- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
Nr 713 z dnia 24 kwietnia 2015 roku w sprawie utworzenia i likwidacji kierunków studiów oraz zmian w dotychczasowych kierunkach i specjalnościach kształcenia w Uniwersytecie
UCHWAŁA Nr 713
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 24 kwietnia 2015 roku
w sprawie utworzenia i likwidacji kierunków studiów oraz zmian w dotychczasowych kierunkach
i specjalnościach kształcenia w Uniwersytecie
i specjalnościach kształcenia w Uniwersytecie
Na podstawie art. 11 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity: Dz.U.2012. 572 ze zm.) oraz § 14 ust. 1 pkt 3 Statutu Uniwersytetu, w związku
z uchwałą Nr 699 Senatu UWM w Olsztynie z dnia 27 marca 2015 roku w sprawie określenia efektów kształcenia dla poziomów i profili kształcenia dla kierunków: administracja i cyfryzacja, analiza
i kreowanie trendów, gospodarowanie surowcami odnawialnymii mineralnymi, gospodarowanie zasobami wodnymi, pedagogika wczesnej edukacji, technologia drewna, zwierzęta w rekreacji, edukacji i terapii,
na wniosek rad wydziałów, Senat uchwala, co następuje:
z uchwałą Nr 699 Senatu UWM w Olsztynie z dnia 27 marca 2015 roku w sprawie określenia efektów kształcenia dla poziomów i profili kształcenia dla kierunków: administracja i cyfryzacja, analiza
i kreowanie trendów, gospodarowanie surowcami odnawialnymii mineralnymi, gospodarowanie zasobami wodnymi, pedagogika wczesnej edukacji, technologia drewna, zwierzęta w rekreacji, edukacji i terapii,
na wniosek rad wydziałów, Senat uchwala, co następuje:
§ 1
1. W Uniwersytecie tworzy się kierunki studiów:
1) na Wydziale Prawa i Administracji – kierunek: administracja i cyfryzacja – w obszarach
kształcenia w zakresie nauk społecznych oraz nauk technicznych; realizacja kształcenia
na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia - licencjackich
z 6. semestralnym okresem nauki w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu
praktycznym,
kształcenia w zakresie nauk społecznych oraz nauk technicznych; realizacja kształcenia
na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia - licencjackich
z 6. semestralnym okresem nauki w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu
praktycznym,
2) na Wydziale Humanistycznym – kierunek: analiza i kreowanie trendów – w obszarach
kształcenia w zakresie nauk humanistycznych i nauk społecznych; realizacja kształcenia
na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia - licencjackich z 6. semestralnym
okresem nauki w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu ogólnoakademickim,
kształcenia w zakresie nauk humanistycznych i nauk społecznych; realizacja kształcenia
na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia - licencjackich z 6. semestralnym
okresem nauki w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu ogólnoakademickim,
3) na Wydziale Kształtowania Środowiska i Rolnictwa – kierunek: gospodarowanie
surowcami odnawialnymi i mineralnymi – w obszarach kształcenia w zakresie nauk
rolniczych, leśnych i weterynaryjnych oraz nauk technicznych; realizacja kształcenia
na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia - inżynierskich z 7. semestralnym
okresem nauki w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu ogólnoakademickim,
surowcami odnawialnymi i mineralnymi – w obszarach kształcenia w zakresie nauk
rolniczych, leśnych i weterynaryjnych oraz nauk technicznych; realizacja kształcenia
na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia - inżynierskich z 7. semestralnym
okresem nauki w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu ogólnoakademickim,
4) na Wydziale Nauk o Środowisku – kierunek: gospodarowanie zasobami wodnymi -
w obszarze kształcenia w zakresie nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych; realizacja
kształcenia na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia - inżynierskich
z 7. semestralnym okresem nauki w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu
ogólnoakademickim,
w obszarze kształcenia w zakresie nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych; realizacja
kształcenia na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia - inżynierskich
z 7. semestralnym okresem nauki w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu
ogólnoakademickim,
5) na Wydziale Nauk Społecznych – kierunek: pedagogika wczesnej edukacji - w obszarach
kształcenia w zakresie nauk społecznych i nauk humanistycznych; realizacja kształcenia
na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia - licencjackich
z 6. semestralnym okresem nauki w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu
ogólnoakademickim,
kształcenia w zakresie nauk społecznych i nauk humanistycznych; realizacja kształcenia
na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia - licencjackich
z 6. semestralnym okresem nauki w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu
ogólnoakademickim,
6) na Wydziale Nauk Technicznych – kierunek: technologia drewna - w obszarze kształcenia
w zakresie nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych; realizacja kształcenia na poziomie
stacjonarnych studiów pierwszego stopnia - inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki
w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu praktycznym,
w zakresie nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych; realizacja kształcenia na poziomie
stacjonarnych studiów pierwszego stopnia - inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki
w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu praktycznym,
7) na Wydziale Bioinżynierii Zwierząt – kierunek: zwierzęta w rekreacji, edukacji i terapii
w obszarach kształcenia w zakresie nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk
społecznych, nauk humanistycznych, a także nauk medycznych i nauk o zdrowiu oraz nauk
o kulturze fizycznej; realizacja kształcenia na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego
stopnia - licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki w zakresie ścieżki
bezspecjalnościowej; studia o profilu praktycznym.
w obszarach kształcenia w zakresie nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk
społecznych, nauk humanistycznych, a także nauk medycznych i nauk o zdrowiu oraz nauk
o kulturze fizycznej; realizacja kształcenia na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego
stopnia - licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki w zakresie ścieżki
bezspecjalnościowej; studia o profilu praktycznym.
§ 2
Na kierunku inżyniera środowiska tworzy się niestacjonarną formę studiów drugiego stopnia
z 4. semestralnym okresem nauki, o profilu ogólnoakademickim w zakresie specjalności: „inżynieria sanitarna i wodna”.
z 4. semestralnym okresem nauki, o profilu ogólnoakademickim w zakresie specjalności: „inżynieria sanitarna i wodna”.
§ 3
Likwiduje się kierunek edukacja techniczno-informatyczna, prowadzony na poziomie studiów pierwszego stopnia – inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki.
§ 4
Na kierunku ochrona środowiska, prowadzonym na Wydziale Nauk o Środowisku likwiduje się studia pierwszego stopnia-inżynierskie z 7. semestralnym okresem nauki.
§ 5
Likwiduje się niestacjonarną formę studiów na kierunkach:
1) matematyka – realizowaną na poziomie studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym
okresem nauki,
okresem nauki,
2) stosunki międzynarodowe - realizowaną na poziomie studiów pierwszego stopnia -
licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki oraz na poziomie studiów drugiego stopnia
z 4. semestralnym okresem nauki.
licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki oraz na poziomie studiów drugiego stopnia
z 4. semestralnym okresem nauki.
§ 6
W Uniwersytecie dokonuje się zmian w ofercie kształcenia na niżej wymienionych kierunkach studiów:
1) administracja:
a) tworzy się specjalność: „administracja skarbowa”, z realizacją kształcenia na poziomie
stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem
nauki,
stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem
nauki,
2) biologia:
a) likwiduje się specjalności: „biologia z nauczeniem wychowania fizycznego” oraz „zarządzanie
zasobami przyrody”, realizowane na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia -
licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki,
zasobami przyrody”, realizowane na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia -
licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki,
3) dziennikarstwo i komunikacja społeczna:
a) tworzy się specjalności: „radiowo-telewizyjną” oraz „komunikacja wizerunkowa”, z realizacją
na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
b) likwiduje się specjalności: „edytorstwo tekstów”, „zarządzanie informacją naukową” oraz
ścieżkę bezspecjalnościową, realizowane na poziomie stacjonarnych studiów drugiego
stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
ścieżkę bezspecjalnościową, realizowane na poziomie stacjonarnych studiów drugiego
stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
4) filologia polska:
a) likwiduje się specjalność: „komunikowanie publiczne”, realizowaną na poziomie stacjonarnych
studiów pierwszego stopnia – licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki,
studiów pierwszego stopnia – licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki,
b) likwiduje się specjalności: „studia kulturowe” i „zarządzanie informacją naukową”,
realizowane na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym
okresem nauki,
realizowane na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym
okresem nauki,
c) likwiduje się specjalność: „edytorstwo tekstów”, realizowane na poziomie niestacjonarnych
studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
5) filozofia:
a) tworzy się specjalność: „interakcje społeczne i kooperacja”, z realizacją na poziomie
stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
b) likwiduje się specjalności: „studia kulturowe”, „specjalność nauczycielską w zakresie filozofii
i etyki”, realizowane na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym
okresem nauki,
stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
b) likwiduje się specjalności: „studia kulturowe”, „specjalność nauczycielską w zakresie filozofii
i etyki”, realizowane na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym
okresem nauki,
6) gospodarka przestrzenna:
a) tworzy się specjalność: „urbanistyka”, z realizacją na poziomie stacjonarnych studiów
pierwszego stopnia – inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
pierwszego stopnia – inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
7) historia:
a) likwiduje się specjalności: „edytorstwo tekstów” oraz „zarządzanie informacją naukową”,
realizowane na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym
okresem nauki,
realizowane na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym
okresem nauki,
8) inżynieria środowiska:
a) tworzy się specjalność: „inżynieria sanitarna i wodna”, z realizacją kształcenia na poziomie
stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem nauki,
stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem nauki,
b) likwiduje się specjalności: „zaopatrzenie w wodę, oczyszczanie ścieków i gospodarowanie
odpadami” oraz „inżynieria gospodarowania wodą”, realizowane na poziomie stacjonarnych
studiów drugiego stopniaz 3 semestralnym okresem nauki,
odpadami” oraz „inżynieria gospodarowania wodą”, realizowane na poziomie stacjonarnych
studiów drugiego stopniaz 3 semestralnym okresem nauki,
9) ochrona środowiska (na Wydziale Nauk o Środowisku):
a) tworzy się specjalność: „inżynieria i waloryzacja ekologiczna”, z realizacją na poziomie
stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem nauki,
stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem nauki,
b) likwiduje się specjalności: „biotechnologia w ochronie środowiska”, „systemy waloryzacji
środowiska” oraz „inżynieria ekologiczna”, realizowane na poziomie stacjonarnych studiów
drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem nauki,
środowiska” oraz „inżynieria ekologiczna”, realizowane na poziomie stacjonarnych studiów
drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem nauki,
10) pedagogika:
a) likwiduje się specjalność: „edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna”, realizowaną na poziomie
stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia – licencjackich
z 6. semestralnym okresem nauki,
stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia – licencjackich
z 6. semestralnym okresem nauki,
11) rolnictwo:
a) tworzy się specjalności: „agrobiznes” oraz „produkcja rolnicza”, z realizacją na poziomie
stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia – inżynierskich
z 7. semestralnym okresem nauki,
stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia – inżynierskich
z 7. semestralnym okresem nauki,
b) likwiduje się specjalność: „konsulting ekonomiczno-rolniczy”, realizowaną na poziomie
stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia – inżynierskich
z 7. semestralnym okresem nauki,
stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia – inżynierskich
z 7. semestralnym okresem nauki,
c) likwiduje się specjalność: „doradztwo w agrobiznesie”, realizowaną na poziomie
stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem nauki,
stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem nauki,
12) rybactwo:
a) tworzy się specjalność: „akwakultura i rybactwo”, z realizacją na poziomie stacjonarnych
studiów drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem nauki (oferta w języku angielskim),
studiów drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem nauki (oferta w języku angielskim),
13) stosunki międzynarodowe:
a) likwiduje się specjalność: „zarządzanie informacją naukową”, realizowaną na poziomie
stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
14) technologia żywności i żywienie człowieka:
a) tworzy się ścieżkę bezspecjalnościową, z realizacją na poziomie niestacjonarnych studiów
pierwszego stopnia - inżynierskich z 7 semestralnym okresem nauki,
pierwszego stopnia - inżynierskich z 7 semestralnym okresem nauki,
b) likwiduje się specjalności: „technologia mięsa”, „technologia mleczarska”, „technologia
produktów roślinnych” oraz „żywienie człowieka”, realizowane na poziomie niestacjonarnych
studiów pierwszego stopnia - inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
produktów roślinnych” oraz „żywienie człowieka”, realizowane na poziomie niestacjonarnych
studiów pierwszego stopnia - inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
15) towaroznawstwo:
a) tworzy się specjalności: „menedżer produktu” oraz „menedżer laboratorium badań żywności”,
z realizacją na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia - inżynierskich
z 7. semestralnym okresem nauki,
z realizacją na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia - inżynierskich
z 7. semestralnym okresem nauki,
b) tworzy się specjalności: „zarządzanie procesami w produkcji i usługach” oraz „menedżer
usług gastronomiczno-hotelarskich”, z realizacją kształcenia na poziomie stacjonarnych
studiów drugiego stopnia z 3 semestralnym okresem nauki,
usług gastronomiczno-hotelarskich”, z realizacją kształcenia na poziomie stacjonarnych
studiów drugiego stopnia z 3 semestralnym okresem nauki,
c) likwiduje się specjalności: „kontrola i sterowanie jakością w gospodarce żywnościowej”
oraz „towaroznawstwo handlowo-celne”, realizowane na poziomie stacjonarnych studiów
pierwszego stopnia - inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
oraz „towaroznawstwo handlowo-celne”, realizowane na poziomie stacjonarnych studiów
pierwszego stopnia - inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
d) likwiduje się specjalność: „jakość żywności i obrót towarem”, realizowaną na poziomie
stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem nauki.
stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem nauki.
§ 4
1. Kształcenie na utworzonych uchwałą kierunkach studiów i formach kształcenia, specjalnościach
i formach studiów, prowadzone będzie od 1 października 2016 roku na podstawie programów
kształcenia, programów studiów, w tym planów studiów dostosowanych do efektów kształcenia,
określonych przez Senat odpowiednio dla poziomu i profilu kształcenia danego kierunku.
i formach studiów, prowadzone będzie od 1 października 2016 roku na podstawie programów
kształcenia, programów studiów, w tym planów studiów dostosowanych do efektów kształcenia,
określonych przez Senat odpowiednio dla poziomu i profilu kształcenia danego kierunku.
2. Absolwenci utworzonych kierunków otrzymują dyplom ukończenia studiów oraz tytuł zawodowy
na podstawie uzyskanych kwalifikacji, w zależności od kierunku studiów i formy kształcenia,
w zakresie zrealizowanej specjalności.
na podstawie uzyskanych kwalifikacji, w zależności od kierunku studiów i formy kształcenia,
w zakresie zrealizowanej specjalności.
3. Studenci, realizujący naukę na zlikwidowanych niniejszą uchwałą: kierunku, specjalnościach,
formach kształcenia i formach studiów, kontynuują naukę zgodnie z rozpoczętym cyklem
kształcenia według programu kształcenia, programu i planu studiów do momentu jego zakończenia.
formach kształcenia i formach studiów, kontynuują naukę zgodnie z rozpoczętym cyklem
kształcenia według programu kształcenia, programu i planu studiów do momentu jego zakończenia.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: prof. dr hab. Ryszard Górecki | Opublikował: Zofia Konopka |
Data wytworzenia: 23.04.2015 | Data publikacji: 30.04.2015 13:56 | Data aktualizacji: 30.04.2015 13:57 |
Liczba wyświetleń: 2634 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
UchwNr713.docx | 44.5 KB |