- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
UCHWAŁA Nr 513 z dnia 24 maja 2019 roku w sprawie warunków, trybu oraz harmonogramu postępowania konkursowego do Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie na rok akademicki 2019/2020
UCHWAŁA Nr 513
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 24 maja 2019 roku
w sprawie warunków, trybu oraz harmonogramu postępowania konkursowego do Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie na rok akademicki 2019/2020
Na podstawie art. 200 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U.
z 2018 r. poz. 1668 ze zm.) oraz art. 291 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1669 ze zm.), Senat Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie uchwala, co następuje:
Rozdział 1. Przepisy ogólne
§1
1. Uchwała określa zasady rekrutacji do Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
w Olsztynie na rok akademicki 2019/2020.
w Olsztynie na rok akademicki 2019/2020.
2. Użyte w uchwale określenia oznaczają:
1) Uniwersytet – Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie;
2) ustawa – ustawę z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
(Dz. U. z 2018 r. poz. 1668 ze zm.).
(Dz. U. z 2018 r. poz. 1668 ze zm.).
3. Uniwersytet prowadzi nabór kandydatów do szkoły doktorskiej w dziedzinach nauki i dyscyplinach
naukowych:
naukowych:
1) nauki humanistyczne w dyscyplinach: historia, językoznawstwo,
2) nauki inżynieryjno-techniczne w dyscyplinach: inżynieria mechaniczna, inżynieria środowiska,
górnictwo i energetyka, inżynieria lądowa i transport,
górnictwo i energetyka, inżynieria lądowa i transport,
3) nauki medyczne i nauk o zdrowiu w dyscyplinie: nauki medyczne,
4) nauki rolnicze w dyscyplinach: rolnictwo i ogrodnictwo, technologia żywności i żywienia,
weterynaria, zootechnika i rybactwo,
weterynaria, zootechnika i rybactwo,
5) nauki społeczne w dyscyplinach: ekonomia i finanse, nauki prawne, pedagogika,
6) nauki ścisłe i przyrodnicze w dyscyplinie: nauki biologiczne,
7) nauki teologiczne w dyscyplinie: nauki teologiczne.
Rozdział 2. Komisja konkursowa ds. szkoły doktorskiej
§2
1. Postępowanie konkursowe do szkoły doktorskiej prowadzi Komisja konkursowa ds. szkoły
doktorskiej, zwana dalej „komisją rekrutacyjną”.
doktorskiej, zwana dalej „komisją rekrutacyjną”.
2. W skład komisji rekrutacyjnej wchodzi co najmniej 30 osób, w tym:
1) przewodniczący – pełnomocnik Rektora ds. szkoły doktorskiej,
2) co najmniej po dwóch nauczycieli akademickich reprezentujących każdą z dyscyplin
naukowych, w zakresie których prowadzona jest rekrutacja, posiadających co najmniej stopień
naukowy doktora habilitowanego,
naukowych, w zakresie których prowadzona jest rekrutacja, posiadających co najmniej stopień
naukowy doktora habilitowanego,
3) przedstawiciel doktorantów.
3. Komisję rekrutacyjną powołuje Rektor.
4. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
1) prowadzenie postępowania konkursowego, w tym dokumentacji związanej z postępowaniem,
2) weryfikacja dokumentów składanych przez kandydatów w postępowaniu konkursowym,
3) zawiadamianie kandydatów o dopuszczeniu do postępowania kwalifikacyjnego oraz terminie
i miejscu przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych; zawiadomienie zamieszcza się na stronie
internetowej Uniwersytetu co najmniej na 7 dni przed wyznaczonym terminem rozmów
kwalifikacyjnych,
i miejscu przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych; zawiadomienie zamieszcza się na stronie
internetowej Uniwersytetu co najmniej na 7 dni przed wyznaczonym terminem rozmów
kwalifikacyjnych,
4) tworzenie zespołów kwalifikacyjnych i powoływanie ich członków, w tym ich
przewodniczących, spośród członków komisji rekrutacyjnej będących nauczycielami
akademickimi,
przewodniczących, spośród członków komisji rekrutacyjnej będących nauczycielami
akademickimi,
5) sprawowanie nadzoru nad przebiegiem postępowania kwalifikacyjnego prowadzonego przez
zespoły kwalifikacyjne,
zespoły kwalifikacyjne,
6) przyjmowanie kandydatów do szkoły doktorskiej w formie wpisania na listę doktorantów,
7) podejmowanie decyzji administracyjnych o odmowie przyjęcia do szkoły doktorskiej,
8) rozpatrywanie wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy oraz opiniowanie skarg składanych
przez kandydatów w związku z postępowaniem konkursowym,
przez kandydatów w związku z postępowaniem konkursowym,
9) sporządzenie:
a) listy rankingowej osób zakwalifikowanych do wpisania na listę doktorantów,
b) listy osób przyjętych do szkoły doktorskiej.
5. Komisja rekrutacyjna podejmuje decyzje w formie uchwał. Uchwały komisji rekrutacyjnej zapadają
zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków komisji. W przypadku równej
liczby głosów, decyduje głos przewodniczącego. Uchwały podpisuje przewodniczący komisji.
6. Obsługę administracyjną zapewnia Rektor.
zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków komisji. W przypadku równej
liczby głosów, decyduje głos przewodniczącego. Uchwały podpisuje przewodniczący komisji.
6. Obsługę administracyjną zapewnia Rektor.
§ 3
1. Członek komisji rekrutacyjnej zobowiązany jest do:
1) zachowania bezstronności i obiektywności w ocenie kandydatów do szkoły doktorskiej,
2) informowania pozostałych członków komisji rekrutacyjnej o wszelkich okolicznościach, które
mogą wpływać na jego bezstronność i obiektywność w ocenie kandydatów do szkoły
doktorskiej. Komisja rekrutacyjna może postanowić o wyłączeniu członka komisji z procedury
oceny danego kandydata, jeżeli udział tego członka mógłby wzbudzać uzasadnione wątpliwości,
mogą wpływać na jego bezstronność i obiektywność w ocenie kandydatów do szkoły
doktorskiej. Komisja rekrutacyjna może postanowić o wyłączeniu członka komisji z procedury
oceny danego kandydata, jeżeli udział tego członka mógłby wzbudzać uzasadnione wątpliwości,
3) podlega z mocy prawa wyłączeniu od oceny kandydata w szczególności, jeżeli:
a) planuje podjąć się obowiązków promotora lub promotora pomocniczego kandydata,
b) był promotorem pracy magisterskiej kandydata,
c) jest bezpośrednim przełożonym kandydata,
d) kandydat jest albo był jego małżonkiem bądź jest krewnym albo powinowatym do drugiego
stopnia bądź pozostaje albo pozostawał z członkiem komisji rekrutacyjnej we wspólnym
pożyciu,
stopnia bądź pozostaje albo pozostawał z członkiem komisji rekrutacyjnej we wspólnym
pożyciu,
e) kandydat jest lub był osobą związaną z członkiem komisji z tytułu przysposobienia, opieki
lub kurateli,
lub kurateli,
f) brał udział w postępowaniu dyscyplinarnym, w którym kandydat do szkoły doktorskiej
lub kandydat na jego promotora byli obwinieni,
lub kandydat na jego promotora byli obwinieni,
g) zachodzą inne obiektywne okoliczności mogące rodzić uzasadnione obawy co do
zachowania bezstronności i obiektywności przy ocenianiu kandydata.
zachowania bezstronności i obiektywności przy ocenianiu kandydata.
2. Członek komisji rekrutacyjnej wyłączony od oceny kandydata nie bierze udziału w jego ocenie oraz
na czas jej dokonywania opuszcza pomieszczenie obrad komisji.
na czas jej dokonywania opuszcza pomieszczenie obrad komisji.
3. Przedstawiciel doktorantów, o którym mowa w § 2 ust. 2 pkt 3 podlega ponadto wyłączeniu
od oceny kandydata, jeżeli jego opiekun naukowy lub promotor planuje podjąć się obowiązków
promotora lub promotora pomocniczego kandydata.
od oceny kandydata, jeżeli jego opiekun naukowy lub promotor planuje podjąć się obowiązków
promotora lub promotora pomocniczego kandydata.
4. Przepisy ust. 1 pkt 3 lit. a-c nie znajdują zastosowania przy ocenie kandydatów, o których mowa
w § 11.
w § 11.
Rozdział 3. Postępowanie kwalifikacyjne
§ 4
Do postępowania kwalifikacyjnego może być dopuszczona osoba, która:
1) zarejestrowała się w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów, zwany dalej IRK;
rejestrację uznaje się za wiążącą po wypełnieniu następujących warunków: wprowadzeniu
przez kandydata wszystkich niezbędnych danych i wyborze dyscypliny szkoły doktorskiej,
rejestrację uznaje się za wiążącą po wypełnieniu następujących warunków: wprowadzeniu
przez kandydata wszystkich niezbędnych danych i wyborze dyscypliny szkoły doktorskiej,
2) legitymuje się tytułem zawodowym magistra, magistra inżynieria lub równorzędnym uzyskanym
na podstawie odrębnych przepisów, lub zgodnie ze swoim oświadczeniem do momentu
ogłoszenia listy doktorantów przyjętych do szkoły doktorskiej będzie się nim legitymowała,
lub jest beneficjentem programu „Diamentowy Grant”, o którym mowa w art. 318 ust. 2 ustawy
z dnia 3 lipca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
(Dz.U. z 2018 r. poz. 1669 ze zm.) lub w wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych i najwyższą
jakością osiągnięć naukowych, jest absolwentem studiów pierwszego stopnia lub studentem,
który ukończył trzeci rok jednolitych studiów magisterskich.
na podstawie odrębnych przepisów, lub zgodnie ze swoim oświadczeniem do momentu
ogłoszenia listy doktorantów przyjętych do szkoły doktorskiej będzie się nim legitymowała,
lub jest beneficjentem programu „Diamentowy Grant”, o którym mowa w art. 318 ust. 2 ustawy
z dnia 3 lipca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
(Dz.U. z 2018 r. poz. 1669 ze zm.) lub w wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych i najwyższą
jakością osiągnięć naukowych, jest absolwentem studiów pierwszego stopnia lub studentem,
który ukończył trzeci rok jednolitych studiów magisterskich.
§ 5
- Postępowanie kwalifikacyjne jest dwuetapowe:
- Pierwszy etap polega na sprawdzeniu kompletności i zgodności formalnej przedstawionych dokumentów, ocenie i wycenie średniej ocen z przebiegu studiów, oraz oceniana jest pisemna wersja projektu badawczego, z zastrzeżeniem ust. 3.
- Do drugiego etapu postępowania kwalifikacyjnego dopuszczone są osoby, które w pierwszym etapie postępowania otrzymały minimum 50% maksymalnej liczby punktów z postepowania,
o którym mowa w ust. 2. - Drugi etap postępowania kwalifikacyjnego obejmuje ocenę dorobku naukowego kandydata opisanego w kwestionariuszu osobowym oraz ocenę rozmowy kwalifikacyjnej, z uwzględnieniem ust. 7 i § 6 ust. 6.
- Warunkiem wpisania kandydata na listę osób kwalifikowanych do przyjęcia do szkoły doktorskiej jest uzyskanie minimum 51 punktów z całości postepowania kwalifikacyjnego.
- Przyjęcie do szkoły doktorskiej następuje w ramach ustalonego limitu miejsc.
- W postępowaniu kwalifikacyjnym brana jest pod uwagę wyłącznie aktywność naukowa kandydata z okresu od dnia 1 października 2014 r. włącznie. W przypadku, gdy kandydat w tym okresie został rodzicem, co potwierdzi przedkładając komisji rekrutacyjnej akt urodzenia dziecka, termin ten podlega wydłużeniu o dwa lata na każde dziecko,
- Postępowanie kwalifikacyjne, o którym mowa w ust. 4 oraz § 6 ust. 3, jest przeprowadzane przez 3-osobowe zespoły kwalifikacyjne, składające się z członków komisji konkursowej reprezentujących dziedzinę nauki, w ramach której znajduje się deklarowana przez kandydata dyscyplina nauki.
- Rozmowa kwalifikacyjna lub jej część prowadzona jest w języku angielskim.
- W uzasadnionych przypadkach, postępowanie kwalifikacyjne może być prowadzone
na odległość z wykorzystaniem powszechnie dostępnych narzędzi internetowych.
§ 6
- Poszczególnym elementom oceny kandydata w postępowaniu kwalifikacyjnym, o których mowa
w § 5, przyznaje się wartość punktową. Maksymalna liczba punktów do uzyskania
w postępowaniu kwalifikacyjnym wynosi - 100. - W pierwszym etapie postępowania kwalifikacyjnego, o którym mowa w § 5 ust. 2 ocenie
i wycenie punktowej podlega:
1) średnia ocen z przebiegu studiów (bez oceny z dyplomu) po zaokrągleniu do jednego
miejsca po przecinku (do 10 punktów) według następującej wyceny punktów:
a) średnia ocen ≤ 3,9 – 0 punktów,
b) średnia ocen 4,0 – 1 punkt,
c) średnia ocen 4,1 – 2 punkty,
d) średnia ocen 4,2 – 3 punkty,
e) średnia ocen 4,3 – 4 punkty,
f) średnia ocen 4,4 – 5 punktów,
g) średnia ocen 4,5 – 6 punktów,
h) średnia ocen 4,6 – 7 punktów,
i) średnia ocen 4,7 – 8 punktów,
j) średnia ocen 4,8 – 9 punktów,
k) średnia ocen ≥ 4,9 - 10 punktów,
z zastrzeżeniem ust. 3 - 6,
2) dotychczasowy dorobek naukowy kandydata (maksymalnie 30 punktów), w tym:
a) kierowanie projektem badawczym finansowanym ze źródeł zewnętrznych – 8 punktów
(do 2 projektów),
(do 2 projektów),
b) udział w projekcie badawczym finansowanym ze źródeł zewnętrznych potwierdzony
autorstwem/współautorstwem publikacji powstałej w ramach projektu - 4 punkty
(do 2 projektów),
autorstwem/współautorstwem publikacji powstałej w ramach projektu - 4 punkty
(do 2 projektów),
c) autorstwo/współautorstwo publikacji w czasopismach z listy JCR – 4 punkty jako
pierwszy autor, 2 punkty jako współautor (do 8 punktów),
pierwszy autor, 2 punkty jako współautor (do 8 punktów),
d) autorstwo/współautorstwo monografii z listy wydawnictw MNiSW – 4 punkty jako
pierwszy autor, 2 punkty jako współautor (do 8 punktów),
pierwszy autor, 2 punkty jako współautor (do 8 punktów),
e) autorstwo/współautorstwo publikacji w czasopismach z listy B lub C MNiSW - 3 punkty
jako pierwszy autor/1,5 punktu jako współautor (do 6 punktów),
jako pierwszy autor/1,5 punktu jako współautor (do 6 punktów),
f) autorstwo/współautorstwo publikacji w recenzowanych czasopismach nie ujętych
na listach MNiSW - 1 punkt jako pierwszy autor/0,5 punkta jako współautor
(do 3 punktów),
na listach MNiSW - 1 punkt jako pierwszy autor/0,5 punkta jako współautor
(do 3 punktów),
g) aktywny udział w konferencjach naukowych (wygłoszenie referatu, prezentacja
posteru) po 1 punkcie za każdy udział (do 3 punktów),
posteru) po 1 punkcie za każdy udział (do 3 punktów),
h) udział w stażach związanych z działalnością naukową (do 8 punktów):
- staż krajowy (do 4 punktów), w tym trwający co najmniej 2 tygodnie i nie dłuższy
niż 2 miesiące – 2 punkty, trwający co najmniej 2 miesiące – 4 punkty,
- staż krajowy (do 4 punktów), w tym trwający co najmniej 2 tygodnie i nie dłuższy
niż 2 miesiące – 2 punkty, trwający co najmniej 2 miesiące – 4 punkty,
- staż zagraniczny (do 8 punktów), w tym: trwający co najmniej 2 tygodnie i nie
dłuższy niż 2 miesiące – 3 punkty, trwający co najmniej 2 miesiące – 8 punktów,
dłuższy niż 2 miesiące – 3 punkty, trwający co najmniej 2 miesiące – 8 punktów,
i) potwierdzone publikacją lub abstraktem udział w pracy koła naukowego – 2 punkty,
3) ocena projektu badawczego (do 20 punktów), w tym:
a) nowatorski charakter badań (do 10 punktów),
b) osadzenie projektu w odniesieniu do najnowszej literatury (do 4 punktów),
c) adekwatność i nowoczesność proponowanych metod badawczych (do 6 punktów).
- W przypadku kandydata legitymującego się dyplomem ukończenia studiów wyższych wydanym za granicą, § 6 ust. 2 pkt 1 nie dotyczy, natomiast wynik studiów ustala się na podstawie wyniku rozmowy kwalifikacyjnej z dziedziny nauki/dyscypliny naukowej, w zakresie której będzie realizowane kształcenie w szkole doktorskiej, z uwzględnieniem ust. 6 i punktacji określonej
w § 6 ust. pkt 1. - Beneficjentowi programu „Diamentowy Grant”, legitymującemu się dyplomem ukończenia studiów wyższych, za wynik studiów przyznaje się 10 punktów.
- Rozmowa kwalifikacyjna, o której mowa w ust. 3 oceniania jest w skali 2-5 za każde z trzech pytań. Wynik rozmowy kwalifikacyjnej uzyskany na poziomie poniżej średniej ocen 3,0 wyklucza kandydata z dalszego postępowania kwalifikacyjnego.
W drugim etapie postępowania kwalifikacyjnego, o którym mowa w § 5 ust.4, ocenie i wycenie punktowej podlega:
1) trwająca 5-10 minut i przedstawiona w języku angielskim prezentacja założeń projektu
będącego przedmiotem pracy doktorskiej (do 10 punktów),
2) wiedza merytoryczna, poprawność językowa oraz umiejętność analizy dostępnej literatury
w zakresie podjętej problematyki badawczej (do 30 punktów).
będącego przedmiotem pracy doktorskiej (do 10 punktów),
2) wiedza merytoryczna, poprawność językowa oraz umiejętność analizy dostępnej literatury
w zakresie podjętej problematyki badawczej (do 30 punktów).
§ 7
- Warunkiem ubiegania się o przyjęcie do szkoły doktorskiej jest złożenie kompletu wymaganych dokumentów.
- Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do szkoły doktorskiej składają następujące dokumenty:
1) podanie o przyjęcie do szkoły doktorskiej formularzu dostępnym w systemie IRK,
2) kwestionariusz osobowy na formularzu dostępnym w systemie IRK,
3) dyplom ukończenia jednolitych studiów magisterskich bądź studiów drugiego stopnia
lub równorzędny uzyskany na podstawie odrębnych przepisów, lub oświadczenie, że dyplom
lub zaświadczenie o uzyskaniu tytułu zawodowego magistra, magistra inżyniera zostanie
dostarczone do dnia 13 września 2019 roku.; w przypadku niedostarczenia dyplomu lub
zaświadczenia w wyznaczonym terminie komisja rekrutacyjna odmawia przyjęcia kandydata
do szkoły doktorskiej; w przypadku kandydatów posiadających jednocześnie status
absolwenta studiów pierwszego stopnia i beneficjenta programu „Diamentowy Grant”
– odpis dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia
lub równorzędny uzyskany na podstawie odrębnych przepisów, lub oświadczenie, że dyplom
lub zaświadczenie o uzyskaniu tytułu zawodowego magistra, magistra inżyniera zostanie
dostarczone do dnia 13 września 2019 roku.; w przypadku niedostarczenia dyplomu lub
zaświadczenia w wyznaczonym terminie komisja rekrutacyjna odmawia przyjęcia kandydata
do szkoły doktorskiej; w przypadku kandydatów posiadających jednocześnie status
absolwenta studiów pierwszego stopnia i beneficjenta programu „Diamentowy Grant”
– odpis dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia
4) dokument potwierdzający ostateczny wynik studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów
magisterskich – bez wyrównywania do pełnej oceny, wg wzoru określonego przez
Uniwersytet, w systemie IRK,
magisterskich – bez wyrównywania do pełnej oceny, wg wzoru określonego przez
Uniwersytet, w systemie IRK,
5) dokument potwierdzający dotychczasowy wynik realizowanych studiów (dotyczy
kandydatów posiadających jednocześnie status studenta jednolitych studiów magisterskich
i beneficjenta programu „Diamentowy Grant”),
kandydatów posiadających jednocześnie status studenta jednolitych studiów magisterskich
i beneficjenta programu „Diamentowy Grant”),
6) dokument potwierdzający legitymowanie się statusem beneficjenta programu „Diamentowy
Grant” w oryginale lub jego uwierzytelniona kopia (dotyczy kandydatów – beneficjentów
programu „Diamentowy Grant”),
Grant” w oryginale lub jego uwierzytelniona kopia (dotyczy kandydatów – beneficjentów
programu „Diamentowy Grant”),
7) zalegalizowany lub opatrzony apostille dyplom lub inny dokument ukończenia studiów za
granicą, uznany za równorzędny z polskim dyplomem ukończenia studiów drugiego stopnia
lub jednolitych studiów magisterskich, zgodnie z przepisami w sprawie nostryfikacji
dyplomów ukończenia studiów wyższych uzyskanych za granicą, chyba że kandydat
kończący studia za granicą zostanie zwolniony na podstawie tych przepisów z postępowania
nostryfikacyjnego, albo uznany, na podstawie umowy międzynarodowej, za równorzędny
z odpowiednim polskim dyplomem ukończenia studiów drugiego stopnia lub jednolitych
studiów magisterskich lub za uprawniający do podjęcia studiów w szkole doktorskiej
w Rzeczypospolitej Polskiej (dotyczy kandydatów legitymujących się dyplomem ukończenia
studiów wyższych wydanym za granicą),
granicą, uznany za równorzędny z polskim dyplomem ukończenia studiów drugiego stopnia
lub jednolitych studiów magisterskich, zgodnie z przepisami w sprawie nostryfikacji
dyplomów ukończenia studiów wyższych uzyskanych za granicą, chyba że kandydat
kończący studia za granicą zostanie zwolniony na podstawie tych przepisów z postępowania
nostryfikacyjnego, albo uznany, na podstawie umowy międzynarodowej, za równorzędny
z odpowiednim polskim dyplomem ukończenia studiów drugiego stopnia lub jednolitych
studiów magisterskich lub za uprawniający do podjęcia studiów w szkole doktorskiej
w Rzeczypospolitej Polskiej (dotyczy kandydatów legitymujących się dyplomem ukończenia
studiów wyższych wydanym za granicą),
8) dokumenty potwierdzające znajomość języków obcych oraz oświadczenie o znajomości
języka angielskiego w stopniu umożliwiającym kształcenie w szkole doktorskiej,
języka angielskiego w stopniu umożliwiającym kształcenie w szkole doktorskiej,
9) opis wstępnej propozycji projektu badawczego (maksymalnie 1500 słów) w języku polskim
lub angielskim,
lub angielskim,
10) oświadczenie osoby proponowanej do pełnienia roli promotora o podjęciu opieki
promotorskiej w przypadku wpisania kandydata na listę doktorantów oraz o liczbie
doktorantów, dla których pozostaje wyznaczonym promotorem,
promotorskiej w przypadku wpisania kandydata na listę doktorantów oraz o liczbie
doktorantów, dla których pozostaje wyznaczonym promotorem,
11) oświadczenie osoby proponowanej do pełnienia roli promotora o zapewnieniu środków
na realizację badań związanych z przygotowaniem rozprawy doktorskiej oraz innych
aktywności naukowych wynikających z regulaminu szkoły doktorskiej,
na realizację badań związanych z przygotowaniem rozprawy doktorskiej oraz innych
aktywności naukowych wynikających z regulaminu szkoły doktorskiej,
12) fotografię w formie papierowej, zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu
dowodów osobistych;
dowodów osobistych;
13) fotografię w formacie JPG zgodną z wymaganiami stosowanym przy wydawaniu dowodów
osobistych należy wgrać do systemu IRK,
osobistych należy wgrać do systemu IRK,
14) zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania kwalifikacyjnego,
- Od kandydatów legitymujących się obywatelstwem innym niż polskie wymagane są dodatkowe dokumenty:
1) potwierdzenie posiadania polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby lub następstw
nieszczęśliwych wypadków na okres kształcenia w Polsce lub Europejskiej Karty
Ubezpieczenia Zdrowotnego lub potwierdzenie przystąpienia do ubezpieczenia
w Narodowym Funduszu Zdrowia (oryginał lub kopia poświadczona przez Uniwersytet)
- po przyjęciu do szkoły doktorskiej,
2) zaświadczenie o znajomości języka polskiego. - Skany dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt. 2-11 oraz materiałów potwierdzających wskazaną w kwestionariuszu własną aktywność naukową (np. co najmniej stronę tytułową potwierdzającą autorstwo publikacji), kandydat umieszcza w systemie IRK. Dokumenty składa wraz z podaniem o przyjęcie do szkoły doktorskiej. Informacje o aktywności naukowej nieznajdujące potwierdzenia w umieszczonych materiałach nie są uwzględniane przez komisję rekrutacyjną przy ocenie kandydatów.
- Jeżeli w stosunku do kandydata ubiegającego się o przyjęcie do szkoły doktorskiej była orzeczona kara dyscyplinarna lub został on skazany prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne, jest zobowiązany zamieścić o tym informację w dokumencie wymienionym w ust. 2 pkt 2.
- Prawo do złożenia lub uzupełnienia kompletu dokumentów, o którym mowa w ust. 1, wygasaz dniem 13 września 2019 roku.
§ 8
- Wszystkie dane osobowe podane przez kandydatów są przetwarzane i przechowywane dla potrzeb rejestracji zgodnie z obowiązującymi przepisami i podlegają ochronie.
- W przypadku wpisania kandydata na listę doktorantów dane wykorzystane przy rekrutacji zostaną przeniesione do systemów informatycznych Uniwersytetu, w tym w szczególności do Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studiów (USOS) i będą przetwarzane zgodnie z innymi obowiązującymi przepisami do celów organizacji i zapewnienia prawidłowego przebiegu procesu kształcenia.
§ 9
- Liczbę punktów uzyskanych przez kandydata za poszczególne elementy oceny, ich sumę oraz minimalny próg punktów uprawniający do wpisania na listę doktorantów dla danej dyscypliny naukowej, komisja rekrutacyjna wskazuje w uzasadnieniu decyzji administracyjnej o odmowie przyjęcia do szkoły doktorskiej.
- W aktach sprawy dokumentuje się oceny cząstkowe, które przyznano kandydatowi
za poszczególne wskazane przez niego przejawy aktywności naukowej, projekt badawczy oraz za oceniane elementy rozmowy kwalifikacyjnej. - Oceny cząstkowe wystawione przez poszczególnych członków komisji rekrutacyjnej
lub zespołów kwalifikacyjnych są niejawne.
§ 10
- Uniwersytet umożliwia przyjęcie do szkoły doktorskiej poza limitem miejsc w ramach rekrutacji uzupełniającej, kandydatów posiadających status:2) wykonawców lub osoby zrekrutowane do realizacji projektów w ramach programów
1) kierowników projektów w ramach programów badawczych wskazanych w zarządzeniu
Rektora, których realizacja w dyscyplinie naukowej, w której jednostka posiada uprawnienia
do nadawania stopnia naukowego doktora, rozpoczęła się lub rozpocznie się po dniu
1 października 2017 r., pod warunkiem zapewnienia finansowania stypendium doktoranckiego
z projektu przez okres co najmniej 24 miesięcy kształcenia w szkole doktorskiej;
badawczych wskazanych w zarządzeniu Rektora, których realizacja w dyscyplinie naukowej,
w której jednostka posiada uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora,
rozpoczęła się lub rozpocznie się po dniu 1 października 2017 r., pod warunkiem zapewnienia
finansowania stypendium doktoranckiego z projektu przez okres co najmniej 24 miesięcy
kształcenia w szkole doktorskiej;
3) innych osób na podstawie umów pomiędzy Uniwersytetem, a innymi podmiotami,
pod warunkiem zapewnienia finansowania stypendium doktoranckiego, w tym w ramach
umów, o których mowa w art. 185 ust. 2 Ustawy.
- Do osób, o których mowa w ust. 1, przepis § 5 ust. 5 stosuje się.
- Rektor zarządzeniem ustala listę programów badawczych, o których mowa w ust. 1, mając
na uwadze wiodące programy zewnętrzne.
§ 11
1. Kierownicy projektów badawczych, których realizację rozpoczęto lub rozpocznie się po dniu
30 czerwca 2019 r. przedstawiają na piśmie komisjom rekrutacyjnym zapotrzebowanie na liczbę
osób, informację o profilu pożądanego kandydata oraz zakładany czas udziału w projekcie zgodnie
z zatwierdzonymi warunkami projektu. Przewidywany udział kandydata w projekcie nie może być
krótszy niż 24 miesiące od momentu rozpoczęcia kształcenia w szkole doktorskiej. Dopuszcza się
również rekrutację osób już wykonujących zadania w realizowanych na Uniwersytecie projektach
naukowych.
30 czerwca 2019 r. przedstawiają na piśmie komisjom rekrutacyjnym zapotrzebowanie na liczbę
osób, informację o profilu pożądanego kandydata oraz zakładany czas udziału w projekcie zgodnie
z zatwierdzonymi warunkami projektu. Przewidywany udział kandydata w projekcie nie może być
krótszy niż 24 miesiące od momentu rozpoczęcia kształcenia w szkole doktorskiej. Dopuszcza się
również rekrutację osób już wykonujących zadania w realizowanych na Uniwersytecie projektach
naukowych.
2. Z wykorzystaniem informacji, o których mowa w ust. 1, komisja rekrutacyjna ogłasza niezwłocznie
konkurs na dodatkowe miejsce w szkole doktorskiej, określając zasady konkursu, w tym
wymagania konkursowe oraz tryb i termin składania zgłoszeń, nie krótszy niż 14 dni od dnia
opublikowania ogłoszenia o konkursie na stronie internetowej Uniwersytetu. Na podane zasady
konkursu przysługuje skarga do Rektora, przy czym nie dalej niż do dnia upływu terminu składania
zgłoszeń. Rektor może unieważnić konkurs i nakazać jego powtórne przeprowadzenie według
poprawionych zasad.
konkurs na dodatkowe miejsce w szkole doktorskiej, określając zasady konkursu, w tym
wymagania konkursowe oraz tryb i termin składania zgłoszeń, nie krótszy niż 14 dni od dnia
opublikowania ogłoszenia o konkursie na stronie internetowej Uniwersytetu. Na podane zasady
konkursu przysługuje skarga do Rektora, przy czym nie dalej niż do dnia upływu terminu składania
zgłoszeń. Rektor może unieważnić konkurs i nakazać jego powtórne przeprowadzenie według
poprawionych zasad.
3. Komisja rekrutacyjna w terminie 30 dni od upływu terminu składania zgłoszeń przeprowadza
postępowanie kwalifikacyjne w związku z konkursem, o którym mowa w ust. 4. Przepisy § 5-6
stosuje się odpowiednio. W posiedzeniu komisji rekrutacyjnej uczestniczy kierownik projektu
badawczego. Kandydaci wpisani na listę doktorantów w ramach tego postępowania
kwalifikacyjnego rozpoczynają kształcenie niezwłocznie po zakończeniu tego postępowania.
postępowanie kwalifikacyjne w związku z konkursem, o którym mowa w ust. 4. Przepisy § 5-6
stosuje się odpowiednio. W posiedzeniu komisji rekrutacyjnej uczestniczy kierownik projektu
badawczego. Kandydaci wpisani na listę doktorantów w ramach tego postępowania
kwalifikacyjnego rozpoczynają kształcenie niezwłocznie po zakończeniu tego postępowania.
§ 12
1. Uwzględniając rekomendacje zespołów kwalifikacyjnych sformułowane w postępowaniu
kwalifikacyjnym, komisja rekrutacyjna tworzy listę rankingową kandydatów z postępowania
rekrutacyjnego. Lista rankingowa określa kolejność wpisania na listę doktorantów szkoły
doktorskiej w ramach limitu miejsc w danej dyscyplinie.
kwalifikacyjnym, komisja rekrutacyjna tworzy listę rankingową kandydatów z postępowania
rekrutacyjnego. Lista rankingowa określa kolejność wpisania na listę doktorantów szkoły
doktorskiej w ramach limitu miejsc w danej dyscyplinie.
2. Na liście rankingowej zamieszcza się:
1) imiona i nazwiska kandydatów;
2) liczbę punktów przyznanych za każdy element oceny;
3) wynik końcowy oceny kandydatów wyrażony w punktach;
4) oznaczenie, czy kandydat został zakwalifikowany do wpisania na listę doktorantów szkoły
doktorskiej.
doktorskiej.
3. Listę rankingową podpisuje przewodniczący komisji rekrutacyjnej. Wszelkie skreślenia i zmiany
dokonywane na liście rankingowej po jej podpisaniu powinny zawierać uzasadnienie i być
potwierdzone podpisem przewodniczącego komisji.
dokonywane na liście rankingowej po jej podpisaniu powinny zawierać uzasadnienie i być
potwierdzone podpisem przewodniczącego komisji.
4. Kandydat otrzymuje informację o wyniku postępowania rekrutacyjnego na swoje osobiste konto
rejestracyjne w systemie IRK.
rejestracyjne w systemie IRK.
5. Listę rankingową, o której mowa w ust. 1, komisja rekrutacyjna przekazuje Rektorowi oraz ogłasza
niezwłocznie przez opublikowanie na stronie internetowej Uniwersytetu. Lista rankingowa zawiera
oznaczenie daty ogłoszenia.
niezwłocznie przez opublikowanie na stronie internetowej Uniwersytetu. Lista rankingowa zawiera
oznaczenie daty ogłoszenia.
6. Kandydat, który zauważy oczywiste omyłki w ogłoszonej liście rankingowej, zgłasza je w ciągu
trzech dni od daty jej ogłoszenia komisji rekrutacyjnej, która niezwłocznie dokonuje ich
sprostowania. Sprostowanie zostaje odnotowane w protokole. Po sprostowaniu ust. 5 stosuje się
odpowiednio.
trzech dni od daty jej ogłoszenia komisji rekrutacyjnej, która niezwłocznie dokonuje ich
sprostowania. Sprostowanie zostaje odnotowane w protokole. Po sprostowaniu ust. 5 stosuje się
odpowiednio.
Rozdział 4. Wpis na listę doktorantów, wydanie decyzji o odmowie przyjęcia do szkoły doktorskiej
§ 13
Kandydat zakwalifikowany do wpisania na listę doktorantów zostaje wpisany na listę doktorantów szkoły doktorskiej po dostarczeniu przez niego niezwłocznie, nie później niż w terminie do dnia
13 września 2019 roku:
13 września 2019 roku:
1) oryginału dokumentu uprawniającego do podjęcia kształcenia w szkole doktorskiej określonego
w § 7 ust. 2 pkt 3 lub 7 lub jego urzędowego odpisu,
w § 7 ust. 2 pkt 3 lub 7 lub jego urzędowego odpisu,
2) oświadczenia, że będzie doktorantem tylko w szkole doktorskiej, do której został przyjęty.
§ 14
1. Komisja rekrutacyjna wpisuje kandydatów na listę doktorantów szkoły doktorskiej w kolejności
ustalonej w postępowaniu kwalifikacyjnym dla danej dyscypliny naukowej, w ramach limitu miejsc
przeznaczonego dla tej dyscypliny.
ustalonej w postępowaniu kwalifikacyjnym dla danej dyscypliny naukowej, w ramach limitu miejsc
przeznaczonego dla tej dyscypliny.
2. W przypadku uzyskania takiej samej liczby punktów co ostatnia osoba wpisana na listę
doktorantów szkoły doktorskiej w ramach danej dyscypliny przez więcej niż jednego kandydata -
wszyscy ci kandydaci zostają wpisani na listę doktorantów szkoły doktorskiej w ramach tej
dyscypliny. Przed wpisaniem tych osób przewodniczący komisji rekrutacyjnej zwraca się do
Rektora z wnioskiem o wyrażenie zgody na przekroczenie limitu określonego dla danej rekrutacji.
doktorantów szkoły doktorskiej w ramach danej dyscypliny przez więcej niż jednego kandydata -
wszyscy ci kandydaci zostają wpisani na listę doktorantów szkoły doktorskiej w ramach tej
dyscypliny. Przed wpisaniem tych osób przewodniczący komisji rekrutacyjnej zwraca się do
Rektora z wnioskiem o wyrażenie zgody na przekroczenie limitu określonego dla danej rekrutacji.
3. Osoby, które nie zostały przyjęte z powodu wyczerpania limitu miejsc w ramach danej dyscypliny
szkoły doktorskiej, stanowią grupę rezerwową. W przypadku zwalniania się miejsc na liście
doktorantów przyjętych do szkoły doktorskiej, osoby te zostają zakwalifikowane do wpisania na
listę doktorantów w ramach danej dyscypliny szkoły doktorskiej z zachowaniem kolejności
wynikającej z liczby uzyskanych punktów, o czym niezwłocznie otrzymują informacje. Przepis
ust. 2 i § 13 stosuje się odpowiednio, przy czym brakujące dokumenty kandydat jest zobowiązany
szkoły doktorskiej, stanowią grupę rezerwową. W przypadku zwalniania się miejsc na liście
doktorantów przyjętych do szkoły doktorskiej, osoby te zostają zakwalifikowane do wpisania na
listę doktorantów w ramach danej dyscypliny szkoły doktorskiej z zachowaniem kolejności
wynikającej z liczby uzyskanych punktów, o czym niezwłocznie otrzymują informacje. Przepis
ust. 2 i § 13 stosuje się odpowiednio, przy czym brakujące dokumenty kandydat jest zobowiązany
złożyć w terminie siedmiu dni od dnia przekazania informacji o tym obowiązku.
4. Komisja rekrutacyjna ogłasza listę osób przyjętych do szkoły doktorskiej niezwłocznie
po wypełnieniu limitu miejsc przez kandydatów wpisanych na listę doktorantów szkoły doktorskiej,
jednak nie później niż w dniu 18 września 2019 roku. Listę tę podpisuje w imieniu komisji
rekrutacyjnej przewodniczący.
po wypełnieniu limitu miejsc przez kandydatów wpisanych na listę doktorantów szkoły doktorskiej,
jednak nie później niż w dniu 18 września 2019 roku. Listę tę podpisuje w imieniu komisji
rekrutacyjnej przewodniczący.
5. Listę, o której mowa w ust. 4, przewodniczący komisji rekrutacyjnej aktualizuje o osoby, o których
mowa w ust. 3, według stanu na dzień 30 września 2019 roku.
mowa w ust. 3, według stanu na dzień 30 września 2019 roku.
6. Ostateczną listę osób przyjętych do szkoły doktorskiej ogłasza się niezwłocznie przez jej publikację
na stronie internetowej Uniwersytetu.
na stronie internetowej Uniwersytetu.
§ 15
1. Komisja rekrutacyjna wpisuje na listę doktorantów szkoły doktorskiej kandydatów
zakwalifikowanych do wpisania na listę doktorantów niezwłocznie po złożeniu przez nich w terminie
wymaganych dokumentów.
zakwalifikowanych do wpisania na listę doktorantów niezwłocznie po złożeniu przez nich w terminie
wymaganych dokumentów.
2. Komisja rekrutacyjna przekazuje informację o wpisie na listę doktorantów na osobistych kontach
rejestracyjnych kandydatów w systemie IRK.
rejestracyjnych kandydatów w systemie IRK.
3. W przypadku kandydatów nieposiadających obywatelstwa polskiego wpisanie na listę doktorantów
następuje na podstawie decyzji administracyjnej o przyjęciu kandydata do szkoły doktorskiej
wydawanej, na wniosek komisji rekrutacyjnej, przez Rektora lub osobę przez niego upoważnioną.
następuje na podstawie decyzji administracyjnej o przyjęciu kandydata do szkoły doktorskiej
wydawanej, na wniosek komisji rekrutacyjnej, przez Rektora lub osobę przez niego upoważnioną.
§ 16
1. Informację o wpisaniu na listę doktorantów szkoły doktorskiej, decyzję administracyjną, o której
mowa w § 15 ust. 3 oraz decyzję o odmowie przyjęcia do szkoły doktorskiej doręcza się
kandydatowi na zasadach ogólnych. Dodatkowo komisja rekrutacyjna ogłasza listę osób wpisanych
na listę doktorantów szkoły doktorskiej przez jej opublikowanie na stronie internetowej
Uniwersytetu oraz przekazuje ją Rektorowi.
mowa w § 15 ust. 3 oraz decyzję o odmowie przyjęcia do szkoły doktorskiej doręcza się
kandydatowi na zasadach ogólnych. Dodatkowo komisja rekrutacyjna ogłasza listę osób wpisanych
na listę doktorantów szkoły doktorskiej przez jej opublikowanie na stronie internetowej
Uniwersytetu oraz przekazuje ją Rektorowi.
2. Decyzję o odmowie przyjęcia kandydata do szkoły doktorskiej podpisuje przewodniczący komisji
rekrutacyjnej.
rekrutacyjnej.
3. Od decyzji o odmowie przyjęcia do szkoły doktorskiej kandydatowi przysługuje, w terminie 14 dni
od dnia jej doręczenia, wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy do komisji rekrutacyjnej.
od dnia jej doręczenia, wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy do komisji rekrutacyjnej.
4. Podstawą wniosku, o którym mowa w ust. 3, może być jedynie wskazanie naruszenia zasad
rekrutacji do szkoły doktorskiej. Wniosek powinien wskazywać przepisy określające warunki lub
tryb rekrutacji do szkoły doktorskiej, które w ocenie strony zostały naruszone oraz zwięzłe
wyjaśnienie zarzucanego naruszenia.
rekrutacji do szkoły doktorskiej. Wniosek powinien wskazywać przepisy określające warunki lub
tryb rekrutacji do szkoły doktorskiej, które w ocenie strony zostały naruszone oraz zwięzłe
wyjaśnienie zarzucanego naruszenia.
5. Wniosek, o którym mowa w ust. 3, komisja rekrutacyjna rozpatruje wniosek w drodze decyzji
administracyjnej.
administracyjnej.
6. Uwzględnienie przez komisję rekrutacyjną wniosku o którym mowa w ust. 3 w całości skutkuje
wydaniem decyzji administracyjnej o uchyleniu decyzji o odmowie przyjęcia kandydata do szkoły
doktorskiej i umorzeniem postępowania administracyjnego w sprawie tej odmowy, a następnie
wpisaniem kandydata na listę doktorantów szkoły doktorskiej. Przepis § 15 ust. 3 stosuje się
odpowiednio. W sytuacji wypełnienia limitu miejsc, przewodniczący komisji rekrutacyjnej zwraca
się do Rektora z wnioskiem o wyrażenie zgody na przekroczenie limitu określonego dla danej
dyscypliny.
wydaniem decyzji administracyjnej o uchyleniu decyzji o odmowie przyjęcia kandydata do szkoły
doktorskiej i umorzeniem postępowania administracyjnego w sprawie tej odmowy, a następnie
wpisaniem kandydata na listę doktorantów szkoły doktorskiej. Przepis § 15 ust. 3 stosuje się
odpowiednio. W sytuacji wypełnienia limitu miejsc, przewodniczący komisji rekrutacyjnej zwraca
się do Rektora z wnioskiem o wyrażenie zgody na przekroczenie limitu określonego dla danej
dyscypliny.
7. Decyzja komisji rekrutacyjnej jest ostateczna. Przysługuje od niej skarga do Wojewódzkiego
Sądu Administracyjnego w Olsztynie.
Sądu Administracyjnego w Olsztynie.
Rozdział 5. Harmonogram postępowania kwalifikacyjnego
§ 17
Harmonogram postępowania rekrutacyjnego do szkoły doktorskiej obejmuje:
1) rejestracja w IRK: 24-30 czerwca 2019 roku,
2) przyjmowanie dokumentów: 1-12 lipca 2019 roku,
3) pierwszy etap postępowania rekrutacyjnego: 15-23 lipca 2019 roku,
4) rozmowa kwalifikacyjna dla kandydatów posiadających dyplom ukończenia studiów uzyskany
za granicą – 16 lipca 2019 roku,
za granicą – 16 lipca 2019 roku,
5) ogłoszenie wyników pierwszego etapu: 30 lipca 2019 roku,
6) drugi etap postępowania rekrutacyjnego: 2-11 września 2019 roku,
7) ogłoszenie listy rankingowej: 16 września 2019 roku,
8) ogłoszenie listy przyjętych do szkoły doktorskiej: 18 września 2019 roku.
§ 18
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor
prof. dr hab. Ryszard J. GÓRECKI
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: prof. dr hab. Ryszard Górecki | Opublikował: Zofia Konopka |
Data wytworzenia: 23.05.2019 | Data publikacji: 31.05.2019 15:06 | Data aktualizacji: 31.05.2019 15:07 |
Liczba wyświetleń: 2925 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Uchw513.pdf | 744.64 KB |