- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
Nr 943 z dnia 24 czerwca 2016 roku zmieniająca Uchwałę Nr 773 z dnia 25 września 2015 roku w sprawie zasad ustalania zakresu obowiązków dydaktycznych nauczycieli akademickich i rodzajów zajęć dydaktycznych objętych zakresem tych obowiązków...
UCHWAŁA Nr 943
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 24 czerwca 2016 roku
zmieniająca Uchwałę Nr 773 Senatu UWM w Olsztynie z dnia 25 września 2015 roku
w sprawie zasad ustalania zakresu obowiązków dydaktycznych nauczycieli akademickich
i rodzajów zajęć dydaktycznych objętych zakresem tych obowiązków oraz zasad przydziału
i realizacji godzin dydaktycznych w danym roku akademickim
w sprawie zasad ustalania zakresu obowiązków dydaktycznych nauczycieli akademickich
i rodzajów zajęć dydaktycznych objętych zakresem tych obowiązków oraz zasad przydziału
i realizacji godzin dydaktycznych w danym roku akademickim
Na podstawie art. 130 ust. 2 oraz w związku z art. 111 ust. 1-4 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo
o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity: Dz.U.2012.572 ze zm.), Senat uchwala co następuje:
o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity: Dz.U.2012.572 ze zm.), Senat uchwala co następuje:
§ 1
W Uchwale Nr 773 Senatu UWM w Olsztynie z dnia 25 września 2015 roku w sprawie zasad ustalania zakresu obowiązków dydaktycznych nauczycieli akademickich i rodzajów zajęć dydaktycznych objętych zakresem tych obowiązków oraz zasad przydziału i realizacji godzin dydaktycznych w danym roku akademickim, wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 4 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Do obowiązków realizowanych w ramach ustalonego pensum dydaktycznego należy
prowadzenie zajęć dydaktycznych objętych programami kształcenia oraz programami i planami
studiów kierunków realizowanych na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych. Do zajęć
dydaktycznych zalicza się w szczególności: wykłady, seminaria, ćwiczenia (audytoryjne,
terenowe, laboratoryjne, projektowe, artystyczne), konwersatoria, zajęcia badawcze (pracownia
magisterska), warsztaty artystyczne (prowadzenie dzieła artystycznego), zajęcia prowadzone
w ramach pracowni dyplomowej (magisterskiej lub licencjackiej na kierunkach związanych
ze sztukami plastycznymi), zajęcia praktyczne, lektoraty, zajęcia z wychowania fizycznego,
zajęcia realizowane w sekcjach sportowych, zajęcia prowadzone metodą e-learningu, zajęcia
na studiach doktoranckich, zajęcia na studiach podyplomowych oraz kursach dokształcających,
zajęcia prowadzone w ramach: Uniwersytetu III Wieku, Uniwersytetu Dzieci, Olsztyńskich Dni
Nauki i Sztuki oraz inne zajęcia prowadzone w ramach edukacji pozaformalnej o zasięgu
co najmniej ogólnopolskim, finansowane ze źródeł zewnętrznych.”,
prowadzenie zajęć dydaktycznych objętych programami kształcenia oraz programami i planami
studiów kierunków realizowanych na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych. Do zajęć
dydaktycznych zalicza się w szczególności: wykłady, seminaria, ćwiczenia (audytoryjne,
terenowe, laboratoryjne, projektowe, artystyczne), konwersatoria, zajęcia badawcze (pracownia
magisterska), warsztaty artystyczne (prowadzenie dzieła artystycznego), zajęcia prowadzone
w ramach pracowni dyplomowej (magisterskiej lub licencjackiej na kierunkach związanych
ze sztukami plastycznymi), zajęcia praktyczne, lektoraty, zajęcia z wychowania fizycznego,
zajęcia realizowane w sekcjach sportowych, zajęcia prowadzone metodą e-learningu, zajęcia
na studiach doktoranckich, zajęcia na studiach podyplomowych oraz kursach dokształcających,
zajęcia prowadzone w ramach: Uniwersytetu III Wieku, Uniwersytetu Dzieci, Olsztyńskich Dni
Nauki i Sztuki oraz inne zajęcia prowadzone w ramach edukacji pozaformalnej o zasięgu
co najmniej ogólnopolskim, finansowane ze źródeł zewnętrznych.”,
2) w § 7 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Nauczycielowi akademickiemu, dla którego zatrudnienie w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim
w Olsztynie jest podstawowym miejscem pracy, pełniącemu funkcję kierownika studiów
doktoranckich, można obniżyć wymiar pensum dydaktycznego do wysokości 180 godzin
obliczeniowych rocznie.”,
w Olsztynie jest podstawowym miejscem pracy, pełniącemu funkcję kierownika studiów
doktoranckich, można obniżyć wymiar pensum dydaktycznego do wysokości 180 godzin
obliczeniowych rocznie.”,
3) w § 7 po ust. 6 dodaje się ust. 6a w brzmieniu:
„6a. Pracownikowi naukowo-dydaktycznemu, pełniącemu w projekcie badawczym SONATA lub
SONATA BIS funkcję kierownika projektu, Rektor może obniżyć wymiar pensum dydaktycznego,
do wysokości 50% wymiaru określonego w § 5 ust. 1 niniejszej uchwały, z zastrzeżeniem
przepisów ust. 7 i 9.”,
SONATA BIS funkcję kierownika projektu, Rektor może obniżyć wymiar pensum dydaktycznego,
do wysokości 50% wymiaru określonego w § 5 ust. 1 niniejszej uchwały, z zastrzeżeniem
przepisów ust. 7 i 9.”,
4) w § 7 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„7. Obniżenie wymiaru pensum dydaktycznego do wysokości, określonej w ust. 5-6 i 6a
nie dotyczy przedłużonego aneksem do umowy, okresu realizacji projektu.”,
nie dotyczy przedłużonego aneksem do umowy, okresu realizacji projektu.”,
5) w § 7 ust. 9 otrzymuje brzmienie:
„9. Obniżenie wymiaru pensum dydaktycznego, o którym mowa w ust. 5-6 i 6a może nastąpić
na podstawie pisemnego wniosku zainteresowanego nauczyciela akademickiego, złożonego
do Rektora i merytorycznie zaopiniowanego przez dziekana i kierownika właściwej jednostki
organizacyjnej.”,
na podstawie pisemnego wniosku zainteresowanego nauczyciela akademickiego, złożonego
do Rektora i merytorycznie zaopiniowanego przez dziekana i kierownika właściwej jednostki
organizacyjnej.”,
6) w § 9 w ust. 1, pkt 8) otrzymuje brzmienie:
„ 8) za sprawowanie opieki nad aktywnym kołem naukowym, działającym co najmniej jeden rok,
prorektor właściwy do spraw kształcenia, na wniosek opiekuna koła naukowego, zaopiniowany
przez dziekana i Pełnomocnika Rektora ds. Kół Naukowych, może zaliczyć nauczycielowi
akademickiemu 15 godzin obliczeniowych rocznie”,
prorektor właściwy do spraw kształcenia, na wniosek opiekuna koła naukowego, zaopiniowany
przez dziekana i Pełnomocnika Rektora ds. Kół Naukowych, może zaliczyć nauczycielowi
akademickiemu 15 godzin obliczeniowych rocznie”,
7) w § 11 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Z tytułu prowadzenia pracy magisterskiej studenta, wymagającej przeprowadzenia
eksperymentów laboratoryjnych lub terenowych, ujętych bezwymiarowo w planie studiów jako
„pracownia magisterska”, na kierunkach studiów określonych w załączniku do uchwały, dziekan
za zgodą rady wydziału może zaliczyć dodatkowo osobie prowadzącej, 5 godzin obliczeniowych
za każdą pracę.”,
eksperymentów laboratoryjnych lub terenowych, ujętych bezwymiarowo w planie studiów jako
„pracownia magisterska”, na kierunkach studiów określonych w załączniku do uchwały, dziekan
za zgodą rady wydziału może zaliczyć dodatkowo osobie prowadzącej, 5 godzin obliczeniowych
za każdą pracę.”,
8) w § 13, w ust. 1, w pkt. 4) lit. e) otrzymuje brzmienie:
„e) na kierunkach: lekarskim, pielęgniarstwo, położnictwo, weterynaria, ratownictwo medyczne –
wg odrębnych uregulowań prawnych”,
wg odrębnych uregulowań prawnych”,
9) w § 18 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Przy planowaniu zajęć dydaktycznych w jednostkach organizacyjnych wydziału, należy dążyć
do:
do:
1) równomiernego obciążenia nauczycieli akademickich liczbą godzin dydaktycznych
w semestrach, z uwzględnieniem przewidzianej w planie studiów organizacji procesu
dydaktycznego realizowanych przedmiotów,
w semestrach, z uwzględnieniem przewidzianej w planie studiów organizacji procesu
dydaktycznego realizowanych przedmiotów,
2) równomiernego obciążenia liczbą godzin ponadwymiarowych nauczycieli akademickich danej
jednostki.”,
jednostki.”,
10) w § 19 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Obciążenia dydaktyczne (planowanie i rozliczenie godzin dydaktycznych) zatwierdza prorektor
właściwy do spraw kształcenia, po uprzedniej akceptacji dziekana. Szczegółowe wytyczne
dotyczące trybu planowania i rozliczania godzin dydaktycznych określa, obowiązująca w uczelni,
procedura.”.
właściwy do spraw kształcenia, po uprzedniej akceptacji dziekana. Szczegółowe wytyczne
dotyczące trybu planowania i rozliczania godzin dydaktycznych określa, obowiązująca w uczelni,
procedura.”.
11) Załącznik do Uchwały otrzymuje brzmienie:
„WYKAZ KIERUNKÓW EKSPERYMENTALNYCH
1. Architektura krajobrazu
2. Bioinżynieria produkcji żywności
3. Biologia
4. Biotechnologia
5. Broker innowacji w przemyśle spożywczym
6. Budownictwo
7. Dietetyka
8. Energetyka
9. Geodezja i kartografia
10. Gastronomia – sztuka kulinarna
11. Gospodarka przestrzenna
12. Gospodarowanie surowcami odnawialnymi i mineralnymi
13. Gospodarowanie zasobami wodnymi
14. Informatyka
15. Inżynieria informacji
16. Inżynieria bezpieczeństwa
17. Inżynieria chemiczna i procesowa
18. Inżynieria kosmiczna
19. Inżynieria precyzyjna w produkcji rolno-spożywczej
20. Inżynieria przetwórstwa żywności
21. Inżynieria środowiska
22. Leśnictwo
23. Matematyka
24. Mechanika i budowa maszyn
25. Mechatronika
26. Mikrobiologia
27. Ochrona środowiska
28. Odnawialne źródła energii
29. Ogrodnictwo
30. Rolnictwo
31. Rybactwo
32. Technika rolnicza i leśna
33. Technologia drewna
34. Technologia żywności i żywienie człowieka
35. Towaroznawstwo
36. Turystyka i rekreacja
37. Zarządzanie i inżynieria produkcji
38. Zootechnika
39. Zwierzęta w rekreacji, edukacji i terapii
Kierunki, na których obowiązują dodatkowe uregulowania prawne oprócz aktów normatywnych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
1. Lekarski
2. Logopedia*
3. Pielęgniarstwo
4. Położnictwo
5. Ratownictwo medyczne
6. Weterynaria
*dotyczy przedmiotów o charakterze medycznym.”
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 września 2016 roku.
Przewodniczący Senatu
Rektor
Prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: Prof. dr hab. Ryszard Górecki | Opublikował: Zofia Konopka |
Data wytworzenia: 23.06.2016 | Data publikacji: 28.06.2016 11:20 | Data aktualizacji: 28.06.2016 11:20 |
Liczba wyświetleń: 2557 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Uchw943.docx | 19.06 KB |