- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
Nr 139 z dnia 26 maja 2017 roku w sprawie utworzenia i likwidacji kierunków studiów oraz zmian w dotychczasowych kierunkach i specjalnościach kształcenia w Uniwersytecie
DRUKUJ TEN DOKUMENT
UCHWAŁA Nr 139
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 26 maja 2017 roku
w sprawie utworzenia i likwidacji kierunków studiów oraz zmian w dotychczasowych kierunkach
i specjalnościach kształcenia w Uniwersytecie
i specjalnościach kształcenia w Uniwersytecie
Na podstawie art. 11 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym
(tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r. poz. 1842 ze zm.) oraz § 14 ust. 1 pkt 3 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, w związku z Uchwałą Nr 109 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
w Olsztynie z dnia 24 marca 2017 roku w sprawie określenia efektów kształcenia dla poziomów i profili kształcenia dla kierunków: bezpieczeństwo wewnętrzne, pedagogika wczesnej edukacji, na wniosek rad wydziałów, Senat Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, dalej „Senat” uchwala, co następuje:
(tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r. poz. 1842 ze zm.) oraz § 14 ust. 1 pkt 3 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, w związku z Uchwałą Nr 109 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
w Olsztynie z dnia 24 marca 2017 roku w sprawie określenia efektów kształcenia dla poziomów i profili kształcenia dla kierunków: bezpieczeństwo wewnętrzne, pedagogika wczesnej edukacji, na wniosek rad wydziałów, Senat Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, dalej „Senat” uchwala, co następuje:
§ 1
W Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie:
1) na Wydziale Studiów Technicznych i Społecznych w Ełku tworzy się kierunek studiów bezpieczeństwo
wewnętrzne – w obszarze kształcenia w zakresie nauk społecznych; realizacja kształcenia
na poziomie studiów pierwszego stopnia - licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki w zakresie
ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu praktycznym; forma stacjonarna i niestacjonarna.
wewnętrzne – w obszarze kształcenia w zakresie nauk społecznych; realizacja kształcenia
na poziomie studiów pierwszego stopnia - licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki w zakresie
ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu praktycznym; forma stacjonarna i niestacjonarna.
2) na Wydziale Nauk Społecznych tworzy się studia drugiego stopnia na kierunku pedagogika wczesnej
edukacji – w obszarach kształcenia w zakresie nauk społecznych i nauk humanistycznych; realizacja
kształcenia w wymiarze 4. semestralnym w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu
ogólnoakademickim; forma stacjonarna i niestacjonarna.
edukacji – w obszarach kształcenia w zakresie nauk społecznych i nauk humanistycznych; realizacja
kształcenia w wymiarze 4. semestralnym w zakresie ścieżki bezspecjalnościowej; studia o profilu
ogólnoakademickim; forma stacjonarna i niestacjonarna.
§ 2
1. Likwiduje się kierunki studiów:
1) broker innowacji w przemyśle spożywczym, prowadzony na poziomie studiów pierwszego
stopnia – inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
stopnia – inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
2) informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, prowadzony na poziomie studiów pierwszego
stopnia – licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki,
stopnia – licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki,
3) prawo kanoniczne, prowadzony na poziomie jednolitych studiów magisterskich z 10. semestralnym
okresem nauki.
okresem nauki.
2. Likwiduje się studia pierwszego stopnia – licencjackie, 6. semestralne na kierunkach: biotechnologia
oraz dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze.
oraz dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze.
3. Likwiduje się niestacjonarną formę studiów na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna,
prowadzonym na poziomie studiów pierwszego stopnia-licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki
oraz na poziomie studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki.
prowadzonym na poziomie studiów pierwszego stopnia-licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki
oraz na poziomie studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki.
§ 3
Dokonuje się zmian w ofercie kształcenia na niżej wymienionych kierunkach studiów:
1) bioinżynieria produkcji żywności:
a) likwiduje się specjalność: „przetwórstwo żywności”, realizowaną na poziomie stacjonarnych
studiów pierwszego stopnia - inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
studiów pierwszego stopnia - inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
2) ekonomia:
a) tworzy się specjalność: „biznes i rynki międzynarodowe”, z realizacją kształcenia na poziomie
stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
b) likwiduje się specjalności: „ekonomia międzynarodowa” oraz „rynki i marketing”, realizowane
na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4.semestralnym
okresem nauki,
na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4.semestralnym
okresem nauki,
3) filologia:
a) likwiduje się specjalność: „filologia rosyjska z językiem angielskim”, realizowaną na poziomie
stacjonarnych studiów pierwszego stopnia-licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki,
stacjonarnych studiów pierwszego stopnia-licencjackich z 6. semestralnym okresem nauki,
b) likwiduje się specjalność: „filologia germańska”, realizowaną na poziomie niestacjonarnych
studiów drugiego stopnia z 4.semestralnym okresem nauki.
studiów drugiego stopnia z 4.semestralnym okresem nauki.
4) filozofia:
a) likwiduje się specjalność etyczno-epistemologiczną, realizowaną na poziomie stacjonarnych
studiów pierwszego stopnia – licencjackich z 6.semestralnym okresem nauki,
studiów pierwszego stopnia – licencjackich z 6.semestralnym okresem nauki,
5) geodezja i kartografia:
a) likwiduje się specjalność: „geoinformatyka (oferta w języku angielskim)”, realizowaną na poziomie
stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem nauki,
stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem nauki,
6) inżynieria środowiska:
a) tworzy się specjalność: „inżynieria procesowa, ochrona środowiska i biotechnologia”, z realizacją
kształcenia na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem nauki
(oferta w języku angielskim),
kształcenia na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem nauki
(oferta w języku angielskim),
7) nauki o rodzinie:
a) tworzy się specjalność: „wsparcie rodziny i wychowanie dziecka”, z realizacją kształcenia
na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia z 6. semestralnym okresem nauki,
b) tworzy się specjalność: „wychowanie do życia w rodzinie i społeczeństwie”, z realizacją kształcenia
na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
na poziomie stacjonarnych studiów pierwszego stopnia z 6. semestralnym okresem nauki,
b) tworzy się specjalność: „wychowanie do życia w rodzinie i społeczeństwie”, z realizacją kształcenia
na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
c) tworzy się specjalność: „mediacja rodzinna”, z realizacją kształcenia na poziomie stacjonarnych
i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4.semestralnym okresem nauki,
i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4.semestralnym okresem nauki,
d) likwiduje się specjalność: „asystent-opiekun osób starszych”, realizowaną na poziomie
stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia - licencjackich z 6. semestralnym
okresem nauki,
stacjonarnych i niestacjonarnych studiów pierwszego stopnia - licencjackich z 6. semestralnym
okresem nauki,
e) likwiduje się specjalności: „organizator prorodzinnej przestrzeni kulturowej” oraz „mediacja
rodzinna i wychowanie dziecka”, realizowanych na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych
studiów drugiego stopnia z 4.semestralnym okresem nauki,
rodzinna i wychowanie dziecka”, realizowanych na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych
studiów drugiego stopnia z 4.semestralnym okresem nauki,
8) ochrona środowiska (Wydział Nauk o Środowisku):
a) likwiduje się specjalność: „inżynieria procesowa, biotechnologia i ochrona środowiska (oferta
w języku angielskim)”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia
z 3.semestralnym okresem nauki,
w języku angielskim)”, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia
z 3.semestralnym okresem nauki,
9) ochrona środowiska (Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa):
a) tworzy się specjalność: „ochrona ekosystemów wodnych (oferta w języku angielskim)”, z realizacją
kształcenia na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3.semestralnym okresem nauki,
10) ogrodnictwo:
kształcenia na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3.semestralnym okresem nauki,
10) ogrodnictwo:
a) likwiduje się ścieżkę bezspecjalnościową, realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów
pierwszego stopnia – inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
pierwszego stopnia – inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
11) pedagogika:
a) likwiduje się specjalność: „wczesna edukacja”, realizowaną na poziomie stacjonarnych
i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
12) rolnictwo:
a) tworzy się ścieżkę kształcenia realizowaną w języku angielskim w zakresie specjalności:
„zarządzanie produkcją”, prowadzoną na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia
z 3. semestralnym okresem nauki,
„zarządzanie produkcją”, prowadzoną na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia
z 3. semestralnym okresem nauki,
13) technologia żywności i żywienie człowieka:
a) tworzy się specjalność: „bezpieczeństwo żywności”, z realizacją na poziomie stacjonarnych studiów
pierwszego stopnia – inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
pierwszego stopnia – inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
b) tworzy się ścieżkę bezspecjalnościową, realizowaną na poziomie niestacjonarnych studiów
drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem nauki,
drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem nauki,
c) likwiduje się specjalności: „technologia żywności” oraz „żywienie człowieka”, realizowane
na poziomie niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3.semestralnym okresem nauki,
na poziomie niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3.semestralnym okresem nauki,
14) zarządzanie:
a) tworzy się specjalność: „zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem”, z realizacją kształcenia
na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem
nauki (oferta w językach: polskim i angielskim),
na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem
nauki (oferta w językach: polskim i angielskim),
b) tworzy się ścieżkę kształcenia realizowaną w języku polskim w zakresie specjalności: „logistyka”,
prowadzoną na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia
z 4. semestralnym okresem nauki,
prowadzoną na poziomie stacjonarnych i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia
z 4. semestralnym okresem nauki,
c) likwiduje się specjalność: „zarządzanie zasobami ludzkimi”, realizowaną na poziomie stacjonarnych
i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
i niestacjonarnych studiów drugiego stopnia z 4. semestralnym okresem nauki,
15) zootechnika:
a) likwiduje się specjalność: „hodowla koni i jeździectwo”, realizowaną na poziomie stacjonarnych
studiów pierwszego stopnia - inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
studiów pierwszego stopnia - inżynierskich z 7. semestralnym okresem nauki,
b) likwiduje się specjalność: „użytkowanie zwierząt wolno żyjących i gospodarka łowiecka”,
realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem
nauki.
realizowaną na poziomie stacjonarnych studiów drugiego stopnia z 3. semestralnym okresem
nauki.
§ 4
Na kierunku biotechnologia, na poziomie studiów drugiego stopnia zmienia się wymiar kształcenia z 4 na 3 semestralny.
§ 5
1. Kształcenie na utworzonych uchwałą: kierunku studiów, formie kształcenia oraz specjalnościach
prowadzone będzie od 1 października 2018 roku na podstawie programów kształcenia, programów
studiów, w tym planów studiów dostosowanych do efektów kształcenia, określonych przez Senat
odpowiednio dla poziomu i profilu kształcenia danego kierunku.
prowadzone będzie od 1 października 2018 roku na podstawie programów kształcenia, programów
studiów, w tym planów studiów dostosowanych do efektów kształcenia, określonych przez Senat
odpowiednio dla poziomu i profilu kształcenia danego kierunku.
2. Absolwenci utworzonych: kierunku i formy kształcenia, otrzymują dyplom ukończenia studiów oraz tytuł
zawodowy na podstawie uzyskanych kwalifikacji, w zależności od kierunku studiów i formy kształcenia,
w zakresie zrealizowanej specjalności.
zawodowy na podstawie uzyskanych kwalifikacji, w zależności od kierunku studiów i formy kształcenia,
w zakresie zrealizowanej specjalności.
3. Studenci, realizujący naukę na zlikwidowanych niniejszą uchwałą kierunkach studiów, specjalnościach
kształcenia, formach studiów, kontynuują naukę zgodnie z rozpoczętym cyklem kształcenia według
programu kształcenia, programu i planu studiów do momentu jego zakończenia.
kształcenia, formach studiów, kontynuują naukę zgodnie z rozpoczętym cyklem kształcenia według
programu kształcenia, programu i planu studiów do momentu jego zakończenia.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: prof.dr hab. Ryszard Górecki | Opublikował: Zofia Konopka |
Data wytworzenia: 25.05.2017 | Data publikacji: 30.05.2017 13:33 | Data aktualizacji: 30.05.2017 13:34 |
Liczba wyświetleń: 2115 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Uchw139.docx | 18.19 KB |