- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
Nr 264 z dnia 23 lutego 2018 roku w sprawie zadań Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie do realizacji w 2018 roku
UCHWAŁA Nr 264
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 23 lutego 2018 roku
w sprawie zadań Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie do realizacji
w 2018 roku
w 2018 roku
Na podstawie § 14 ust. 1 pkt 16 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, stanowi się, co następuje:
§ 1
Realizując Program Rozwoju Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w latach 2012-2020, określony w Uchwale Nr 56 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia
26 października 2012 r. w sprawie przyjęcia „Programu Rozwoju Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
w Olsztynie w latach 2012-2020”, Senat Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
za najistotniejsze do realizacji w 2018 roku uznaje poniższe zadania.
26 października 2012 r. w sprawie przyjęcia „Programu Rozwoju Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
w Olsztynie w latach 2012-2020”, Senat Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
za najistotniejsze do realizacji w 2018 roku uznaje poniższe zadania.
1) W zakresie finansów Uczelni:
a) przystosowywanie UWM do zmian w algorytmie finansowania uczelni ze strony MNiSW i MZ,
b) kontynuacja zadań w zakresie finansów uczelni określonych w uchwale nr 78 z dnia
27 stycznia 2017 roku, ze szczególnym uwzględnieniem analizy przychodów i wydatków
Uczelni, aktywizacji zwiększania przychodów, wdrożenia narzędzi racjonalizujących
wydatkowanie środków finansowych na Uczelni oraz dalszego aplikowania o środki z UE.
27 stycznia 2017 roku, ze szczególnym uwzględnieniem analizy przychodów i wydatków
Uczelni, aktywizacji zwiększania przychodów, wdrożenia narzędzi racjonalizujących
wydatkowanie środków finansowych na Uczelni oraz dalszego aplikowania o środki z UE.
2) W zakresie kształcenia:
a) realizacja zadań w projekcie pt. „Program rozwojowy Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
w Olsztynie”. przewidzianych na rok 2018,
w Olsztynie”. przewidzianych na rok 2018,
b) kontynuacja wprowadzania zmian w ofercie kształcenia (nowe zakresy kształcenia, likwidacja
kierunków/specjalności) ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb otoczenia społeczno-
gospodarczego,
kierunków/specjalności) ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb otoczenia społeczno-
gospodarczego,
c) rozwój kształcenia dualnego - tworzenie programów kształcenia i programów studiów
prowadzonych w formule kształcenia dualnego oraz aplikowanie o środki finansowe
w konkursach przeznaczonych na ten cel,
prowadzonych w formule kształcenia dualnego oraz aplikowanie o środki finansowe
w konkursach przeznaczonych na ten cel,
d) kontynuacja działań związanych z umiędzynarodowieniem kształcenia - przeprowadzenie
gruntownej analizy możliwości rozszerzenia oferty kształcenia w języku obcym, tworzenie
nowych kierunków, w tym z uczelniami zagranicznymi,
gruntownej analizy możliwości rozszerzenia oferty kształcenia w języku obcym, tworzenie
nowych kierunków, w tym z uczelniami zagranicznymi,
e) zwiększenie skuteczności naboru kandydatów z zagranicy na kierunki realizowane
w językach obcych.,
w językach obcych.,
f) promocja programów mobilności studentów, doktorantów i nauczycieli akademickich,
g) rozwój studiów doktoranckich; utworzenie interdyscyplinarnych i międzynarodowych studiów
doktoranckich,
doktoranckich,
h) doskonalenie oferty studiów podyplomowych i kursów dokształcających i innych form
doskonalenia zawodowego (zmiana oferty kształcenia doskonalącego i dokształcającego),
doskonalenia zawodowego (zmiana oferty kształcenia doskonalącego i dokształcającego),
i) intensyfikacja promocji oferty kształcenia doskonalącego i dokształcającego,
j) działania na rzecz wsparcia osób z niepełnosprawnością w procesie dydaktycznym w tym
zapewnienie dostępu do zajęć dydaktycznych poprzez likwidację barier architektonicznych
i komunikacyjnych,
zapewnienie dostępu do zajęć dydaktycznych poprzez likwidację barier architektonicznych
i komunikacyjnych,
k) dalszy rozwój systemów informatycznych w zarządzaniu dydaktyką i jakością kształcenia,
l) kontynuacja działalności Akademii biznesu UWM w Olszynie – kolejny nabór
do Międzywydziałowej Szkoły Przedsiębiorczości.
do Międzywydziałowej Szkoły Przedsiębiorczości.
3) W zakresie badań naukowych:
a) kontynuacja wsparcia finansowego dla osób aktywnych w pozyskiwaniu i realizacji grantów
oraz publikujących w najlepszych czasopismach (z uwzględnieniem weryfikacji obecnie
funkcjonujących kryteriów projakościowych na wydziałach),
oraz publikujących w najlepszych czasopismach (z uwzględnieniem weryfikacji obecnie
funkcjonujących kryteriów projakościowych na wydziałach),
b) dalsze wzmacnianie współpracy nauki z gospodarką poprzez kontynuację prac w zakresie
komercjalizacji wyników badań (w tym utworzenie „Centrum ekspertyz” koordynującego
działalność usługową pracowników UWM w Olsztynie),
komercjalizacji wyników badań (w tym utworzenie „Centrum ekspertyz” koordynującego
działalność usługową pracowników UWM w Olsztynie),
c) przeprowadzenie audytu wykorzystania specjalistycznej aparatury badawczej (powyżej
500 tys. zł),
500 tys. zł),
d) rozpoczęcie prac przygotowujących Uczelnię do udziału w programie „Regionalna Inicjatywa
Doskonałości”.
Doskonałości”.
4) W zakresie spraw kadrowych:
a) przygotowanie UWM w zakresie polityki kadrowej do planowanych zmian w ustawie 2.0,
b) ocena kadry naukowo-dydaktycznej pod kątem nowych dyscyplin naukowych,
c) realizacja zadań w projekcie pt. „Program rozwojowy Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego
w Olsztynie” przewidzianych na rok 2018,
w Olsztynie” przewidzianych na rok 2018,
d) dostosowanie polityki kadrowej do zmieniających się potrzeb projakościowych.
5) Rozpoczęcie zdynamizowanych prac dostosowujących funkcjonowanie Uczelni do zmian
wynikających z wprowadzenia nowych regulacji prawnych w szkolnictwie wyższym i nauce.
wynikających z wprowadzenia nowych regulacji prawnych w szkolnictwie wyższym i nauce.
6) Opracowanie założeń do nowego statutu w kontekście zmian w prawie o szkolnictwie wyższym
i nauce.
i nauce.
7) Zobowiązanie wydziałów wchodzących w skład Collegium Medicum do zdynamizowania działań
umożliwiających poprawę kategoryzacji.
umożliwiających poprawę kategoryzacji.
8) W odniesieniu do administracji Uczelni:
a) kontynuacja nad udoskonalaniem struktury organizacyjnej Uczelni, ze szczególnym
uwzględnieniem administracji centralnej,
uwzględnieniem administracji centralnej,
b) dalsze wdrażanie systemów informatycznych dla czynności wykonywanych przez
administrację,
administrację,
c) dalsze doskonalenie systemu bezpieczeństwa osób, mienia i informacji na terenie Uczelni,
ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa mieszkańców domów studenckich.
ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa mieszkańców domów studenckich.
9) W zakresie infrastruktury Uczelni:
a) kontynuacja zadań związanych z remontowaniem istniejących obiektów oraz budową
nowych,
nowych,
b) dalsza poprawa infrastruktury komunikacyjnej i sportowej kampusu,
c) rozpoczęcie prac nad uporządkowaniem obiektów i terenów użytkowanych przez Zakład
Produkcyjno-Doświadczalny Pozorty Sp. z o.o.,
Produkcyjno-Doświadczalny Pozorty Sp. z o.o.,
d) uporządkowanie terenów użytkowanych przez Fundację Żak.
10) Przygotowanie UWM do zmiany księgi znaków.
§ 2
W terminie do dnia 10 marca 2018 r. Rektor, w drodze decyzji, określi zakres odpowiedzialności prorektorów, kanclerza, kwestora i dziekanów za realizację zadań Uniwersytetu na 2018 rok.
§ 3
Uwzględniając treść § 1 niniejszej Uchwały prorektorzy, kanclerz, kwestor i dziekani, w terminie
do 31 marca 2018 roku, przedłożą Rektorowi do zatwierdzenia szczegółowy harmonogram realizacji zadań, sposobu ich monitorowania i sposobu oceny stopnia realizacji zadań.
do 31 marca 2018 roku, przedłożą Rektorowi do zatwierdzenia szczegółowy harmonogram realizacji zadań, sposobu ich monitorowania i sposobu oceny stopnia realizacji zadań.
§ 4
Prorektorzy, kanclerz, kwestor i dziekani przedkładają Rektorowi, w okresach kwartalnych, sprawozdanie z realizacji wykonania zadań określonych w § 3.
§ 5
Realizację uchwały powierza się Rektorowi, prorektorom, dziekanom, kanclerzowi oraz kwestorowi.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: prof. dr hab. Ryszard Górecki | Opublikował: Zofia Konopka |
Data wytworzenia: 22.02.2018 | Data publikacji: 26.02.2018 15:33 | Data aktualizacji: 24.04.2018 09:10 |
Liczba wyświetleń: 2686 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Uchw264.doc | 55 KB |