- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
Nr 724 z dnia 22 maja 2015 roku w sprawie zmian w Statucie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
UCHWAŁA Nr 724
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 22 maja 2015 roku
w sprawie zmian w Statucie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
Działając na podstawie § 98 ust. 8 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie stanowi się
co następuje:
co następuje:
§ 1
W Statucie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie wprowadza się następujące zmiany:
1) § 1 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Uniwersytet działa na podstawie ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym
(t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 572 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r.
o działalności leczniczej (t.j.: Dz. U. z 2013 poz. 217 z późn. zm.) w rozumieniu której Uniwersytet jest
uczelnią medyczną, innych obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego Statutu. Wydział Teologii
w swojej działalności naukowo-dydaktycznej rządzi się przepisami obowiązującymi w Uniwersytecie
oraz Umową zawartą między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej, a Konferencją Episkopatu Polski
w sprawie utworzenia i funkcjonowania Wydziału Teologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
w Olsztynie.”
(t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 572 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r.
o działalności leczniczej (t.j.: Dz. U. z 2013 poz. 217 z późn. zm.) w rozumieniu której Uniwersytet jest
uczelnią medyczną, innych obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego Statutu. Wydział Teologii
w swojej działalności naukowo-dydaktycznej rządzi się przepisami obowiązującymi w Uniwersytecie
oraz Umową zawartą między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej, a Konferencją Episkopatu Polski
w sprawie utworzenia i funkcjonowania Wydziału Teologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
w Olsztynie.”
2) § 6 ust. 3 pkt. 3 otrzymuje brzmienie:
„3) prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych, świadczenie usług badawczych oraz transfer
technologii do gospodarki;”
technologii do gospodarki;”
3) § 6 ust. 6 i 7 otrzymują brzmienie:
„6. W Uniwersytecie mogą działać: specjalistyczne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, kliniki oraz
oddziały kliniczne funkcjonujące na bazie obcej w oparciu o przepisy ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r.
o działalności leczniczej (Dz. U. z 2013 r., poz. 217 z późn. zm.).
oddziały kliniczne funkcjonujące na bazie obcej w oparciu o przepisy ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r.
o działalności leczniczej (Dz. U. z 2013 r., poz. 217 z późn. zm.).
7. Uniwersytet może prowadzić obszary specjalne wydzielone do realizacji badań i obserwacji przyrody
w warunkach naturalnych, w formach nie objętych przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r.
o ochronie przyrody (Dz. U. z 2013 r., poz. 627 z późn. zm.).”
w warunkach naturalnych, w formach nie objętych przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r.
o ochronie przyrody (Dz. U. z 2013 r., poz. 627 z późn. zm.).”
4) § 12 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład senatu wchodzą:
1) rektor jako przewodniczący,
2) prorektorzy,
3) dziekani wydziałów,
4) przedstawiciele nauczycieli akademickich posiadających tytuł profesora lub stopień doktora
habilitowanego po jednym z każdego wydziału,
habilitowanego po jednym z każdego wydziału,
5) przedstawiciele pozostałych nauczycieli akademickich po jednym z każdego wydziału,
6) przedstawiciele pracowników niebędących nauczycielami akademickimi w liczbie trzech,
7) przedstawiciele studentów i doktorantów, przy czym spośród studentów nie mniej niż
po jednym z każdego wydziału oraz co najmniej jeden przedstawiciel spośród wszystkich
doktorantów Uniwersytetu,
po jednym z każdego wydziału oraz co najmniej jeden przedstawiciel spośród wszystkich
doktorantów Uniwersytetu,
8) jeden przedstawiciel jednostek międzywydziałowych.”
5) § 14 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Do kompetencji senatu należy podejmowanie uchwał w sprawach:
1) przyjęcia i zmiany Statutu,
2) przyjęcia i zmiany regulaminu studiów, regulaminu studiów doktoranckich, regulaminów studiów
podyplomowych, zasad przyjęć na studia i studia doktoranckie, określenia limitu naboru
na studia i studia doktoranckie,
podyplomowych, zasad przyjęć na studia i studia doktoranckie, określenia limitu naboru
na studia i studia doktoranckie,
3) tworzenia lub likwidacji kierunków studiów oraz specjalności na poszczególnych kierunkach
studiów, przyjęcia wytycznych do tworzenia programów studiów, w tym planów studiów
wyższych, programów i planów studiów doktoranckich, studiów podyplomowych oraz kursów
dokształcających,
studiów, przyjęcia wytycznych do tworzenia programów studiów, w tym planów studiów
wyższych, programów i planów studiów doktoranckich, studiów podyplomowych oraz kursów
dokształcających,
4) określania efektów kształcenia, do których są dostosowane plany studiów i programy
kształcenia i programy studiów, odpowiednio do poziomu i profilu kształcenia,
kształcenia i programy studiów, odpowiednio do poziomu i profilu kształcenia,
5) określenia zasad, warunków i trybu potwierdzania efektów uczenia oraz sposobu powoływania
i trybu działania komisji weryfikujących efekty uczenia się,
i trybu działania komisji weryfikujących efekty uczenia się,
6) ustalania głównych kierunków działalności Uniwersytetu,
7) ustalania zasad działania Uniwersytetu oraz wytycznych dla rad podstawowych jednostek
organizacyjnych w zakresie wykonywania zadań Uniwersytetu,
organizacyjnych w zakresie wykonywania zadań Uniwersytetu,
8) określonych w ustawie o działalności leczniczej,
9) przyjęcia planu rzeczowo-finansowego Uniwersytetu,
10) zatwierdzania sprawozdania finansowego Uniwersytetu, zgodnie z ustawą o rachunkowości,
11) utworzenia własnego funduszu stypendialnego i określenia zasad przyznawania pracownikom,
doktorantom i studentom pomocy z tego funduszu,
11) utworzenia własnego funduszu stypendialnego i określenia zasad przyznawania pracownikom,
doktorantom i studentom pomocy z tego funduszu,
12) powołania Komisji Dyscyplinarnej do spraw Nauczycieli Akademickich Uniwersytetu Warmińsko-
Mazurskiego w Olsztynie,
13) wszczynania postępowania o nadawanie tytułu doktora honoris causa, powoływanie
promotora i recenzentów oraz podejmowanie uchwały o nadanie tytułu doktora honoris causa,
14) ustalania zasad przyznawania medali i odznak, o których mowa w § 3,
promotora i recenzentów oraz podejmowanie uchwały o nadanie tytułu doktora honoris causa,
14) ustalania zasad przyznawania medali i odznak, o których mowa w § 3,
15) ustalania regulaminów określających zasady i tryb nadawania medali, Lauru oraz odznaki
„Zasłużony dla Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie”,
„Zasłużony dla Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie”,
16) realizacji innych zadań Uniwersytetu niezastrzeżonych przez obowiązujące przepisy
do kompetencji innych organów,
do kompetencji innych organów,
17) powoływania konwentu,
18) określenia wzoru dyplomu ukończenia studiów, wzoru świadectwa ukończenia studiów
podyplomowych oraz kursu dokształcającego.”
podyplomowych oraz kursu dokształcającego.”
6) § 14 ust. 2 pkt. 2 otrzymuje brzmienie:
„2) tworzenia jednostek ogólnouczelnianych, fundacji lub spółek prowadzących działalność
gospodarczą, handlową, usługową, szkoleniową lub naukową, utworzenia akademickiego inkubatora
przedsiębiorczości lub centrum transferu technologii w formie jednostki ogólnouczelnianej, fundacji
lub spółki kapitałowej, prowadzących działalność usługową, szkoleniową lub naukową,”
gospodarczą, handlową, usługową, szkoleniową lub naukową, utworzenia akademickiego inkubatora
przedsiębiorczości lub centrum transferu technologii w formie jednostki ogólnouczelnianej, fundacji
lub spółki kapitałowej, prowadzących działalność usługową, szkoleniową lub naukową,”
7) § 17 ust. 3 pkt. 2 i 3 otrzymują brzmienie:
„2) tworzy, przekształca i likwiduje jednostki, o których mowa w § 35 ust. 1, na zasadach przyjętych
w Statucie,
w Statucie,
3) na wniosek dziekana zaopiniowany przez radę wydziału tworzy i likwiduje studia podyplomowe
oraz kursy dokształcające,”
oraz kursy dokształcające,”
8) § 20 skreśla się.
9) § 23 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Do kompetencji rady wydziału należy uchwalanie:
1) planu rzeczowo-finansowego wydziału,
2) planów studiów i programów nauczania, po zasięgnięciu opinii właściwego organu samorządu
studenckiego, zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez senat,
3) planów i programów studiów doktoranckich, po zasięgnięciu opinii właściwego organu
samorządu doktorantów, zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez senat,
samorządu doktorantów, zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez senat,
4) planów i programów studiów podyplomowych oraz kursów zgodnie z wytycznymi ustalonymi
przez senat,
przez senat,
5) wniosków w sprawie tworzenia i likwidacji kierunków studiów, specjalności na poszczególnych
kierunkach, poziomów i profili kształcenia,
kierunkach, poziomów i profili kształcenia,
6) podejmowanie uchwał w sprawach realizacji innych zadań wydziału nie zastrzeżonych przez
obowiązujące przepisy do kompetencji innych organów.”
obowiązujące przepisy do kompetencji innych organów.”
10) § 23 ust. 2 pkt. 6 otrzymuje brzmienie:
„6) wniosków dziekana w sprawie tworzenia i likwidacji studiów podyplomowych oraz kursów
dokształcających,”
dokształcających,”
11) § 23 ust. 3 pkt. 5 i 6 otrzymują brzmienie:
5) ustalanie zasad studiowania według indywidualnego programu i planu studiów,
6) zatwierdzanie efektów kształcenia nowo tworzonych kierunków studiów, poziomów i profili
kształcenia oraz zmian efektów kształcenia na prowadzonych kierunkach studiów, poziomach
i profilach kształcenia,”
kształcenia oraz zmian efektów kształcenia na prowadzonych kierunkach studiów, poziomach
i profilach kształcenia,”
12) § 28 i 30 skreśla się.
13) § 58 otrzymuje brzmienie:
„§ 58
1. Uniwersytet może utworzyć własny fundusz stypendialny na stypendia dla studentów, doktorantów
i pracowników.
i pracowników.
2. Źródła pozyskiwania środków w celu utworzenia funduszu, o którym mowa w ust. 1 oraz maksymalną
wysokość stypendium, określa senat.
wysokość stypendium, określa senat.
3. Studentom lub doktorantom może być przyznane stypendium niezależnie od innych form pomocy
materialnej.
materialnej.
4. Szczegółowe zasady przyznawania stypendiów określają regulaminy wprowadzone zarządzeniem
rektora w uzgodnieniu z przedstawicielami pracowników oraz właściwym organem samorządu
studenckiego i samorządu doktorantów.
rektora w uzgodnieniu z przedstawicielami pracowników oraz właściwym organem samorządu
studenckiego i samorządu doktorantów.
5. Indywidualne stypendia pracownikom przyznaje rektor.”
14) § 71 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Bieg okresu zatrudnienia na stanowisku adiunkta ulega zawieszeniu na czas trwania urlopu
macierzyńskiego, urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, dodatkowego urlopu macierzyńskiego,
dodatkowego urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopu ojcowskiego, urlopu
rodzicielskiego, urlopu wychowawczego, urlopu dla poratowania zdrowia, okresu pobierania przez
pracownika zasiłku chorobowego lub świadczenia rehabilitacyjnego w związku z niezdolnością
do pracy, w tym spowodowaną chorobą wymagającą rehabilitacji leczniczej, a także na czas pełnienia
funkcji organów jednoosobowych i ich zastępców.”
macierzyńskiego, urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, dodatkowego urlopu macierzyńskiego,
dodatkowego urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopu ojcowskiego, urlopu
rodzicielskiego, urlopu wychowawczego, urlopu dla poratowania zdrowia, okresu pobierania przez
pracownika zasiłku chorobowego lub świadczenia rehabilitacyjnego w związku z niezdolnością
do pracy, w tym spowodowaną chorobą wymagającą rehabilitacji leczniczej, a także na czas pełnienia
funkcji organów jednoosobowych i ich zastępców.”
15) § 80 otrzymuje brzmienie:
„§ 80
1. Rektor może udzielić nauczycielowi akademickiemu posiadającemu co najmniej stopień naukowy
doktora, nie częściej niż raz na siedem lat zatrudnienia w Uniwersytecie, płatnego urlopu naukowego
w wymiarze nieprzekraczającym roku w celu przeprowadzenia badań poza uczelnią.
doktora, nie częściej niż raz na siedem lat zatrudnienia w Uniwersytecie, płatnego urlopu naukowego
w wymiarze nieprzekraczającym roku w celu przeprowadzenia badań poza uczelnią.
2. Urlop, o którym mowa w ust. 1 udziela się na wniosek nauczyciela akademickiego. Wniosek
o udzielenie urlopu składa się na formularzu, którego wzór określa rektor.
o udzielenie urlopu składa się na formularzu, którego wzór określa rektor.
3. Do wniosku o udzielenie urlopu, o którym mowa w ust. 1, należy załączyć:
1) harmonogram przedsięwzięć naukowych i/lub artystycznych przewidzianych do realizacji w trakcie
urlopu ze wskazaniem miejsca ich wykonania, sporządzony według wzoru określonego przez
rektora,
urlopu ze wskazaniem miejsca ich wykonania, sporządzony według wzoru określonego przez
rektora,
2) wykaz przewidywanych efektów końcowych,
3) wykaz dotychczasowych osiągnięć naukowych, dorobek publikacyjny lub/ i artystyczny, wykaz
realizowanych projektów badawczych, wykaz patentów, wdrożeń, efekty współpracy
międzynarodowej oraz z podmiotami gospodarczymi,
realizowanych projektów badawczych, wykaz patentów, wdrożeń, efekty współpracy
międzynarodowej oraz z podmiotami gospodarczymi,
4) zobowiązanie do niewykonywania pracy w ramach stosunku pracy u innego pracodawcy, w czasie
trwania urlopu,
trwania urlopu,
5) inne dodatkowe dowody uzasadniające cel i potrzebę udzielenia płatnego urlopu naukowego.
4. Warunkiem otrzymania urlopu jest uzyskanie pozytywnej opinii kierownika jednostki organizacyjnej,
rady wydziału, na którym zatrudniony jest nauczyciel akademicki oraz Senackiej Komisji Nauki.
rady wydziału, na którym zatrudniony jest nauczyciel akademicki oraz Senackiej Komisji Nauki.
5. Wniosek o udzielenie urlopu dla celów naukowych należy złożyć do rektora za pośrednictwem rady
wydziału, na którym zatrudniony jest nauczyciel akademicki, w terminie do 15 maja.
wydziału, na którym zatrudniony jest nauczyciel akademicki, w terminie do 15 maja.
6. Przewodniczący rady wydziału przekazuje rektorowi listę nauczycieli akademickich ubiegających się
o urlop, o którym mowa w ust. 1, wraz z wnioskami, o których mowa w ust.2, do dnia 30 maja.
o urlop, o którym mowa w ust. 1, wraz z wnioskami, o których mowa w ust.2, do dnia 30 maja.
7. Rektor udziela urlopu, o którym mowa w ust. 1, w terminie do 30 czerwca.
8. Nauczyciel akademicki może otrzymać urlop, o którym mowa w ust. 1, jeżeli nie spowoduje
to zakłócenia pracy w zatrudniającej go jednostce organizacyjnej.
to zakłócenia pracy w zatrudniającej go jednostce organizacyjnej.
9. Podstawą pozytywnego rozliczenia urlopu, o którym mowa w ust. 1, jest sprawozdanie końcowe
z realizacji przedsięwzięć naukowych i/lub artystycznych w trakcie urlopu sporządzone według wzoru
określonego przez rektora.
z realizacji przedsięwzięć naukowych i/lub artystycznych w trakcie urlopu sporządzone według wzoru
określonego przez rektora.
10. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 9, należy złożyć do rektora w ciągu 30 dni od daty zakończenia
urlopu, po uprzednim uzyskaniu opinii kierownika jednostki organizacyjnej, w której zatrudniony
jest pracownik.
urlopu, po uprzednim uzyskaniu opinii kierownika jednostki organizacyjnej, w której zatrudniony
jest pracownik.
11. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 9, zatwierdza Rektor po uzyskaniu pozytywnej opinii Senackiej
Komisji Nauki.
Komisji Nauki.
12. Niezłożenie sprawozdania, o którym mowa w ust. 9, w terminie wskazanym w ust. 10 lub uzyskanie
negatywnej opinii Senackiej Komisji Nauki skutkuje odmową przyznania nagród oraz podwyżek
wynagrodzenia pracownika na okres 3 lat.”
negatywnej opinii Senackiej Komisji Nauki skutkuje odmową przyznania nagród oraz podwyżek
wynagrodzenia pracownika na okres 3 lat.”
16) § 81 otrzymuje brzmienie:
“§ 81
1. Nauczyciel akademicki przygotowujący rozprawę doktorską może otrzymać płatny urlop naukowy
w wymiarze nieprzekraczającym trzech miesięcy.
w wymiarze nieprzekraczającym trzech miesięcy.
2. Przepis § 80 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
3. Do wniosku o udzielenie urlopu, o którym mowa w ust. 1, należy załączyć:
1) dokumenty wskazane w § 80 ust. 3,
2) zaświadczenie o otwarciu przewodu doktorskiego,
3) opinię promotora.
4. Przepisy § 80 ust. 4-9 stosuje się odpowiednio.
5. Sprawozdanie końcowe należy złożyć do rektora w ciągu 30 dni od daty zakończenia urlopu, o którym
mowa w ust. 1, po uprzednim uzyskaniu opinii kierownika jednostki organizacyjnej, w której
zatrudniony jest pracownik oraz opinii promotora.
mowa w ust. 1, po uprzednim uzyskaniu opinii kierownika jednostki organizacyjnej, w której
zatrudniony jest pracownik oraz opinii promotora.
6. Przepisy § 80 ust. 11-12 stosuje się odpowiednio.”
17) § 82 otrzymuje brzmienie:
„§ 82
1. Nauczyciel akademicki zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy, po przepracowaniu co najmniej
15 lat w Uniwersytecie, ma prawo do płatnego urlopu dla poratowania zdrowia w celu
przeprowadzenia zaleconego leczenia, jeżeli stan jego zdrowia wymaga powstrzymania się od pracy.
15 lat w Uniwersytecie, ma prawo do płatnego urlopu dla poratowania zdrowia w celu
przeprowadzenia zaleconego leczenia, jeżeli stan jego zdrowia wymaga powstrzymania się od pracy.
2. Łączny wymiar urlopu, o którym mowa w ust. 1, w całym okresie zatrudnienia nauczyciela
akademickiego nie może przekroczyć jednego roku.
akademickiego nie może przekroczyć jednego roku.
3. W przypadku, gdy urlop dla poratowania zdrowia jest wykorzystywany w częściach, kolejnego urlopu
można udzielić nie wcześniej niż po upływie trzech lat od dnia zakończenia ostatnio udzielonego urlopu.
można udzielić nie wcześniej niż po upływie trzech lat od dnia zakończenia ostatnio udzielonego urlopu.
4. Nauczyciel akademicki składa do Rektora podanie o skierowanie na badanie lekarskie. Wzór podania
określa Rektor w drodze zarządzenia.
określa Rektor w drodze zarządzenia.
5. Rektor na podstawie podania, o którym mowa w ust. 4, kieruje nauczyciela akademickiego na badanie
lekarskie.
lekarskie.
6. Uprawniony lekarz orzeka o potrzebie udzielenia nauczycielowi akademickiemu urlopu dla poratowania
zdrowia i określa czas potrzebny na przeprowadzenie zalecanego leczenia.
zdrowia i określa czas potrzebny na przeprowadzenie zalecanego leczenia.
7. Rektor udziela urlopu dla poratowania zdrowia na podstawie orzeczenia lekarskiego wydanego przez
uprawnionego lekarza.
uprawnionego lekarza.
8. Nauczycielowi akademickiemu oraz Uniwersytetowi przysługuje odwołanie od orzeczenia lekarskiego
do wojewódzkiego ośrodka medycyny pracy właściwego ze względu na miejsce zamieszkania
nauczyciela lub ze względu na siedzibę Uniwersytetu.
do wojewódzkiego ośrodka medycyny pracy właściwego ze względu na miejsce zamieszkania
nauczyciela lub ze względu na siedzibę Uniwersytetu.
9. Odwołanie wraz z uzasadnieniem wnosi się na piśmie w terminie czternastu dni od otrzymania
orzeczenia lekarskiego za pośrednictwem uprawnionego lekarza, który wydał orzeczenie lekarskie.
orzeczenia lekarskiego za pośrednictwem uprawnionego lekarza, który wydał orzeczenie lekarskie.
10.Orzeczenie lekarskie wydane w trybie odwoławczym jest ostateczne.”
18) § 83 otrzymuje brzmienie:
“§ 83
1. Nauczyciel akademicki może otrzymać bezpłatny urlop na cele naukowe. Nauczyciel akademicki
przedstawia wniosek dziekanowi lub kierownikowi jednostki pozawydziałowej, określając w nim cele
i charakter pracy naukowej, jaką zamierza wykonać w czasie urlopu.
przedstawia wniosek dziekanowi lub kierownikowi jednostki pozawydziałowej, określając w nim cele
i charakter pracy naukowej, jaką zamierza wykonać w czasie urlopu.
2. Wniosek powinien zawierać opinię kierownika jednostki organizacyjnej, w której nauczyciel akademicki
jest zatrudniony.
jest zatrudniony.
3. Łączny wymiar bezpłatnego urlopu na cele naukowe w okresie zatrudnienia nie może przekraczać
12 miesięcy.
12 miesięcy.
4. W szczególnych przypadkach, rektor może udzielić bezpłatnego urlopu na cele naukowe na okres
dłuższy niż ten, o którym mowa w ust. 3. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać
dodatkowe uzasadnienie udzielenia urlopu bezpłatnego na cele naukowe na okres dłuższy niż ten,
o którym mowa w ust. 3.”
dłuższy niż ten, o którym mowa w ust. 3. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać
dodatkowe uzasadnienie udzielenia urlopu bezpłatnego na cele naukowe na okres dłuższy niż ten,
o którym mowa w ust. 3.”
19) § 84 otrzymuje brzmienie:
“§ 84
1. Urlopów, o których mowa w § 80-81 i § 83 udziela rektor po zasięgnięciu opinii właściwego organu
kolegialnego.
kolegialnego.
2. Pracownicy korzystający z urlopu, o którym mowa w § 82 nie mogą w tym czasie wykonywać pracy
zarobkowej ani prowadzić działalności gospodarczej.”
zarobkowej ani prowadzić działalności gospodarczej.”
20) § 88 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Do orzekania w sprawach dyscyplinarnych nauczycieli akademickich w pierwszej instancji powołuje
się Komisję Dyscyplinarną do spraw Nauczycieli Akademickich Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
w Olsztynie.”
się Komisję Dyscyplinarną do spraw Nauczycieli Akademickich Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
w Olsztynie.”
21) § 89 otrzymuje brzmienie:
„§ 89
1. Uniwersytet prowadzi jednolite studia magisterskie, studia pierwszego i drugiego stopnia oraz studia
trzeciego stopnia – studia doktoranckie.
trzeciego stopnia – studia doktoranckie.
2. Senat ustala, na wniosek rad wydziałów, zasady i tryb przyjmowania kandydatów na studia i studia
doktoranckie.
doktoranckie.
3. Senat podejmuje uchwałę w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów na studia oraz podaje
ją do publicznej wiadomości do dnia 31 maja roku poprzedzającego rok akademicki, którego uchwała
dotyczy.
ją do publicznej wiadomości do dnia 31 maja roku poprzedzającego rok akademicki, którego uchwała
dotyczy.
4. Senat podejmuje uchwałę w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów na studia doktoranckie
oraz podaje ją do publicznej wiadomości do dnia 30 kwietnia roku kalendarzowego, w którym
rozpoczyna się rok akademicki, którego uchwała dotyczy.
oraz podaje ją do publicznej wiadomości do dnia 30 kwietnia roku kalendarzowego, w którym
rozpoczyna się rok akademicki, którego uchwała dotyczy.
5. Utworzenie lub likwidacja określonego kierunku i specjalności, stopnia kształcenia oraz formy studiów
następuje na podstawie uchwały Senatu podjętej na wniosek rady wydziału.
następuje na podstawie uchwały Senatu podjętej na wniosek rady wydziału.
6. Organizację, tok studiów, studiów doktoranckich oraz prawa i obowiązki studentów i doktorantów
określają regulaminy tych studiów.”
określają regulaminy tych studiów.”
22) § 90 otrzymuje brzmienie:
“§ 90
1. Rekrutację na studia oraz studia doktoranckie prowadzą komisje rekrutacyjne powoływane na wydziale
przez dziekana z zastrzeżeniem ust. 3.
przez dziekana z zastrzeżeniem ust. 3.
2. Rekrutację na studia osób przyjmowanych na podstawie uznania efektów uczenia się prowadzi dziekan
wydziału.
wydziału.
3. Komisję rekrutacyjną do przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego na studia na nowo
utworzonym wydziale powołuje rektor.
utworzonym wydziale powołuje rektor.
4. Organem odwoławczym w sprawie przyjęć na studia jest uczelniana komisja rekrutacyjna powołana
przez rektora.
przez rektora.
5. Organem odwoławczym w sprawie przyjęć na studia osób przyjmowanych na podstawie uznania
efektów uczenia się jest rektor.
efektów uczenia się jest rektor.
6. Organem odwoławczym w sprawie przyjęć na studia doktoranckie jest rektor.
7. Senat uczelni ustala warunki i tryb rekrutacji na jednolite studia magisterskie, studia pierwszego
i drugiego stopnia, w tym prowadzonej w drodze elektronicznej, dla poszczególnych kierunków
studiów. Uchwałę podaje się do wiadomości publicznej nie później niż do dnia 31 maja roku
poprzedzającego rok akademicki, którego uchwała dotyczy i przesyła ministrowi właściwemu do spraw
szkolnictwa wyższego. W przypadku uruchomienia nowego kierunku studiów senat podejmuje
uchwałę i przesyła ją ministrowi właściwemu do spraw szkolnictwa wyższego i ministrowi
nadzorującemu uczelnię, podając ją niezwłocznie do publicznej wiadomości.”
i drugiego stopnia, w tym prowadzonej w drodze elektronicznej, dla poszczególnych kierunków
studiów. Uchwałę podaje się do wiadomości publicznej nie później niż do dnia 31 maja roku
poprzedzającego rok akademicki, którego uchwała dotyczy i przesyła ministrowi właściwemu do spraw
szkolnictwa wyższego. W przypadku uruchomienia nowego kierunku studiów senat podejmuje
uchwałę i przesyła ją ministrowi właściwemu do spraw szkolnictwa wyższego i ministrowi
nadzorującemu uczelnię, podając ją niezwłocznie do publicznej wiadomości.”
23) § 93 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Student odbywający staż, o którym mowa w ust. 1, może otrzymać stypendium ze środków
własnych uczelni w wysokości ustalonej przez Senat.”
własnych uczelni w wysokości ustalonej przez Senat.”
§ 2
Realizację uchwały powierza się Rektorowi.
§ 3
Traci moc Zarządzenie Nr 83/2013 Rektora Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 4 października 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu udzielania płatnych urlopów naukowych nauczycielom akademickim zatrudnionym w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: prof. dr hab. Ryszard Górecki | Opublikował: Zofia Konopka |
Data wytworzenia: 21.05.2015 | Data publikacji: 28.05.2015 14:01 | Data aktualizacji: 05.12.2016 15:03 |
Liczba wyświetleń: 7221 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Uchw724.doc | 106 KB |