- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
Nr 14 z dnia 27 października 2020 roku zmieniająca Uchwałę Nr 638 z dnia 31 stycznia 2020 roku w sprawie ustalenia programu studiów kierunku filologia germańska dla poziomu studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim
UCHWAŁA Nr 14
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 27 października 2020 roku
zmieniająca Uchwałę Nr 638 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 31 stycznia 2020 roku w sprawie ustalenia programu studiów kierunku filologia germańska dla poziomu studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim
z dnia 31 stycznia 2020 roku w sprawie ustalenia programu studiów kierunku filologia germańska dla poziomu studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim
Na podstawie art. 28 ust. 1 pkt 11, art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 85 ze zm.), § 7 ust. 5 pkt 1 i pkt 2 lit. a i b Rozporządzenia
Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 roku (Dz. U. z 2018 r., poz. 1861
ze zm.), na wniosek Dziekana Wydziału Humanistycznego, pozytywnie zaopiniowany przez Radę Edukacyjną, Senat Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie uchwala, co następuje:
Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 roku (Dz. U. z 2018 r., poz. 1861
ze zm.), na wniosek Dziekana Wydziału Humanistycznego, pozytywnie zaopiniowany przez Radę Edukacyjną, Senat Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie uchwala, co następuje:
§ 1
W Uchwale Nr 638 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 31 stycznia
2020 roku w sprawie ustalenia programu studiów kierunku filologia germańska dla poziomu studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim, wprowadza się następujące zmiany:
2020 roku w sprawie ustalenia programu studiów kierunku filologia germańska dla poziomu studiów drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim, wprowadza się następujące zmiany:
1) w Załączniku 1 do Uchwały, w pkt. 6, w tabeli prezentującej opis charakterystyk drugiego stopnia
efektów uczenia się Polskiej Ramy Kwalifikacji oraz opis efektów kierunkowych, zmienia się opisy
treści efektów kierunkowych: KA7_WG7, KA7_WG8, KA7_WG9, KA7_WK2, KA7_UK4:
efektów uczenia się Polskiej Ramy Kwalifikacji oraz opis efektów kierunkowych, zmienia się opisy
treści efektów kierunkowych: KA7_WG7, KA7_WG8, KA7_WG9, KA7_WK2, KA7_UK4:
a) treść efektu kierunkowego o symbolu KA7_WG7 otrzymuje brzmienie: „zagadnienia z zakresu
relacji polsko-niemieckich w kontekście politycznym, społecznym, kulturowym, ekonomicznym
i gospodarczym”,
relacji polsko-niemieckich w kontekście politycznym, społecznym, kulturowym, ekonomicznym
i gospodarczym”,
b) treść efektu kierunkowego o symbolu KA7_WG8 otrzymuje brzmienie: „gramatykę języka
niemieckiego na poziomie C2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego”,
niemieckiego na poziomie C2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego”,
c) treść efektu kierunkowego o symbolu KA7_WG9 otrzymuje brzmienie: „leksykę języka
niemieckiego (w tym języka fachowego) przy rozwiniętej wrażliwości na zmienność języka
oraz jego kulturowe i społeczne determinanty na poziomie C2 Europejskiego Systemu Opisu
Kształcenia Językowego”,
niemieckiego (w tym języka fachowego) przy rozwiniętej wrażliwości na zmienność języka
oraz jego kulturowe i społeczne determinanty na poziomie C2 Europejskiego Systemu Opisu
Kształcenia Językowego”,
d) treść efektu kierunkowego o symbolu KA7_WK2 otrzymuje brzmienie: „zagadnienia zajmujące
się prawami rządzącymi rzeczywistością, badające zjawiska i procesy polityczno-
administracyjne, społeczne, gospodarcze, ekonomiczne, kulturowe,
prawne w krajach niemieckojęzycznych”,
się prawami rządzącymi rzeczywistością, badające zjawiska i procesy polityczno-
administracyjne, społeczne, gospodarcze, ekonomiczne, kulturowe,
prawne w krajach niemieckojęzycznych”,
e) treść efektu kierunkowego o symbolu KA7_UK4 otrzymuje brzmienie: „poprawnie posługiwać
się bogatym w struktury gramatyczno-leksykalne językiem niemieckim na poziomie C2
Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego”,
się bogatym w struktury gramatyczno-leksykalne językiem niemieckim na poziomie C2
Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego”,
2) w Załączniku 2 do Uchwały zmienia się opisy treści kształcenia przedmiotów: stosunki polsko-
niemieckie, Współczesne problemy krajów niemieckojęzycznych. Opisy treści kształcenia
otrzymują brzmienie:
niemieckie, Współczesne problemy krajów niemieckojęzycznych. Opisy treści kształcenia
otrzymują brzmienie:
a) „III.8. Stosunki polsko-niemieckie: Cel kształcenia: zapoznanie z wybranymi zagadnieniami
z zakresu problematyki polityki, historii, stosunków międzynarodowych, administracji,
komunikacji politycznej w relacjach polsko-niemieckich w najnowszej przeszłości oraz
w czasach współczesnych. Zajęcia mają na celu dostarczenie studiującym podstawowej wiedzy
dotyczącej ważnych wydarzeń, przedsięwzięć i inicjatyw w życiu politycznym, społecznym
i kulturalnym oraz znanych osobistości mających wpływ na kształtowanie się polsko-
niemieckiego sąsiedztwa. Treści merytoryczne: zajęcia obejmują zagadnienia z dziedziny nauk
społecznych, a w szczególności dyscypliny nauki o polityce i administracji. Tematyka oscyluje
wokół zagadnień politycznych i historycznych związanych z relacjami polsko-niemieckimi
w najnowszej przeszłości, a w szczególności w drugiej połowie wieku XX i w czasach
współczesnych. Realizowane zagadnienia dotyczą ważnych wydarzeń politycznych
i historycznych we wspólnym sąsiedztwie, ważnych przedsięwzięć i inicjatyw w życiu
politycznym, społecznym i kulturalnym (partnerstwo miast i szkół, współpraca na poziomie
politycznym, respektowanie praw człowieka, pochodzenie mniejszości narodowych w obu
krajach) oraz wybitnych osobistości mających wpływ na kształt stosunków polsko-niemieckich.
Realizowane będą również tematy dotyczące komunikowania się w życiu politycznym, polskiej
i niemieckiej myśli politycznej, ruchów politycznych w Polsce i w Niemczech, które odcisnęły
swe piętno w relacjach polsko-niemieckich. Efekty uczenia się: Wiedza (zna i rozumie):
wybrane informacje odnoszące się do ważnych wydarzeń politycznych i historycznych
w relacjach polsko-niemieckich w najnowszej przeszłości oraz w czasach współczesnych,
podstawowe informacje dotyczące wybranych przedstawicieli życia politycznego, społecznego
i kulturalnego mających wpływ na kształtowanie się relacji polsko-niemieckich w najnowszej
przeszłości, podstawowe informacje z zakresu problematyki polityki, historii, stosunków
międzynarodowych, administracji, komunikacji politycznej w relacjach polsko-niemieckich,
informacje potrzebne do wypracowania własnego krytycznego spojrzenia na stan aktualnych
relacji polsko-niemieckich. Umiejętności (potrafi): potrafi scharakteryzować wybrane ważne
wydarzenia i zjawiska kształtujące obraz relacji polsko-niemieckich, identyfikować wybrane
wybitne postaci ze świata polityki i kultury mające wpływ na kształtowanie się wzajemnego
postrzegania przez mieszkańców obu krajów, wyszukiwać, selekcjonować, analizować i oceniać
materiały dotyczące problematyki przedmiotu, kojarzyć i interpretować fakty dotyczące relacji
polsko-niemieckich w najnowszej przeszłości, w sposób spójny wypowiadać się na tematy
z zakresu problematyki przedmiotu. Kompetencje społeczne (jest gotów do): reprezentowania
postawy otwartej wobec odmiennych zjawisk, przekonań i sądów oraz zachowania otwartości
na poglądy innych ludzi, rozumienia potrzeby ciągłego dokształcania się. Forma prowadzenia
zajęć: wykład.”,
z zakresu problematyki polityki, historii, stosunków międzynarodowych, administracji,
komunikacji politycznej w relacjach polsko-niemieckich w najnowszej przeszłości oraz
w czasach współczesnych. Zajęcia mają na celu dostarczenie studiującym podstawowej wiedzy
dotyczącej ważnych wydarzeń, przedsięwzięć i inicjatyw w życiu politycznym, społecznym
i kulturalnym oraz znanych osobistości mających wpływ na kształtowanie się polsko-
niemieckiego sąsiedztwa. Treści merytoryczne: zajęcia obejmują zagadnienia z dziedziny nauk
społecznych, a w szczególności dyscypliny nauki o polityce i administracji. Tematyka oscyluje
wokół zagadnień politycznych i historycznych związanych z relacjami polsko-niemieckimi
w najnowszej przeszłości, a w szczególności w drugiej połowie wieku XX i w czasach
współczesnych. Realizowane zagadnienia dotyczą ważnych wydarzeń politycznych
i historycznych we wspólnym sąsiedztwie, ważnych przedsięwzięć i inicjatyw w życiu
politycznym, społecznym i kulturalnym (partnerstwo miast i szkół, współpraca na poziomie
politycznym, respektowanie praw człowieka, pochodzenie mniejszości narodowych w obu
krajach) oraz wybitnych osobistości mających wpływ na kształt stosunków polsko-niemieckich.
Realizowane będą również tematy dotyczące komunikowania się w życiu politycznym, polskiej
i niemieckiej myśli politycznej, ruchów politycznych w Polsce i w Niemczech, które odcisnęły
swe piętno w relacjach polsko-niemieckich. Efekty uczenia się: Wiedza (zna i rozumie):
wybrane informacje odnoszące się do ważnych wydarzeń politycznych i historycznych
w relacjach polsko-niemieckich w najnowszej przeszłości oraz w czasach współczesnych,
podstawowe informacje dotyczące wybranych przedstawicieli życia politycznego, społecznego
i kulturalnego mających wpływ na kształtowanie się relacji polsko-niemieckich w najnowszej
przeszłości, podstawowe informacje z zakresu problematyki polityki, historii, stosunków
międzynarodowych, administracji, komunikacji politycznej w relacjach polsko-niemieckich,
informacje potrzebne do wypracowania własnego krytycznego spojrzenia na stan aktualnych
relacji polsko-niemieckich. Umiejętności (potrafi): potrafi scharakteryzować wybrane ważne
wydarzenia i zjawiska kształtujące obraz relacji polsko-niemieckich, identyfikować wybrane
wybitne postaci ze świata polityki i kultury mające wpływ na kształtowanie się wzajemnego
postrzegania przez mieszkańców obu krajów, wyszukiwać, selekcjonować, analizować i oceniać
materiały dotyczące problematyki przedmiotu, kojarzyć i interpretować fakty dotyczące relacji
polsko-niemieckich w najnowszej przeszłości, w sposób spójny wypowiadać się na tematy
z zakresu problematyki przedmiotu. Kompetencje społeczne (jest gotów do): reprezentowania
postawy otwartej wobec odmiennych zjawisk, przekonań i sądów oraz zachowania otwartości
na poglądy innych ludzi, rozumienia potrzeby ciągłego dokształcania się. Forma prowadzenia
zajęć: wykład.”,
b) „III.13. Współczesne problemy krajów niemieckojęzycznych: Cel kształcenia: pogłębienie
wiedzy z zakresu problematyki związanej z życiem społeczno-politycznym krajów niemieckiego
obszaru językowego. Treści merytoryczne: dotyczą zagadnień z dziedziny nauk społecznych,
a w szczególności dyscypliny nauki o polityce i administracji. Omawiane są zagadnienia
związane z problematyką życia społeczno-politycznego krajów niemieckiego obszaru
językowego, np. systemy polityczne oraz aktualna scena polityczna (partie, ich programy
i przywódcy), ruchy społeczno-polityczne (m.in. NGO, inicjatywy obywatelskie, ruchy
lewicowe, prawicowe, ruchy nacjonalistyczne, ruchy ekologiczne itp.), formy komunikacji
politycznej w mediach, bezpieczeństwo narodowe i polityka wewnętrzna (wojsko, policja),
polityka zagraniczna aktualnych administracji rządowych, administracja publiczna (rządowa,
państwowa i samorządowa, trójpodział władzy) w Niemczech, Austrii, Szwajcarii
i Liechtensteinie. Problematyka zajęć podlega stałej aktualizacji o bieżące wydarzenia
w krajach niemieckojęzycznych. Efekty uczenia się: Wiedza (zna i rozumie): podstawowe
zagadnienia z zakresu życia społeczno-kulturalnego oraz polityczno-administracyjnego
w krajach niemieckiego obszaru językowego. Umiejętności (potrafi): wyszukiwać podstawowe
informacje na temat życia społeczno-kulturalnego, polityczno-administracyjnego, dotyczące
bieżących wydarzeń na (wewnętrznej i zagranicznej) scenie politycznej krajów niemieckiego
obszaru językowego w różnych źródłach oraz je analizować, interpretować i krytycznie
oceniać; przygotować prezentację na temat wybranego zagadnienia z omawianego zakresu
tematycznego. Kompetencje społeczne (jest gotów do): inicjowania projektów na rzecz
upowszechniania wiedzy o życiu społeczno-kulturalnym oraz polityczno-administracyjnym
krajów niemieckiego obszaru językowego. Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia.”.
wiedzy z zakresu problematyki związanej z życiem społeczno-politycznym krajów niemieckiego
obszaru językowego. Treści merytoryczne: dotyczą zagadnień z dziedziny nauk społecznych,
a w szczególności dyscypliny nauki o polityce i administracji. Omawiane są zagadnienia
związane z problematyką życia społeczno-politycznego krajów niemieckiego obszaru
językowego, np. systemy polityczne oraz aktualna scena polityczna (partie, ich programy
i przywódcy), ruchy społeczno-polityczne (m.in. NGO, inicjatywy obywatelskie, ruchy
lewicowe, prawicowe, ruchy nacjonalistyczne, ruchy ekologiczne itp.), formy komunikacji
politycznej w mediach, bezpieczeństwo narodowe i polityka wewnętrzna (wojsko, policja),
polityka zagraniczna aktualnych administracji rządowych, administracja publiczna (rządowa,
państwowa i samorządowa, trójpodział władzy) w Niemczech, Austrii, Szwajcarii
i Liechtensteinie. Problematyka zajęć podlega stałej aktualizacji o bieżące wydarzenia
w krajach niemieckojęzycznych. Efekty uczenia się: Wiedza (zna i rozumie): podstawowe
zagadnienia z zakresu życia społeczno-kulturalnego oraz polityczno-administracyjnego
w krajach niemieckiego obszaru językowego. Umiejętności (potrafi): wyszukiwać podstawowe
informacje na temat życia społeczno-kulturalnego, polityczno-administracyjnego, dotyczące
bieżących wydarzeń na (wewnętrznej i zagranicznej) scenie politycznej krajów niemieckiego
obszaru językowego w różnych źródłach oraz je analizować, interpretować i krytycznie
oceniać; przygotować prezentację na temat wybranego zagadnienia z omawianego zakresu
tematycznego. Kompetencje społeczne (jest gotów do): inicjowania projektów na rzecz
upowszechniania wiedzy o życiu społeczno-kulturalnym oraz polityczno-administracyjnym
krajów niemieckiego obszaru językowego. Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia.”.
§ 2
1. Działania dostosowujące program studiów dotyczą cykli kształcenia, począwszy od cyklu
2020/2021. Zrealizowane zajęcia dydaktyczne cyklu kształcenia 2020/2021, przewidziane
programem studiów do dnia wejścia w życie uchwały, spełniają wymagania właściwe dla
programu studiów, zmienionego niniejszą uchwałą.
2020/2021. Zrealizowane zajęcia dydaktyczne cyklu kształcenia 2020/2021, przewidziane
programem studiów do dnia wejścia w życie uchwały, spełniają wymagania właściwe dla
programu studiów, zmienionego niniejszą uchwałą.
2. Dziekan dostosuje organizację procesu kształcenia do wymagań określonych w programie
studiów, o którym mowa w ust. 1.
studiów, o którym mowa w ust. 1.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor
dr hab. Jerzy A. PRZYBOROWSKI, prof. UWM
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof, UWM - Rektor | Opublikował: Zofia Konopka |
Data wytworzenia: 26.10.2020 | Data publikacji: 01.11.2020 17:00 | Data aktualizacji: 01.11.2020 17:22 |
Liczba wyświetleń: 732 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
UCHWALANR14.pdf | 220.22 KB |