- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
Nr 936 z dnia 24 czerwca 2016 roku w sprawie polityki kadrowej
UCHWAŁA Nr 936
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 24 czerwca 2016 roku
w sprawie polityki kadrowej
Na podstawie § 14 ust. 4 pkt 3 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, uchwala się,
co następuje:
co następuje:
§ 1
W celu realizacji strategicznych zadań Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, zwanego dalej „Uniwersytetem”, w zakresie polityki kadrowej przyjmuje się następujące działania:
1) opracowanie kompleksowej strategii zarządzania zasobami ludzkimi Uniwersytetu;
2) określenie nowych kryteriów oceny kandydatów przy zatrudnianiu nauczycieli akademickich
na poszczególnych stanowiskach na wydziałach oraz w jednostkach międzywydziałowych
i ogólnouczelnianych;
na poszczególnych stanowiskach na wydziałach oraz w jednostkach międzywydziałowych
i ogólnouczelnianych;
3) opracowanie zasad przedłużania zatrudnienia na etatach dydaktycznych;
4) dalsze doskonalenie funkcjonowania systemu oceny pracowników;
5) przeprowadzanie okresowych przeglądów stanowisk i kadry celem racjonalizacji zatrudnienia
pracowników administracyjnych i technicznych w administracji centralnej i jednostkach
organizacyjnych Uniwersytetu;
pracowników administracyjnych i technicznych w administracji centralnej i jednostkach
organizacyjnych Uniwersytetu;
6) prowadzenie polityki zatrudniania z uwzględnieniem zasad, o których mowa
w §§ 2 i 3 uchwały.
w §§ 2 i 3 uchwały.
§ 2
1. Do czasu wejścia w życie strategii, o której mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 przy zatrudnianiu
pracowników na etatach naukowo-dydaktycznych, naukowych i dydaktycznych obowiązują
następujące zasady:
pracowników na etatach naukowo-dydaktycznych, naukowych i dydaktycznych obowiązują
następujące zasady:
1) tworzenie nowych etatów naukowo-dydaktycznych w jednostkach organizacyjnych
Uniwersytetu dopuszcza się tylko w celu:
Uniwersytetu dopuszcza się tylko w celu:
a) zwiększenia liczby uprawnień do nadawania stopni naukowych, po wyczerpaniu
możliwości wynikających z przenoszenia pracowników lub zespołów między wydziałami
Uniwersytetu;
możliwości wynikających z przenoszenia pracowników lub zespołów między wydziałami
Uniwersytetu;
b) zapewnienia minimum kadrowego i zadaniowego do realizacji procesu dydaktycznego
na poszczególnych kierunkach studiów;
na poszczególnych kierunkach studiów;
c) zapewnienia realizacji zadań naukowych w ramach projektów badawczych,
pod warunkiem zapewnienia finansowania etatów z tych projektów;
pod warunkiem zapewnienia finansowania etatów z tych projektów;
2) odtwarzanie zwolnionych etatów możliwe jest tylko wtedy, gdy:
a) obciążenie jednostki przekracza łączne pensum pracowników i doktorantów na studiach
stacjonarnych, a także dopuszczalną ustawowo zwyżkę godzin wynoszącą 25% pensum
pracowników naukowo-dydaktycznych i 50% pensum pracowników dydaktycznych;
stacjonarnych, a także dopuszczalną ustawowo zwyżkę godzin wynoszącą 25% pensum
pracowników naukowo-dydaktycznych i 50% pensum pracowników dydaktycznych;
b) wynika to z konieczności utrzymania uprawnień do nadawania stopni naukowych
lub minimum kadrowego na poszczególnych kierunkach studiów;
lub minimum kadrowego na poszczególnych kierunkach studiów;
c) istnieje potrzeba realizacji zadań w ramach projektów finansowanych ze środków
zewnętrznych do czasu zakończenia okresów trwałości przewidzianych w umowach
i przepisach odrębnych;
zewnętrznych do czasu zakończenia okresów trwałości przewidzianych w umowach
i przepisach odrębnych;
3) ograniczeniu podlega zatrudnianie pracowników naukowo-dydaktycznych w niepełnym
wymiarze czasu pracy;
wymiarze czasu pracy;
4) z zachowaniem przepisów ogólnie obowiązujących, nie zatrudnia się na czas nieokreślony
na etatach dydaktycznych, z wyjątkiem SJO i SWFiS;
na etatach dydaktycznych, z wyjątkiem SJO i SWFiS;
5) zatrudnianie osób, dla których Uniwersytet nie jest podstawowym miejscem pracy możliwe
jest tylko wówczas, gdy jest to niezbędne do uzupełnienia wymaganego minimum kadrowego
na poszczególnych kierunkach studiów, z wyłączeniem osób zatrudnionych na stanowisku
profesorów wizytujących;
jest tylko wówczas, gdy jest to niezbędne do uzupełnienia wymaganego minimum kadrowego
na poszczególnych kierunkach studiów, z wyłączeniem osób zatrudnionych na stanowisku
profesorów wizytujących;
6) ponowne nawiązanie stosunku pracy z nauczycielem akademickim posiadającym
i nie posiadającym tytułu naukowego zatrudnionym na stanowisku profesora, któremu z mocy
prawa wygasł stosunek pracy w związku z ukończeniem odpowiednio 70. i 67. roku życia
możliwe jest tylko wtedy, gdy jest to niezbędne do uzupełnienia wymaganego minimum
kadrowego związanego z uprawnieniami do nadawania stopni naukowych lub minimum
kadrowego na poszczególnych kierunkach studiów.
i nie posiadającym tytułu naukowego zatrudnionym na stanowisku profesora, któremu z mocy
prawa wygasł stosunek pracy w związku z ukończeniem odpowiednio 70. i 67. roku życia
możliwe jest tylko wtedy, gdy jest to niezbędne do uzupełnienia wymaganego minimum
kadrowego związanego z uprawnieniami do nadawania stopni naukowych lub minimum
kadrowego na poszczególnych kierunkach studiów.
2. Wskazane jest zatrudnianie na umowy cywilno-prawne profesorów niebędących obywatelami
polskimi do prowadzenia zajęć w wymiarze minimum 60 godzin.
polskimi do prowadzenia zajęć w wymiarze minimum 60 godzin.
3. Do czasu wejścia w życie strategii, o której mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 przy zatrudnianiu
pracowników na stanowiskach administracyjnych i technicznych obowiązują następujące zasady:
pracowników na stanowiskach administracyjnych i technicznych obowiązują następujące zasady:
1) przy obsadzaniu stanowisk administracyjnych i technicznych należy w pierwszej kolejności
wyczerpać drogę rekrutacji wewnętrznej z uwzględnieniem możliwości przeszkolenia osób
już zatrudnionych;
wyczerpać drogę rekrutacji wewnętrznej z uwzględnieniem możliwości przeszkolenia osób
już zatrudnionych;
2) nowe zatrudnienie jest możliwe tylko w wyjątkowo uzasadnionych przypadkach, związanych
z dalszym prawidłowym funkcjonowaniem jednostki;
z dalszym prawidłowym funkcjonowaniem jednostki;
3) wprowadza się zakaz zatrudniania nowych pracowników na zastępstwo, z wyjątkiem
stanowisk, które wymagają specjalnych kwalifikacji i uprawnień;
stanowisk, które wymagają specjalnych kwalifikacji i uprawnień;
4) poziom zatrudnienia w dziekanatach należy dostosować do stanu zgodnego z przyjętym
algorytmem uwzględniającym:
algorytmem uwzględniającym:
a) liczbę studentów – liczba etatów równa liczbie studentów fizycznych podzielonych przez
300 zaokrąglonych w dół poniżej sześćdziesięciu pięciu setnych i w górę
od sześćdziesięciu pięciu setnych,
300 zaokrąglonych w dół poniżej sześćdziesięciu pięciu setnych i w górę
od sześćdziesięciu pięciu setnych,
b) liczbę uprawnień – dodatkowe 0,5 etatu za każde uprawnienie akademickie,
c) prowadzenie powyżej trzech kierunków studiów – dodatkowe 0,5 etatu za każde kolejne
cztery funkcjonujące kierunki studiów.
cztery funkcjonujące kierunki studiów.
§ 3
Rektor, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, zgodnie z § 66 ust. 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity: Dz.U. z 2012 r. poz. 572 ze zm.) może odstąpić od zasad określonych
w § 2.
w § 2.
§ 4
Traci moc Uchwała Nr 118 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 25 stycznia 2013 roku w sprawie polityki kadrowej.
§ 5
Realizację uchwały powierza się Prorektorowi ds. Kadr i Kanclerzowi.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: Prof. dr hab. Ryszard Górecki | Opublikował: Zofia Konopka |
Data wytworzenia: 23.06.2016 | Data publikacji: 28.06.2016 10:01 | Data aktualizacji: 28.06.2016 10:02 |
Liczba wyświetleń: 3486 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Uchw936.docx | 21.66 KB |