- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Doktoraty i habilitacje
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
Nr 130 z dnia 26 listopada 2021 roku w sprawie zmiany Uchwały Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 roku w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.)
UCHWAŁA Nr 130
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 26 listopada 2021 roku
w sprawie zmiany Uchwały Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 roku w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.)
w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 roku w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.)
Działając na podstawie art. 34 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 478 ze zm.) oraz § 77 Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie wprowadzonego Uchwałą Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 roku w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.), stanowi się, co następuje:
§ 1
1. Wprowadza się następujące zmiany do Uchwały Nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-
Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 roku w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-
Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.):
1) § 2 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„7. Do dnia 30 września 2022 r. rady naukowe dyscyplin można utworzyć dla dyscyplin
posiadających co najmniej kategorię naukową B.”;
2) § 2 ust 8 otrzymuje brzmienie:
„8. Rektor powołuje członków rad naukowych dyscyplin i ich przewodniczących w terminie
miesiąca od wejścia w życie Statutu na kadencję do dnia 31 grudnia 2022 r.”;
2. Wprowadza się następujące zmiany do Statutu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
w Olsztynie, stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały nr 494 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-
Mazurskiego w Olsztynie z dnia 21 maja 2019 r. w sprawie Statutu Uniwersytetu Warmińsko-
Mazurskiego w Olsztynie (ze zm.):
1) § 15 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. W skład rady naukowej dyscypliny, z zastrzeżeniem ust. 3, wchodzą nauczyciele
akademiccy, którzy łącznie spełniają warunki:
1) złożyli oświadczenie o prowadzeniu działalności naukowej w danej dyscyplinie naukowej
w wymiarze co najmniej 50%,
2) posiadają co najmniej stopień naukowy doktora,
3) posiadają dorobek naukowy spełniający kryteria ewaluacyjne dla danej dyscypliny,
określone w zarządzeniu Rektora.”,
2) § 15 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Członków rady naukowej dyscypliny powołuje i uzupełnia jej skład Rektor na podstawie
punktowego wyniku dorobku naukowego nauczycieli akademickich, o którym mowa
w ust. 2 pkt 3.”.
3) § 15 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Przewodniczącego rady naukowej dyscypliny naukowej powołuje Rektor spośród dwóch
kandydatów przedstawionych przez radę naukową dyscypliny z jej grona zatrudnionych
na stanowisku profesora lub profesora uczelni.”,
4) w § 15 dotychczasowy ust. 10 i 11 otrzymują odpowiednio numer 11 i 12,
5) § 15 ust. 10 otrzymuje brzmienie:
„10. W posiedzeniach rady naukowej dyscypliny z głosem doradczym uczestniczy doktorant
wybrany spośród doktorantów reprezentujących daną dyscyplinę.”,
6) § 16 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) opracowanie warunków oraz trybu postępowania konkursowego do szkoły doktorskiej,”,
7) w § 16 ust. 1 skreśla się pkt 5,
8) § 16 ust. 1 pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) wyznaczanie promotora lub promotorów albo promotora i promotora pomocniczego po ich
uprzednim zaopiniowaniu przez właściwą radę naukową dyscypliny.”,
9) § 16 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„7. Przewodniczącego rady naukowej szkoły doktorskiej powołuje Rektor spośród dwóch
członków rady naukowej szkoły doktorskiej przedstawionych przez tę radę. Funkcji
przewodniczącego rady naukowej szkoły doktorskiej nie można łączyć z funkcją
przewodniczącego rady naukowej dyscypliny.”,
10) § 16 ust. 8 otrzymuje brzmienie:
„8. Kadencja rady naukowej szkoły doktorskiej trwa 4 lata i rozpoczyna się 1 grudnia roku
następującego po roku wyboru Rektora.”,
11) w § 16 dodaje się ust. 10 w brzmieniu:
„10. W posiedzeniach rady naukowej szkoły doktorskiej z głosem doradczym uczestniczy
dyrektor szkoły doktorskiej.”,
12) § 24 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„7. Dziekan, nie rzadziej niż raz w semestrze zwołuje posiedzenie rady dziekańskiej
z udziałem pracowników wydziału, przy czym posiedzenia mogą mieć charakter roboczy
lub uroczysty.”,
13) § 29 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Kadencja dyrektora szkoły doktorskiej trwa 4 lata i rozpoczyna się 1 grudnia roku następującego po roku wyboru Rektora.",
14) w § 36 dodaje się ust. 5 w brzmieniu:
„5. W instytucie, w którego składzie osobowym jest co najmniej 60 nauczycieli akademickich,
dla których Uniwersytet jest podstawowym miejscem pracy, na uzasadniony wniosek
dyrektora instytutu Rektor może powołać zastępcę dyrektora.”,
15) § 38 otrzymuje brzmienie:
„§ 38. Jednostki ogólnouczelniane
Na Uniwersytecie mogą funkcjonować jednostki ogólnouczelniane:
1) prowadzące działalność dydaktyczną na rzecz więcej niż jednego wydziału,
2) realizujące zadania usługowe lub gospodarcze,
3) realizujące inne zadania o charakterze ogólnouczelnianym.”,
„§ 41a
- Uniwersytet jest organem prowadzącym Uniwersyteckie XII Liceum Ogólnokształcące
im. Marii i Georga Dietrichów w Olsztynie. - Liceum nie posiada osobowości prawnej.
- Liceum samodzielnie sporządza sprawozdanie finansowe.
- Liceum działa na podstawie przepisów dotyczących szkół publicznych oraz statutu uchwalonego
w trybie określonym tymi przepisami. - Zadania i cele liceum uwzględniają jego akademicki charakter.”,
§ 44. Stanowiska pracownicze
1. Nauczyciele akademiccy w grupie pracowników badawczych są zatrudniani na stanowiskach:
1) profesora;
2) profesora uczelni;
3) adiunkta;
4) adiunkta - post-doc;
5) asystenta.
2. Nauczyciele akademiccy w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych są zatrudniani
na stanowiskach:
1) profesora;
2) profesora uczelni;
3) adiunkta;
4) asystenta.
3. Nauczyciele akademiccy w grupie pracowników dydaktycznych są zatrudniani
na stanowiskach:
1) profesora;
2) profesora uczelni;
3) adiunkta;
4) adiunkta klinicznego;
5) asystenta;
6) asystenta klinicznego;
7) starszego lektora lub trenera;
8) lektora lub instruktora.
4. Stanowiska, o których mowa w ust. 3 pkt 4 i 6, mogą być tworzone wyłącznie
w jednostkach reprezentujących dyscyplinę weterynaria.
5. Dodatkowe wymagania kwalifikacyjne niezbędne do zajmowania stanowisk, o których mowa w ust. 1 pkt 2-5 i ust. 2 pkt. 2-4, określa załącznik nr 4 do Statutu.
6. Wymagania kwalifikacyjne niezbędne do zajmowania stanowiska, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, określa każdorazowo regulamin konkursu lub projektu.
7. Wymagania kwalifikacyjne niezbędne do zajmowania stanowisk, o których mowa w ust. 3 pkt 2-8, określają załączniki nr 4 i 5 do Statutu.”,
18) dodaje się § 53a w brzmieniu:
„§ 53a
Nauczyciel akademicki zatrudniony na stanowisku profesora lub profesora uczelni może po przejściu na emeryturę nie będąc pracownikiem Uniwersytetu uzyskać status profesora-seniora, do którego odpowiednio stosuje się przepisy o wolontariacie. Szczegółowe zasady nadawania statusu profesora-seniora oraz prawa i obowiązki z tym związane określa Senat.”,
20) § 64 otrzymuje brzmienie:
„§ 64. Zasady gospodarki finansowej
Senat rekomenduje zasady podziału środków pochodzących z przyznanych przez ministra subwencji.”,
użyte pojęcie „Rada Uniwersytetu” otrzymuje brzmienie „Rada Uczelni”.
4. Skreśla się załącznik nr 6 do Statutu.
5. Dotychczasowy załącznik nr 7 otrzymuje numer 6.
§ 2
Realizację uchwały powierza się Rektorowi.
1. Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
2. Rektor i Senat są zobowiązani wprowadzić lub dostosować do postanowień Statutu wewnętrzne akty prawne w terminie do dnia 31 grudnia 2021 r.
3. Kadencja rady naukowej szkoły doktorskiej powołanej na kadencję 2021-2025 r. trwa
do 30 listopada roku następującego po roku wyboru Rektora.
4. Kadencja dyrektora szkoły doktorskiej powołanego na kadencję 2021-2025 r. trwa
do 30 listopada roku następującego po roku wyboru Rektora.
Przewodniczący Senatu
Rektor
dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: dr hab. Jerzy A. Przyborowski, prof. UWM - rektor | Opublikował: Zofia Konopka |
Data wytworzenia: 25.11.2021 | Data publikacji: 03.12.2021 09:08 | Data aktualizacji: 08.12.2021 16:07 |
Liczba wyświetleń: 809 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Uchw_130_2021.pdf | 209.89 KB |