- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
Nr 601 z dnia 28 października 2014 roku w sprawie zasad postępowania przy wystąpieniu w jednostce organizacyjnej niedoboru pensum dydaktycznego
UCHWAŁA Nr 601
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 28 października 2014 roku
w sprawie zasad postępowania przy wystąpieniu w jednostce organizacyjnej niedoboru pensum dydaktycznego
Na podstawie § 14 ust. 1 pkt 16 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie,
w związku z art. 11 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, uchwala się, co następuje:
§ 1
1. Senat Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie uznaje za niedopuszczalne wykazywanie
niedoboru pensum w planach obciążenia dydaktycznego.
2. W przypadku wystąpienia niedoboru pensum w jednostce, dziekan wydziału w porozumieniu
z kierownikiem wydziałowej jednostki organizacyjnej lub kierownik międzywydziałowej jednostki
organizacyjnej prowadzącej działalność dydaktyczną zobowiązany jest niezwłocznie podjąć
działania doprowadzające do przywrócenia stanu prawidłowego, w szczególności poprzez:
z kierownikiem wydziałowej jednostki organizacyjnej lub kierownik międzywydziałowej jednostki
organizacyjnej prowadzącej działalność dydaktyczną zobowiązany jest niezwłocznie podjąć
działania doprowadzające do przywrócenia stanu prawidłowego, w szczególności poprzez:
1) wszczęcie procedury likwidacji stanowisk, dla których brak jest godzin dydaktycznych,
2) zmniejszenie wymiaru czasu pracy dla poszczególnych nauczycieli akademickich, dla których
brak jest godzin dydaktycznych, z uwzględnieniem wymagań niezbędnych do zachowania
uprawnień do nadawania stopni naukowych i uprawnień do firmowania kierunków studiów.
brak jest godzin dydaktycznych, z uwzględnieniem wymagań niezbędnych do zachowania
uprawnień do nadawania stopni naukowych i uprawnień do firmowania kierunków studiów.
§ 2
1. Realizację uchwały powierza się właściwym dziekanom wydziałów lub kierownikom
międzywydziałowych jednostek organizacyjnych.
2. Nadzór nad realizacją uchwały powierza się Prorektorowi ds. Kadr.
Przewodniczący Senatu
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: Biuro Rektora | Opublikował: Zofia Konopka |
Data wytworzenia: 27.10.2014 | Data publikacji: 03.11.2014 11:26 | Data aktualizacji: 03.11.2014 11:27 |
Liczba wyświetleń: 2814 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Uchw601.doc | 35.5 KB |