- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
Nr 200 z dnia 2 października 2017 roku w sprawie zmian w Statucie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
UCHWAŁA NR 200
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 2 października 2017 roku
w sprawie zmian w Statucie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
Działając na podstawie § 14 ust. 1 pkt 1 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowi się, co następuje:
§ 1
W Statucie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie wprowadza się następujące zmiany:
1) § 43 ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1. W jednostkach organizacyjnych wydziałów oraz jednostkach pozawydziałowych działają rady,
jako organy opiniodawczo-doradcze kierowników tych jednostek, z zastrzeżeniem
§ 43b ust. 1.
jako organy opiniodawczo-doradcze kierowników tych jednostek, z zastrzeżeniem
§ 43b ust. 1.
2. Kadencja rady odpowiada kadencji kierownika tej jednostki, z zastrzeżeniem § 43b ust. 2.”
2) § 43a ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Podstawowe jednostki organizacyjne Uniwersytetu prowadzące działalność dydaktyczną,
naukowo-badawczą i organizacyjną w zakresie nauk medycznych, farmacji i nauk o zdrowiu
oraz uczestniczące w sprawowaniu opieki zdrowotnej w powiązaniu z wykonywaniem zadań
dydaktycznych i badawczych używają nazwy Collegium Medicum.”
naukowo-badawczą i organizacyjną w zakresie nauk medycznych, farmacji i nauk o zdrowiu
oraz uczestniczące w sprawowaniu opieki zdrowotnej w powiązaniu z wykonywaniem zadań
dydaktycznych i badawczych używają nazwy Collegium Medicum.”
3) § 43b otrzymuje brzmienie:
„§ 43b
1. W Collegium Medicum działa Rada Collegium Medicum, jako organ opiniodawczy i doradczy Rektora.
2. Kadencja Rady Collegium Medicum odpowiada kadencji Rektora.
3. W skład Rady Collegium Medicum wchodzą:
1) właściwy prorektor – jako przewodniczący;
2) dziekani wydziałów wchodzących w skład Collegium Medicum;
3) członkowie Senatu – przedstawiciele podstawowych jednostek organizacyjnych wchodzących
w skład Collegium Medicum;
w skład Collegium Medicum;
4) dyrektor Uniwersyteckiego Szpitalu Klinicznego.
4. W posiedzeniach Rady Collegium Medicum, z głosem doradczym, uczestniczą: Kanclerz,
przedstawiciele związków zawodowych działających w Collegium Medicum – po jednym z każdego
związku oraz inne osoby zaproszone przez jej przewodniczącego.
przedstawiciele związków zawodowych działających w Collegium Medicum – po jednym z każdego
związku oraz inne osoby zaproszone przez jej przewodniczącego.
5. Rada Collegium Medicum działa na podstawie wytycznych ustalonych przez Rektora lub właściwego
prorektora.
prorektora.
6. Przewodniczący Rady Collegium Medicum kieruje jej pracami i z własnej inicjatywy lub na wniosek
Rektora przedstawia mu opinie przygotowane przez Radę.”
Rektora przedstawia mu opinie przygotowane przez Radę.”
4) w § 70 skreśla się ust. 1.
5) § 79 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Roczny wymiar zajęć dydaktycznych Rektora wynosi 45 godzin dydaktycznych.”
§ 2
Realizację uchwały powierza się Rektorowi.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor
Prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: prof.dr hab. Ryszard Górecki | Opublikował: Zofia Konopka |
Data wytworzenia: 01.10.2017 | Data publikacji: 03.10.2017 12:13 | Data aktualizacji: 05.10.2017 12:19 |
Liczba wyświetleń: 3017 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
UchwNr200.docx | 20.67 KB |