Komisja dokonuje oceny przy udziale kierownika jednostki pozawydziałowej, w której pracownik jest zatrudniony.
- Przewodniczącym Komisji Oceniającej dla Jednostek Pozawydziałowych jest upoważniony przez rektora prorektor.”
j) § 7a ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Wyniki okresowej oceny nauczyciela akademickiego są jednym z podstawowych kryteriów uwzględnianych przy podejmowaniu decyzji dotyczących jego uposażenia, awansowania, nagradzania i wyróżniania oraz przedłużania
i rozwiązania z nim stosunku pracy.”
k) § 14 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Uczelniana Komisja Oceniająca utrzymuje zakwestionowaną ocenę w mocy, zmienia ją na korzyść odwołującego się nauczyciela akademickiego albo uchyla uchwałę i przekazuje sprawę wydziałowej komisji oceniającej lub Komisji Oceniającej dla Jednostek Pozawydziałowych do ponownego rozpoznania. Ocena prawna i wskazania co do dalszego postępowania wyrażone w uzasadnieniu uchwały Uczelnianej Komisji Oceniającej wiążą wydziałową komisję oceniającą lub Komisję Oceniającą dla Jednostek Pozawydziałowych przy ponownym rozpoznaniu sprawy
l) w § 14 dodaje się ust. 4a w brzmieniu:
„4a. W przypadku stwierdzenia rażących uchybień w zakresie dokonywania oceny nauczyciela akademickiego prorektor właściwy ds. kadr może uchylić uchwałę wydziałowej komisji oceniającej lub Komisji Oceniającej dla Jednostek Pozawydziałowych i przekazać sprawę do ponownego rozpoznania. Wniosek o ponowne rozpoznanie sprawy wymaga uzasadnienia.”
m) dodaje się § 14a w brzmieniu:
„§ 14a
- Osobie pełniącej funkcję prorektora, dziekana, prodziekana, kierownika jednostki pozawydziałowej oraz członka wydziałowej komisji oceniającej lub Komisji Oceniającej dla Jednostek Pozawydziałowych ocenianej przez Uczelnianą Komisję Oceniającą przysługuje, w terminie 14 dni
od przedstawienia oceny, prawo wniesienia odwołania do Odwoławczej Komisji Oceniającej. - Odwoławcza Komisja Oceniająca rozpatruje odwołanie w terminie 30 dni od daty jego złożenia.
- Zainteresowanemu pracownikowi przysługuje prawo wskazania przewodniczącemu komisji nauczyciela akademickiego, który może udzielić dodatkowych informacji przydatnych przy rozpatrywaniu odwołania.
- Odwoławcza Komisja Oceniająca utrzymuje zakwestionowaną ocenę w mocy lub zmienia ją na korzyść odwołującego się nauczyciela akademickiego.
- Ocena Odwoławczej Komisji Oceniającej jest ostateczna i jest bezzwłocznie przekazywana zainteresowanemu.
- Wyniki oceny dołącza się do akt osobowych nauczyciela akademickiego.”
§ 2
Realizację uchwały powierza się Rektorowi.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: Biuro Rektora | Opublikował: Zofia Konopka |
Data wytworzenia: 26.06.2014 | Data publikacji: 08.07.2014 10:44 | Data aktualizacji: 15.07.2014 12:50 |
Liczba wyświetleń: 3200 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
UchwNr532.doc | 68.5 KB |