- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
NR 98 z dnia 24 marca 2017 roku w sprawie zmian w Statucie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
UCHWAŁA NR 98
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 24 marca 2017 roku
w sprawie zmian w Statucie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
Działając na podstawie § 14 ust. 1 pkt 1 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowi się, co następuje:
§ 1
W Statucie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie wprowadza się następujące zmiany:
1) § 14 ust. 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) tworzenia lub likwidacji kierunków studiów oraz specjalności i profili kształcenia na
poszczególnych kierunkach studiów, przyjęcia wytycznych do tworzenia programów studiów,
w tym planów studiów wyższych, programów i planów studiów doktoranckich, studiów
podyplomowych oraz kursów dokształcających,”
poszczególnych kierunkach studiów, przyjęcia wytycznych do tworzenia programów studiów,
w tym planów studiów wyższych, programów i planów studiów doktoranckich, studiów
podyplomowych oraz kursów dokształcających,”
2) § 14 ust. 1 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) określania efektów kształcenia na kierunku studiów, poziomie i profilu kształcenia, w tym
na kierunku, dla którego określono standard kształcenia,”
na kierunku, dla którego określono standard kształcenia,”
3) § 14 ust. 1 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) organizacji potwierdzania efektów uczenia się, w tym:
a) zasad, warunków i trybu potwierdzania efektów uczenia się,
b) procedury powoływania i trybu działania komisji weryfikujących efekty uczenia się,”
4) § 14 ust. 1 pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) określonych w ustawie o działalności leczniczej oraz innych związanych z Uniwersyteckim
Szpitalem Klinicznym w Olsztynie,”
Szpitalem Klinicznym w Olsztynie,”
5) § 14 ust. 1 pkt 12 otrzymuje brzmienie:
„12) wyboru członków Komisji Dyscyplinarnej do spraw Nauczycieli Akademickich Uniwersytetu
Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie,”
Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie,”
6) § 14 ust 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Do kompetencji senatu należy wyrażanie zgody w sprawach:
1) zawierania i wypowiadania przez Rektora umów o współpracy Uniwersytetu z podmiotem
krajowym i zagranicznym w przypadku, jeżeli roczne zobowiązanie finansowe Uniwersytetu
wynikające z takiej umowy przekracza 1,5% aktualnej wartości rzeczowych aktywów trwałych
Uniwersytetu według stanu na ostatni dzień poprzedniego roku obrachunkowego;
krajowym i zagranicznym w przypadku, jeżeli roczne zobowiązanie finansowe Uniwersytetu
wynikające z takiej umowy przekracza 1,5% aktualnej wartości rzeczowych aktywów trwałych
Uniwersytetu według stanu na ostatni dzień poprzedniego roku obrachunkowego;
2) przystąpienia do realizacji projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych, w tym
zagranicznych, w przypadku, gdy zgoda taka jest wymagana lub jeżeli wartość projektu
przewyższa kwotę 5 mln euro według kursu z dnia złożenia stosownego wniosku;
zagranicznych, w przypadku, gdy zgoda taka jest wymagana lub jeżeli wartość projektu
przewyższa kwotę 5 mln euro według kursu z dnia złożenia stosownego wniosku;
3) tworzenia jednostek ogólnouczelnianych, fundacji lub spółek prowadzących działalność
gospodarczą, handlową, usługową, szkoleniową lub naukową, utworzenia akademickiego
inkubatora przedsiębiorczości lub centrum transferu technologii w formie jednostki
ogólnouczelnianej, fundacji lub spółki kapitałowej, prowadzących działalność usługową,
szkoleniową lub naukową,
gospodarczą, handlową, usługową, szkoleniową lub naukową, utworzenia akademickiego
inkubatora przedsiębiorczości lub centrum transferu technologii w formie jednostki
ogólnouczelnianej, fundacji lub spółki kapitałowej, prowadzących działalność usługową,
szkoleniową lub naukową,
4) przystąpienia do spółki, spółdzielni lub innej organizacji gospodarczej oraz utworzenia spółki
lub fundacji,
lub fundacji,
5) nabycia, zbycia lub obciążenia:
a) nieruchomości bez względu na wartość,
b) sprzętu, aparatury lub innego mienia ruchomego o cenie jednostkowej powyżej 100-krotnej
wartości środka trwałego,
wartości środka trwałego,
c) mienia przy jednorazowej transakcji o łącznej wartości powyżej 200-krotnej wartości środka
trwałego,
trwałego,
6) przyjęcia darowizny, spadku lub zapisu o wartości przekraczającej 200-krotnie wartość środka
trwałego, z wyłączeniem nieruchomości,
trwałego, z wyłączeniem nieruchomości,
7) powołania pełniącego obowiązki dziekana w nowo utworzonym wydziale na okres nie dłuższy
niż 6 miesięcy,
niż 6 miesięcy,
8) podjęcia lub kontynuowania dodatkowego zatrudnienia w ramach stosunku pracy przez
nauczyciela akademickiego, będącego organem jednoosobowym Uniwersytetu.”
nauczyciela akademickiego, będącego organem jednoosobowym Uniwersytetu.”
7) w § 29 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. W przypadku wygaśnięcia mandatu osoby sprawującej funkcję organu jednoosobowego przed
upływem kadencji, jej obowiązki przejmuje do czasu wyboru pierwszy zastępca organu
jednoosobowego.”
upływem kadencji, jej obowiązki przejmuje do czasu wyboru pierwszy zastępca organu
jednoosobowego.”
8) po § 43 dodaje się § 43a i § 43 b w brzmieniu:
„§ 43a
1. Jednostką organizacyjną Uniwersytetu prowadzącą działalność dydaktyczną, naukowo-
badawczą, organizacyjną i leczniczo-usługową w dziedzinie nauk medycznych, nauk o zdrowiu
i nauk farmaceutycznych jest Collegium Medicum.
badawczą, organizacyjną i leczniczo-usługową w dziedzinie nauk medycznych, nauk o zdrowiu
i nauk farmaceutycznych jest Collegium Medicum.
2. W skład Collegium Medicum wchodzą co najmniej dwa wydziały, z których przynajmniej jeden
posiada pełne uprawnienia akademickie.
posiada pełne uprawnienia akademickie.
3. Do tworzenia, likwidacji i przekształcenia Collegium Medicum stosuje się odpowiednio przepisy
§ 35 ust. 2-4.
§ 35 ust. 2-4.
§ 43b
1. W Collegium Medicum działa Rada Collegium Medicum, jako organ opiniodawczy i doradczy
Rektora.
Rektora.
2. W skład Rady Collegium Medicum wchodzą:
1) Właściwy prorektor – jako przewodniczący;
2) dziekani wydziałów wchodzących w skład Collegium Medicum;
3) członkowie Senatu – przedstawiciele jednostek organizacyjnych wchodzących w skład
Collegium Medicum;
Collegium Medicum;
4) dyrektorzy szpitali uniwersyteckich.
3. W posiedzeniach Rady Collegium Medicum, z głosem doradczym, uczestniczą: Kanclerz,
przedstawiciele związków zawodowych działających w Collegium Medicum – po jednym
z każdego związku oraz inne osoby zaproszone przez jej przewodniczącego.
przedstawiciele związków zawodowych działających w Collegium Medicum – po jednym
z każdego związku oraz inne osoby zaproszone przez jej przewodniczącego.
4. Przewodniczący Rady Collegium Medicum kieruje jej pracami i z własnej inicjatywy lub
na wniosek Rektora przedstawia mu opinie przygotowane przez Radę.
na wniosek Rektora przedstawia mu opinie przygotowane przez Radę.
5. Do kompetencji Rady Collegium Medicum należy w szczególności:
1) wyrażanie opinii w sprawach przedłożonych przez właściwego prorektora, rady wydziałów
wchodzące w skład Collegium Medicum, albo członków Rady Collegium Medicum w liczbie
co najmniej trzech,
wchodzące w skład Collegium Medicum, albo członków Rady Collegium Medicum w liczbie
co najmniej trzech,
2) inicjowanie:
a) umów o współpracy Collegium Medicum z podmiotami zagranicznymi,
b) zmian organizacyjnych w strukturze Collegium Medicum;
3) opiniowanie:
a) rocznego planu rzeczowo-finansowego oraz rocznego sprawozdania finansowego
Collegium Medicum – plan i sprawozdanie są częściami planu rzeczowo-finansowego
oraz rocznego sprawozdania finansowego Uniwersytetu,
Collegium Medicum – plan i sprawozdanie są częściami planu rzeczowo-finansowego
oraz rocznego sprawozdania finansowego Uniwersytetu,
b) projektów uchwał o tworzeniu, przekształcaniu lub likwidacji uniwersyteckiego zakładu
opieki zdrowotnej,
opieki zdrowotnej,
c) projektów uchwał Senatu w innych sprawach określonych w przepisach o działalności
leczniczej,
leczniczej,
d) projektu statutu uniwersyteckiego zakładu opieki zdrowotnej oraz zmian do tego statutu
– na wniosek Rektora,
– na wniosek Rektora,
e) przystąpienia jednostek organizacyjnych Collegium Medicum do spółki, spółdzielni
lub innej organizacji gospodarczej oraz utworzenia spółki z udziałem jednostek
organizacyjnych Collegium Medicum,
lub innej organizacji gospodarczej oraz utworzenia spółki z udziałem jednostek
organizacyjnych Collegium Medicum,
f) przystąpienia uniwersyteckiego zakładu opieki zdrowotnej do spółki,
g) rocznego planu rzeczowo-finansowego oraz rocznego sprawozdania finansowego
uniwersyteckiego zakładu opieki zdrowotnej.”
uniwersyteckiego zakładu opieki zdrowotnej.”
9) § 66 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Nawiązanie stosunku pracy z nauczycielem akademickim na czas określony lub nieokreślony,
w wymiarze przewyższającym połowę pełnego wymiaru czasu pracy, następuje
po przeprowadzeniu otwartego konkursu. Szczegółowe zasady i tryb przeprowadzania konkursu
określa załącznik nr 6. Minimalne kryteria oceny kandydatów przy zatrudnianiu nauczycieli
akademickich na poszczególnych stanowiskach na wydziałach oraz w jednostkach
pozawydziałowych określa Senat. Właściwa rada jednostki może określić dodatkowe kryteria
oceny kandydatów.”
w wymiarze przewyższającym połowę pełnego wymiaru czasu pracy, następuje
po przeprowadzeniu otwartego konkursu. Szczegółowe zasady i tryb przeprowadzania konkursu
określa załącznik nr 6. Minimalne kryteria oceny kandydatów przy zatrudnianiu nauczycieli
akademickich na poszczególnych stanowiskach na wydziałach oraz w jednostkach
pozawydziałowych określa Senat. Właściwa rada jednostki może określić dodatkowe kryteria
oceny kandydatów.”
10) § 85 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Nauczyciele akademiccy podlegają okresowej ocenie, przeprowadzanej nie rzadziej niż raz
na cztery lata lub w innym terminie na wniosek nauczyciela akademickiego podlegającego ocenie
albo kierownika jednostki organizacyjnej, w której nauczyciel akademicki jest zatrudniony.”
na cztery lata lub w innym terminie na wniosek nauczyciela akademickiego podlegającego ocenie
albo kierownika jednostki organizacyjnej, w której nauczyciel akademicki jest zatrudniony.”
11) § 88 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Do Komisji, o której mowa w ust. 1, Rada Uczelniana Samorządu Studenckiego deleguje pięciu
studentów na zasadach określonych w Regulaminie Samorządu Studenckiego.”
studentów na zasadach określonych w Regulaminie Samorządu Studenckiego.”
12) § 2 ust 1 Załącznika nr 8 do Statutu otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Konwentu wchodzi 40 członków, w tym przedstawiciele:
1) otoczenia społeczno-gospodarczego Uniwersytetu i samorządu terytorialnego – do 35
członków,
członków,
2) Uniwersytetu – do 10 członków.”
§ 2
Organy samorządu studenckiego są zobowiązane wprowadzić lub dostosować do postanowień § 1 pkt 11 Uchwały wewnętrzne akty prawne w terminie do dnia 30 kwietnia 2017 roku.
§ 3
Realizację uchwały powierza się Rektorowi.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2017 r.
Przewodniczący Senatu
Rektor
Prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: prof.dr hab. Ryszard Górecki | Opublikował: Zofia Konopka |
Data wytworzenia: 23.03.2017 | Data publikacji: 30.03.2017 13:22 | Data aktualizacji: 30.03.2017 13:22 |
Liczba wyświetleń: 2443 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Uchw98.docx | 26.23 KB |