- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
Nr 586 z dnia 28 października 2014 roku w sprawie zmian w Statucie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
UCHWAŁA Nr 586
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 28 października 2014 roku
w sprawie zmian w Statucie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
Działając na podstawie § 14 ust. 1 pkt 1 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie stanowi się, co następuje:
§ 1
W Statucie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie:
1) § 13 otrzymuje brzmienie:
“§ 13
Posiedzenia organu kolegialnego
1. Organ kolegialny obraduje na posiedzeniach zwyczajnych, przewidzianych w terminarzu, o którym
mowa w ust. 2, lub nadzwyczajnych.
mowa w ust. 2, lub nadzwyczajnych.
2. Terminy posiedzeń zwyczajnych organu kolegialnego ustala się na dany rok akademicki. Posiedzenia
zwyczajne organu kolegialnego zwoływane są nie rzadziej niż raz na dwa miesiące, z wyłączeniem
okresu wakacji letnich. Przewodniczący organu kolegialnego wyznacza pierwsze posiedzenie organu
kolegialnego w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia kadencji organu kolegialnego.
zwyczajne organu kolegialnego zwoływane są nie rzadziej niż raz na dwa miesiące, z wyłączeniem
okresu wakacji letnich. Przewodniczący organu kolegialnego wyznacza pierwsze posiedzenie organu
kolegialnego w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia kadencji organu kolegialnego.
3. Posiedzenia organu kolegialnego zwołuje i przewodniczy im przewodniczący, którym jest:
1) rektor – w odniesieniu do senatu,
2) dziekan – w odniesieniu do rady wydziału.
4. W szczególnych przypadkach, gdy zwołanie posiedzenia organu kolegialnego przez jego
przewodniczącego jest niemożliwe, posiedzenie zwołuje i przewodniczy mu w kolejności:
przewodniczącego jest niemożliwe, posiedzenie zwołuje i przewodniczy mu w kolejności:
1) pierwszy zastępca przewodniczącego,
2) najstarszy wiekiem inny zastępca organu jednoosobowego.
5. W przypadku braku możliwości zwołania posiedzenia rady wydziału w trybie, o którym mowa w ust. 4,
posiedzenie zwołuje rektor i wyznacza przewodniczącego posiedzenia spośród członków rady wydziału.
posiedzenie zwołuje rektor i wyznacza przewodniczącego posiedzenia spośród członków rady wydziału.
6. Posiedzenia nadzwyczajne są zwoływane przez przewodniczącego lub jego zastępcę albo na wniosek
co najmniej 1/4 liczby członków organu kolegialnego w terminie do 7 dni od złożenia wniosku.
co najmniej 1/4 liczby członków organu kolegialnego w terminie do 7 dni od złożenia wniosku.
7. Powiadomienie o posiedzeniu organu kolegialnego, wraz z porządkiem obrad, podawane jest do
wiadomości członkom organu kolegialnego w formie elektronicznej oraz ogłaszane na stronie
internetowej Uniwersytetu lub wydziału:
wiadomości członkom organu kolegialnego w formie elektronicznej oraz ogłaszane na stronie
internetowej Uniwersytetu lub wydziału:
1) nie później niż 7 dni przed datą posiedzenia zwyczajnego,
2) nie później niż 3 dni robocze przed datą posiedzenia nadzwyczajnego.
8. Uchwały organu kolegialnego zapadają zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy
ogólnej liczby jego członków, chyba że przepis szczególny stanowi inaczej.
ogólnej liczby jego członków, chyba że przepis szczególny stanowi inaczej.
9. Uchwały organu kolegialnego są podejmowane w głosowaniach jawnych. Głosowania w sprawach
osobowych wymagają głosowania tajnego.
osobowych wymagają głosowania tajnego.
10. Członek organu kolegialnego może złożyć wniosek w sprawie przeprowadzenia głosowania tajnego.
Wniosek podlega głosowaniu w trybie jawnym.
Wniosek podlega głosowaniu w trybie jawnym.
11. Uchwały senatu wymagają formy pisemnej, zaewidencjonowania w rejestrze uchwał i ogłoszenia
w Biuletynie Informacji Publicznej.
w Biuletynie Informacji Publicznej.
12. Uchwały rady wydziału wymagają formy pisemnej, zaewidencjonowania w rejestrze uchwał
i zamieszczenia na stronie internetowej wydziału.
i zamieszczenia na stronie internetowej wydziału.
13. Uchwały organu kolegialnego podpisuje przewodniczący posiedzenia.
14. Z przebiegu posiedzenia organu kolegialnego sporządzany jest protokół w wersji pisemnej.
15. Organ kolegialny może uchwalić regulamin określający szczegółowe zasady pracy.”
2) skreśla się §15;
3) w § 17 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Rektor wyznacza jednego z prorektorów do pełnienia funkcji pierwszego zastępcy.”
4) skreśla się § 22;
5) w § 25 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:
„3a. Dziekan wyznacza jednego z prodziekanów do pełnienia funkcji pierwszego zastępcy.”
6) § 77 otrzymuje brzmienie:
“§ 77
1. Zatrudnienie na stanowisku profesora zwyczajnego lub profesora nadzwyczajnego na podstawie
mianowania następuje na wniosek dziekana wydziału po zasięgnięciu opinii właściwej rady wydziału
oraz opinii Senatu.
mianowania następuje na wniosek dziekana wydziału po zasięgnięciu opinii właściwej rady wydziału
oraz opinii Senatu.
2. Zatrudnienie na stanowisku profesora nadzwyczajnego na podstawie umowy o pracę następuje
na wniosek dziekana wydziału po zasięgnięciu opinii właściwej rady wydziału.
na wniosek dziekana wydziału po zasięgnięciu opinii właściwej rady wydziału.
3. Zatrudnienie na pozostałe stanowiska nauczycieli akademickich następuje na wniosek dziekana
wydziału lub kierownika jednostki pozawydziałowej po zasięgnięciu opinii właściwego organu kolegialnego.
wydziału lub kierownika jednostki pozawydziałowej po zasięgnięciu opinii właściwego organu kolegialnego.
4. Zatrudnienie w Uniwersytecie, jako dodatkowym miejscu pracy, na podstawie umowy o pracę następuje
na wniosek dziekana wydziału lub kierownika jednostki pozawydziałowej po zasięgnięciu opinii
właściwego organu kolegialnego.”
na wniosek dziekana wydziału lub kierownika jednostki pozawydziałowej po zasięgnięciu opinii
właściwego organu kolegialnego.”
7) w Ordynacji wyborczej do organów uczelni, stanowiącej załącznik Nr 5 do Statutu, dodaje się
§ 17 w brzmieniu:
“§ 17
Zmiany składu organu kolegialnego podstawowej jednostki organizacyjnej w trakcie kadencji
1. W przypadku zmian w składzie osobowym podstawowej jednostki organizacyjnej Uniwersytetu
w trakcie kadencji, skutkujących niezachowaniem proporcji poszczególnych grup w składzie organu
kolegialnego podstawowej jednostki organizacyjnej lub potrzebą powołania prodziekana, dokonuje się
aktualizacji liczby:
w trakcie kadencji, skutkujących niezachowaniem proporcji poszczególnych grup w składzie organu
kolegialnego podstawowej jednostki organizacyjnej lub potrzebą powołania prodziekana, dokonuje się
aktualizacji liczby:
1) członków organu kolegialnego – z zachowaniem przepisów określonych w § 21 Statutu oraz
2) elektorów Kolegium Elektorów do wyboru dziekana i prodziekanów (zwanego dalej: Kolegium
Elektorów) – z zachowaniem przepisów określonych w § 9 ust. 2 ordynacji.
Elektorów) – z zachowaniem przepisów określonych w § 9 ust. 2 ordynacji.
2. Aktualizacja, o której mowa w ust. 1, odbywa się w trybie:
1) wyborów uzupełniających w grupie pracowników podstawowej jednostki organizacyjnej
Uniwersytetu lub elektorów Kolegium Elektorów, w której liczba członków jest niezgodna
z przepisami Statutu lub
Uniwersytetu lub elektorów Kolegium Elektorów, w której liczba członków jest niezgodna
z przepisami Statutu lub
2) wdrożenia procedury odwołania członka organu kolegialnego lub elektora Kolegium Elektorów
wyłonionego w danej grupie.
wyłonionego w danej grupie.
3. Wniosek w sprawie konieczności aktualizacji składu organu kolegialnego podstawowej jednostki
organizacyjnej składa do przewodniczącego wydziałowej komisji wyborczej osoba, która na podstawie
przepisów Statutu jest uprawniona do zwołania posiedzenia organu kolegialnego.
organizacyjnej składa do przewodniczącego wydziałowej komisji wyborczej osoba, która na podstawie
przepisów Statutu jest uprawniona do zwołania posiedzenia organu kolegialnego.
4. Wniosek w sprawie konieczności aktualizacji składu Kolegium Elektorów składa do przewodniczącego
wydziałowej komisji wyborczej dziekan.
wydziałowej komisji wyborczej dziekan.
5. W przypadku konieczności aktualizacji składu organu kolegialnego podstawowej jednostki
organizacyjnej lub Kolegium Elektorów w grupie studentów lub doktorantów przepisy niniejszego
paragrafu stosuje się odpowiednio. Wniosek w tej sprawie do przewodniczących samorządów:
studenckiego lub doktoranckiego przekazuje przewodniczący wydziałowej komisji wyborczej.
organizacyjnej lub Kolegium Elektorów w grupie studentów lub doktorantów przepisy niniejszego
paragrafu stosuje się odpowiednio. Wniosek w tej sprawie do przewodniczących samorządów:
studenckiego lub doktoranckiego przekazuje przewodniczący wydziałowej komisji wyborczej.
6. Wydziałowa komisja wyborcza podejmuje uchwałę o odwołaniu wymaganej liczby członków z grupy
pracowników podstawowej jednostki organizacyjnej Uniwersytetu lub Kolegium Elektorów,
rozpoczynając od członka (elektora), który uzyskał najmniejszą liczbę głosów.
pracowników podstawowej jednostki organizacyjnej Uniwersytetu lub Kolegium Elektorów,
rozpoczynając od członka (elektora), który uzyskał najmniejszą liczbę głosów.
7. W przypadku, gdy wyniki wyborów nie pozwalają na zastosowanie trybu, o którym mowa w ust. 6,
przewodniczący wydziałowej komisji wyborczej składa wniosek do rady organu kolegialnego
podstawowej jednostki organizacyjnej o odwołanie:
przewodniczący wydziałowej komisji wyborczej składa wniosek do rady organu kolegialnego
podstawowej jednostki organizacyjnej o odwołanie:
1) wszystkich przedstawicieli pracowników podstawowej jednostki organizacyjnej Uniwersytetu
w grupie, w której liczba członków jest niezgodna z przepisami określonymi w § 21 Statutu,
w grupie, w której liczba członków jest niezgodna z przepisami określonymi w § 21 Statutu,
2) wszystkich elektorów Kolegium Elektorów wybranych w grupie pracowników, w której liczba
członków jest niezgodna z przepisami określonymi w § 9 ust. 2 ordynacji.
członków jest niezgodna z przepisami określonymi w § 9 ust. 2 ordynacji.
Uchwała w tej sprawie jest podejmowana bezwzględną większością głosów, przy obecności co najmniej
połowy statutowego składu rady. Po odwołaniu członków organu kolegialnego lub elektorów Kolegium
Elektorów przewodniczący wydziałowej komisji wyborczej wszczyna procedurę przeprowadzenia
wyborów uzupełniających w danej grupie pracowników.
połowy statutowego składu rady. Po odwołaniu członków organu kolegialnego lub elektorów Kolegium
Elektorów przewodniczący wydziałowej komisji wyborczej wszczyna procedurę przeprowadzenia
wyborów uzupełniających w danej grupie pracowników.
8. Procedura aktualizacji składu organu kolegialnego podstawowej jednostki organizacyjnej powinna się
zakończyć najpóźniej w ciągu dwóch miesięcy, licząc od daty złożenia przez przewodniczącego organu
kolegialnego wniosku, o którym mowa w ust. 3. Do tego okresu nie wlicza się okresów wolnych od zajęć
dydaktycznych oraz sesji egzaminacyjnych, zgodnie z ramową organizacją roku akademickiego.”.
zakończyć najpóźniej w ciągu dwóch miesięcy, licząc od daty złożenia przez przewodniczącego organu
kolegialnego wniosku, o którym mowa w ust. 3. Do tego okresu nie wlicza się okresów wolnych od zajęć
dydaktycznych oraz sesji egzaminacyjnych, zgodnie z ramową organizacją roku akademickiego.”.
§ 2
Realizację uchwały powierza się Rektorowi.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: Biuro Rektora | Opublikował: Zofia Konopka |
Data wytworzenia: 27.10.2014 | Data publikacji: 31.10.2014 09:08 | Data aktualizacji: 31.10.2014 09:08 |
Liczba wyświetleń: 3640 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
UchwNr586.doc | 70.5 KB |